زمان مطالعه: 2 دقیقه
توصیه های مورچه کوچک برای قهرمانی در جام جهانی

توصیه های مورچه کوچک برای قهرمانی در جام جهانی

ماریو زاگالو با فتح جام‌جهانی به عنوان بازیكن در 1958 و 1962، در 1970 به عنوان سرمربی و در 1994 به عنوان كمك مربی رکوردی عجیب دارد.

مهدی زارعی- ماریو زاگالو فوتبالیست و مربی اسبق تیم ملی برزیل، طی چهل سال مربیگری از 1966 تا 2006 در 22 تیم مختلف، رکوردهایی منحصربفرد دارد.

او که در نهم آگوست 1931 در آتالایا واقع در ایالت آلاگواس- در شرق برزیل- به دنیا آمد، فوتبال خود را از سال 1948 با تیم آمه ریکا آغاز کرد و تا سال 1949 در این تیم ماند. آن گاه از 1950 راهی فلامنگو شد؛ جایی که قرار بود تا هشت سال دیگر در آنجا حضور داشته باشد.

زاگالو سال 1950 را از جهتی دیگر نیز فراموش نخواهد کرد؛ زمانی که به عنوان سرباز در روز بازی برزیل و اروگوئه در آخرین دیدار جام جهانی 1950 در استادیوم ماراکانا حضور داشت و ناکامی و شکست تیم ملی در خانه را از نزدیک مشاهده کرد.

در سال 1958 و در آخرین روزهای حضور در فلامنگو، او سرانجام به تیم ملی برزیل دعوت شد. وینگر چپ 167 سانتی متری فوتبال برزیل به خاطر اندام کوچک خود به مورچه کوچک ملقب شده بود. مورجه کوچک در دیدار فینال سومین گل برزیل را به ثمر رساند تا برزیل سرانجام(5-2) سوئد میزبان را شکست داده و قهرمان جهان شود.

 

او در آن سال با سلسائو قهرمان جام جهانی 1958 شد و اندکی بعد راهی بوتافوگو شد. چهار سال بعد که برزیل یک بار در جام جهانی به مقام قهرمانی رسید، زاگالو باز هم عضوی از تیم ملی بود و به یکی از معدود بازیکنانی بدل شد که دو بار پیاپی جام جهانی را بالای سر برده اند.

او تا سال 1964 برای تیم ملی برزیل در 33 بازی به میدان رفت و 5 گل نیز به ثمر رساند. یک سال بعد با پیراهن بوتافوگو از فوتبال خداحافظی کرد و تنها از دو سال بعد، مربیگری را با بوتافوگو آغاز کرد. اما ببینیم مردی که سرمربی برزیل در جام جهانی 1970، 1974 و 1998 و کمک مربی این تیم در جام جهانی 1994 بود، چه نصایحی برای فتح جام جهانی دارد؟

 

چند تیم كامل و متخصص داشته باشید

 

اگر بخواهید تیم بزرگی داشته باشید كه دچار افت و سقوط نشود، حتماً باید در بیرون زمین نیز تیمهای متخصص فراوانی داشته باشید. از جمله یك تیم قدرتمند پزشكی شامل فیزیوتراپ، ماساژور، روانشناس و سایر متخصصین. این كارشناسان می‌توانند نقش عمده‌ای در قدرت تیم داشته باشند. چنین تیمی در كنار بازیكنانی كه خواستار پیروزی هستند ضروری است و به مربی كمك می‌كند كه نتیجه‌ای شگفت‌انگیز را در داخل زمین مشاهده كند.

 

 

به مربی خود ایمان داشته باشید

 

 برای تحقق رویای قهرمانی، تیمهای مدعی نیاز دارند كه با تمام وجود به كار مربی خود، ایمان داشته باشند.

 

 

اسیر یك سیستم نشوید

 

هیچ سیستمی وجود ندارد كه در صورت استفاده از آن، مطمئن به فتح جام‌جهانی باشی. در فوتبال امروز جهان تعداد زیادی تیم همسطح وجود دارند كه همگی از روش‌ها و تاكتیك‌های مشابهی استفاده می‌كنند. تنها چیزی كه بین تیمها تفاوت ایجاد می‌كند، استعداد ذاتی بازیكنان و شجاعت و اراده آن‌ها برای رسیدن به پیروزی می‌باشد.

 

 

 

نظر خود را درباره «توصیه های مورچه کوچک برای قهرمانی در جام جهانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره توصیه های مورچه کوچک برای قهرمانی در جام جهانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.