زمان مطالعه: 1 دقیقه
بین نسخه های ویندوز چه تفاوتی وجود دارد؟

بین نسخه های ویندوز چه تفاوتی وجود دارد؟

در این بخش از آسمونی با بررسی نسخه های ویندوز و تفاوت های آن در خدمت شما هستیم.

انواع مختلف نسخه های ویندوز

1- نسخه منقضی شده: Enterprise
2- نسخه پایه: Home
3-نسخه پایه: Pro
4- نسخه سازمانی: Education

1- نسخه  home ویندوز
تنها نسخه ی ویندوز می باشد که به صورت مستقل در فروشگاه ها فروخته می شود.همان‌طور که از نام این نسخه پیداست برای کاربران خانگی که نیاز به امکانات سازمانی و اداری مانند متصل شدن به دامین کنترلر و Active Directory ندارند همان‌طور که از نام این نسخه پیداست، ویژگی‌هایی که برای یک کاربر خانگی معمولی مورد نیاز بوده ارائه می‌شود.

2- نسخه Pro ویندوز
برای کاربر در نسخه پرو تمام ویژگی‌های ارائه شده در Home علاوه بر قابلیت‌هایی برای کاربران حرفه‌ای‌تر و کسب‌و‌کارها، وجود دارد در اختیار دارد. رمزنگاری BitLocker و پشتیبانی از سیاست‌های گروهی برای ایجاد تغییرات توسط کاربران مختلف یک شرکت بزرگ از جمله امکانات این نسخه هستند.نسخه Pro  قیمت بالاتری نسبت به نسخه پایه خانگی دارد.

3- نسخه Education ویندوز
همان‌طور که از نام آن مشخص است برای مسائل آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.این نسخه جهت استفاده اساتید و دانش‌آموزان زمان آموزش استفاده می‌شود و نیازی به پرداخت هزینه نیست ولی این نسخه محدودیت زمانی دارد.این نسخه به مدارس کمک می‌کند تا با کاهش هزینه‌های خود، امکان استفاده از بازی‌ها و محتوای نامناسب را غیرفعال کنند تا شرایط آموزشی مناسب‌تری برای دانش‌آموزان فراهم شود.

4- نسخه Enterprise ویندوز
هدف از ساخت این نسخه توسط مایکروسافت کسب‌وکارهای بزرگ و چند کاربره بوده است.یکی از مهم‌ترین مزیت های این نسخه DirectAccess است که به کاربران یا کارمندان در محیط های مختلف اداره اجازه می‌دهد به یک شبکه داخلی با امنیت بالا درون شرکت متصل شوند.یکی دیگر از قابلیت های این نسخه AppLocker است که به ادمین‌ این اجازه را می دهد که امکان دسترسی به برنامه‌های خاص را داشته باشد. نسخه Enterprise که همه قابلیت‌های نرم‌افزاری را در خود دارد همراه امنیت و امکانات شبکه بیشتر جهت استفاده سازمان‌های کلان و بزرگ بسیار مناسب است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بین نسخه های ویندوز چه تفاوتی وجود دارد؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بین نسخه های ویندوز چه تفاوتی وجود دارد؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.