زمان مطالعه: 1 دقیقه
تکراری ترین دیدارهای ایران در جام ملت های آسیا(بخش اول)

تکراری ترین دیدارهای ایران در جام ملت های آسیا(بخش اول)

با شرایطی که در جدول جام ملتهای آسیا به وجود آمده، هیچ بعید نیست یک بار دیگر با کره جنوبی رودررو شود.

تغییر و تحول در بین تیمهای مختلف سبب شده که کمتر رقیبی از بین رقبای چند دهه قبل کره جنوبی در تمام این سالها، قدرت های سنتی آسیا باقی مانده اند. ببینیم دیدارهای پرتکرار ایران با رقبای خود در جام ملت های آسیا، با چه تیمی بوده است.

ایران- کره جنوبی ؛ شیرین ترین بردها و تلخ ترین باخت ها

در ادوار اخیر، دیدار ایران و کره جنوبی، تکراری ترین دیدار جام ملت های آسیا بوده است و این دو تیم با 5 مسابقه پیاپی در مرحله یک چهارم نهایی بازیها، رکوردی منحصربفرد از خود به جای گذاشته اند. اما اولین دیدار دو تیم، شاید حساس ترین مسابقات دو تیم بود.

در فینال 1972، دو تیم ایران و کره جنوبی در وقت قانونی به تساوی(1-1) دست یافتند. اما ایران با گلی که در وقت اضافی به ثمر رساند، (2-1) برنده شد و قهرمانی این رقابت ها را جشن گرفت.

پس از آن، دو تیم تا سال 1988 مسابقه ای با هم نداشتند. اما در رقابت های جام ملت های قطر، این دو تیم همگروه شدند و در آخرین بازی در حالی که صعودشان به مرحله بعد قطعی شده بود، مقابل هم ایستادند. در این رقابت، مربیان ایران با اشتباهی بزرگ، ذخیره های ایران را به مصاف کره فرستادند که نتیجه آن، باخت(3-0) ایران بود!

هشت سال بعد، سريال نبردهای دو تیم در یک چهارم نهایی آغاز شد. در مسابقات 1996 امارات، ایران هر چند در نیمه اول از کره عقب افتاد، اما در تاریخی ترین شب نبردهای دو تیم، پنج بار در نیمه دوم به گل رسید و (6-2) پیروز شد! علی دایی هم با 4 گلی که در این بازی زد، بهترین گلزن نبردهای دو تیم لقب گرفت.

چهار سال بعد، ایران در یک چهارم نهایی مسابقات 2000 لبنان، تا آخرین ثانیه ها از کره پیش بود، اما اشتباه مرگبار علی دایی در دفع توپ، سبب مساوی شدن بازی شد. بعد از سريال موقعیت خراب کردن علی کریمی، کره به گل طلایی رسید و ایران با باخت(2-1) از مسابقات حذف شد.

اما در سال 2004 شاگردان برانکو نبردی درخشان مقابل کره به نمایش گذاشتند. نبردی که با هت تریک علی کریمی(4-3) تمام شد اما حق بازیکنان ایران می توانست چندین و چند گل دیگر باشد.

در سال 2007 شاگردان امیرقلعه نویی با دو پنالتی از دست رفته مهدی مهدوی کیا و رسول خطیبی در ضربات پنالتی(4-2) از کره باختند. در سال 2011 هم نوبت به تک گل کره در وقت اضافی رسید تا این بار هم کره، مانع از صعود ایران به مرحله بعد شود.

به این ترتیب کره برای چهارمین بار، فوتبال ایران را در این بازیها ناکام کرد

نظر خود را درباره «تکراری ترین دیدارهای ایران در جام ملت های آسیا(بخش اول)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تکراری ترین دیدارهای ایران در جام ملت های آسیا(بخش اول) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.