زمان مطالعه: 2 دقیقه
برق انداختن وسایل آشپزخانه

برق انداختن وسایل آشپزخانه

تمیز کردن وسایل آشپزخانه هرازگاهی کاری پردردسر به نظر می‌آید که می‌توان با چند تکنیک ساده کار را آسان‌تر نمود.
تمیز کردن آشپزخانه و وسایل آن به طور حتم یکی از پردردسرترین قسمت‌های خانه تکانی است. حالا اما شما می‌توانید برای درخشندگی و تمیزی بیشتر قسمت‌های متفاوت مهم‌ترین قسمت خانه با راهکارهای ساده کار خود را راحت تر کنید. در ادامه با آسمونی همراه باشید.
تمیز کردن آشپزخانه

تمیز کردن دستگاه مخلوط کن

اگر برای تهیه نوشیدنی خود از دستگاه مخلوط‌کن استفاده کرده اید، بعد از آنکه نوشیدنی‌ها را در لیوان‌ها ریختید، در کاسه یا پارچ مخلوط کن، کمی آب بریزید و یک قطره مایع ظرفشویی داخل آن بریزید ۲۰ ثانیه مخلوط کن را روشن کنید؛ سپس آب آن را خالی کنید و آن را آب بکشید، با همین کار ساده آن را تمیز کرده‌اید.  

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی در ابتدا به سراغ فیلتر آن بروید و آن را به وسیله یک مسواک به خوبی تمیز کنید. اگر شاهد لکه‌های آهک بر روی دیواره‌های ماشین ظرفشویی خود هستید می‌توانید با قرار دادن مقداری سرکه سفید در ماشین ظرفشویی خالی، آن را روشن کنید تا لکه‌ها از بین برود.

از بین بردن بوی مایکروویو

برای برطرف کردن بوی بد لیمو را داخل آن قرار دهید و برای ۳ تا ۵ دقیقه مایکروویو را روشن کنید. پس از اتمام این مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در ماکروویر را باز نکنید. بعد از این زمان آن را بیرون بیاورید و از بوی مطبوع داخل مایکروویو خود لذت ببرید.

تمیز کردن قوری پیرکس

وقتی چای یا قهوه‌ای رنگی به خود بگیرد، این اتفاق معمولا زمانی پیش می آید که بعد از نوشیدن چای یا قهوه خود، لیوان را برای مدتی تمیز نکنید. اگر قوری یا لیوان شما کثیف است و نمی دانید چگونه آن را تمیز کنید، بهتر است یک چهارم لیوان یا قوری را با یخ پر کنید، آب نصف لیمو را بگیرید و آن را با دو قاشق نمک مخلوط کنید و درون لیوان یا قوری بریزید. بعد از دو دقیقه معجزه آن را خواهید دید.

تمیز کردن کاغذ روی چوب

اگر کاغذی به لوازم چوبی آشپزخانه شما چسبیده است و مایلید آن را بکنید هیچ وقت با یک کارد یا تیغ و نظایر آن به جان آن نیفتید چرا که با این عمل به لوازم چوبی شما آسیب وارد می آورد. در چنین مواقعی بهتر است از هر نوع روغن‌های مایع کمک بگیرید به این صورت که چند قطره روغن روی کاغذ بریزید و لحظه‌ای صبر کنید سپس با پارچه نرمی مالش دهید و این عمل را آن قدر تکرار کنید تا کاغذ به کلی از چوب کنده شود. برای برطرف کردن برچسب‌ها و عکس برگردان‌های کهنه و قدیمی می‌توان از سرکه استفاده کرد به این صورت که آنها را با سرکه خیس کنید و لحظه‌ای صبر کنید سپس به آرامی با تکه پارچه‌ای آن را پاک کنید.

تمیز کردن آسیاب برقی با برنج

برای تمیز کردن آسیاب برقی یا دستگاه آسیاب قهوه، از برنج خام استفاده کنید، کمی از برنج را داخل دستگاه بریزید و آن را آسیاب کنید. 

تمیز کردن رنده

برای تمیز کردن رنده از یک برس کوچک استفاده کنید، با برس یا یک مسواک مخصوص می‌توانید لابلای دنده‌ها را تمیز کنید.  

پاک کردن دستگیره با نوشابه

برای از بین بردن لکه‌های چربی موجود روی دستمال‌ها و دستگیره‌های آشپزخانه، بهترین روش آن است که دستمال‌ها را به مدت یک ساعت درون مخلوطی از آب و نوشابه گازدار خیس کنید.  

خیس کردن ظرف‌های چینی در سرکه

به جای خیس کردن ظرف‌های چینی درون وایتکس برای جرم گیری، آن ها را درون مخلوطی از آب و سرکه سیب قرار دهید. کافی است برای هر لیتر آب یک لیوان سرکه در نظر بگیرید. می‌توانید از پودر لباس‌شویی هم استفاده کنید.

تمیز کردن شیشه‌ها با الکل صنعتی

برای تمیز کردن شیشه‌های داخل آشپزخانه می‌توانید به جای استفاده از شیشه شوهای شیمیایی، از محلول آب و الکل صنعتی استفاده کنید. کافی است دو لیوان آب را با نصف لیوان الکل مخلوط و با کمک آن شیشه ها را پاک کنید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «برق انداختن وسایل آشپزخانه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره برق انداختن وسایل آشپزخانه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.