زمان مطالعه: 1 دقیقه
تکراری ترین دیدارهای ایران در جام ملت های آسیا(بخش دوم)

تکراری ترین دیدارهای ایران در جام ملت های آسیا(بخش دوم)

در ادامه مرور بازیهای پرتکرار ایران در جام ملتهای آسیا نگاهی داریم به نتایج ایران در برابر ژاپن و عراق در این تورنمنت آسیایی.

ژاپن؛ صفر گل در چهار بازی

تساوی(0-0) دو تیم در جام ملت های 1988، اولین نبرد این دو تیم در مسابقات محسوب می شد. چهار سال بعد در دور گروهی مسابقات 1992، تک گل کازویوشی میورا در دقیقه 87 – که مشکوک به آفساید بود- هم مانع از صعود ایران شد و هم سبب صعود ژاپن و سرانجام، قهرمانی این تیم گشت. در سال 2004 هم مسابقه دو تیم در حالی (0-0) تمام شد که داور از اعلام یکی دو پنالتی به نفع ایران خودداری کرد تا سومین نبرد دو تیم هم با کمترین  آمار رد و بدل شدن گل بین دو تیم خاتمه یابد.

اما در نیمه نهایی مسابقات 2019 شرایط متفاوت بود و این بار ژاپن(3-0) ایران را در هم کوبید. به این ترتیب ایران هنوز هم موفق نشده در جام ملتهای آسیا گلی وارد دروازه ژاپن کند. احتمالا به زودی شاهد تقابل بعدی این دو تیم در جام ملتهای آسیا خواهیم بود و شاید این بار طلسم ناکامی مهاجمان ایران در برابر حریف شکسته شود.

ایران- عراق؛ دراماتیک ترین نبرد تاریخ

برد(3-0) ایران در مرحله گروهی جام ملت های 1972، اولین مسابقه دو تیم در این رقابت ها محسوب می شود. چهار سال بعد در تهران، ایران(2-0) عراق را شکست داد. بیست سال گذشت تا این که دو تیم یک بار دیگر با یکدیگر همگروه شدند. در نبرد دو تیم در مسابقات امارات 1996، ایران روی اشتباهات دروازه بان خود، نیما نکیسا(2-1) از عراق شکست خورد. زننده گل ایران همان کسی بود که در سال 2000، تگ گل پیروزی بخش ایران را به ثمر رساند؛ علی دایی.

در سال 2011 هم دو تیم در دور گروهی به مصاف هم رفتند که ایران(2-1) پیروز شد. نبرد بعدی دو تیم در یک چهارم نهایی 2015 بود. در دراماتیک ترین مسابقه ممکن، سردار آزمون ایران را پیش انداخت، مهرداد پولادی با اخراجی احمقانه، کار ایران را دشوار کرد و بعد از تساوی(1-1)، عراق دو بار در وقت اضافی پیش افتاد. اما با گلهای مرتضی پورعلی گنجی و رضا قوچان نژاد، کار(3-3) به پایان رسید. در ضربات پنالتی فقط یک نفر می توانست، تیم شایسته ایران را حذف کند و او کسی نبود جز سنگربان ضعیف ایران علیرضا حقیقی که تقریبا تمام پنالتی های عراقی ها را فریب خورد!

سرانجام آخرین مسابقه دو تیم در دور گروهی رقابتهای 2019 بدون اتفاق خاصی سپری شد.جایی که ایران با یک مساوی هم صدرنشین می شد و به همین خاطر نیازی به ریسک ندید تا یک تساوی(0-0) از این دیدار کسب کرده و صدرنشین گروه خود شود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تکراری ترین دیدارهای ایران در جام ملت های آسیا(بخش دوم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تکراری ترین دیدارهای ایران در جام ملت های آسیا(بخش دوم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.