زمان مطالعه: 1 دقیقه
تیراندازی با تپانچه، رشته ای مخصوص 40 ساله های آسیایی

تیراندازی با تپانچه، رشته ای مخصوص 40 ساله های آسیایی

41 سالگی، سن بالایی برای قهرمانی در المپیک است؛ اما جواد فروغی استثناء نیست و در رقابت تیراندازی با تپانچه بادی از فاصله 10 متر، حتی ورزشکاران 44 ساله هم قهرما

رقابتهای تیراندازی با تپانچه المپیک توکیو با رکوردشکنی جواد فروغی در المپیک و کسب اولین طلای تاریخ تیراندازی با تپانچه ایران در بازیها آغاز شد. فروغی در 41 سالگی این عنوان را از آن خود کرد تا پیرترین قهرمان ایران در تاریخ المپیک نیز لقب گیرد.

تیراندازی با تپانچه، رشته ای مخصوص 40 ساله های آسیایی
تیراندازی با تپانچه، رشته ای مخصوص 40 ساله های آسیایی

فروغی با 244.8 امتیاز بالاتری پوئن را در تاریخ این بازیها از آن خود کرد. در حالی که امتیاز نفر قهرمان دوره قبل بازیها 202.5 بود که آن امتیاز نیز رکورد جدید بازیها به شمار می آمد. « ژوآن وین هوآنگ» تیرانداز ویتنامی قهرمان دوره گذشته بازیها در ریو بود که او نیز در 41 سالگی این عنوان را از آن خود ساخت.

در سال 2012 « جونگ- اوه جین» از کره جنوبی که خود، رکورددار وقت جهان بود، با 688.2 امتیاز قهرمانی المپیک را به خود اختصاص داد. در حالی که در آن زمان 32 سال داشت. او در مجموع 4 طلا و 2 نقره المپیک را از آن خود کرد.

در بازیهای 2008 پکن هم یک آسیایی دیگر قهرمان شد. وِی پانگ از چین با 688.2 امتیاز عنوان قهرمانی المپیک را از آن خود ساخت در حالی که با 23 سال سن، یکی از جوان ترین قهرمانان این مسابقات به شمار می آمد.

ییفو وانگ از چین هم در سال 2004 قهرمان بازیهای المپیک شده بود. امتیاز 690 وی در آن زمان، رکورد بازیهای المپیک به شمار می آمد. وانگ که پیش تر در بازیهای المپیک 1992 هم قهرمان المپیک شده بود، 3 نقره و یک برنز دیگر نیز در تیراندازی المپیک کسب کرده بود. وانگ در هنگام قهرمانی در بازیهای آتن 44 سال داشت.

اما آخرین اروپایی که در این ماده المپیک قهرمان شد، فرانک دومولوین از فرانسه بود. در بازیهای 2000 سیدنی دومولین به همراه ییفو وانگ در مرحله مقدماتی به رکورد 590 رسیدند و هر دو، رکورد جهان را شکستند. اما در فینال، این دومولین بود که با 688.9 امتیاز رکورد جدیدی برای المپیک ثبت کرد. دومولین در هنگام قهرمانی 27 ساله بود و این اولین و آخرین عنوان وی در یک رقابت بین المللی محسوب می شد.

پیش از او هم روبرتو دی دونا از ایتالیا دیگر اروپایی بود که عنوان قهرمانی بازیها را به خود اختصاص می داد. قهرمان 32 ساله ایتالیایی با 684.2 امتیاز طلای این بازیها را از آن خود کرد. بالاخره می رسیم به نخستین قهرمان تاریخ این ماده در المپیک. تانیو کیریاکوف از بلغارستان در سال 1988 در حالی قهرمان شد که 25 ساله بود.کیریاکوف پس از آن هم یک طلا و یک نقره دیگر از المپیک کسب کرد. اما طلای او در رقابت 50 متر بود و نه در مسابقه تپانچه بادی ده متر.

 

نظر خود را درباره «تیراندازی با تپانچه، رشته ای مخصوص 40 ساله های آسیایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تیراندازی با تپانچه، رشته ای مخصوص 40 ساله های آسیایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.