زمان مطالعه: 1 دقیقه
تعرفه آب و فاضلاب

تعرفه آب و فاضلاب

در این بخش از آسمونی با تعرفه آب و فاضلاب در شهر تهران خدمت شما همراهان هستیم.

آب در زندگی روزمره بسیار حیاتی است و زندگی بشر عملا به این مایع حیات بخش متوسل است. با این حال برخلاف سایر شهر های جهان، شهر تهران در کنار روخانه ای بنا نشده است در نتیجه بخشی از آب این شهر از  نقاط بسیار دور تر و به وسیله پمپاژ تامین می شود.  

انتقال و جابه جایی آب از سد های اطراف تهران مانند امیرکبیر، لار و ... به شبکه گسترده آب و فاضلاب شهری یکی از پروژه های عظیم انتقال آب کشور را رقم زد و به منظور پاسخ‌گویی به نیاز فزاینده تهران به آب آشامیدنی ایستگاه های متعدد تصفیه آب و تصفیه خانه هایی با قابلیت کار به صورت 24 ساعته تاسیس شدند.

در این بخش از آسمونی با تعرفه تامین آب آشامیدنی و دفع فاضلاب از سوی سازمان آب و فاضلاب استان تهران در خدمت شما همراهان هستیم:

تعرفه خدمات آب و فاضلاب تهران در سال 1400

برای دانلود فایل تعرفه سازمان آب و فاضلاب شهر تهران در سال 1400 بر روی لینک زیر کلیک کنید:

نحوه محاسبه قبض آب

 سید رسول باقری، معاون درآمد آب و فاضلاب تهران در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص نحوه محاسبه قبض آب و فاضلاب منازل اعلام کرد: محاسبه تعرفه آب مشترکان جهت شرب خانگی پله‌های مختلفی دارد، به نحوی که در حوزه آب بها 10 پله وجود دارد که نرخ آب بهای مشترکان با توجه به این پلکان تعیین می‌شود. به عنوان مثال اگر شهروندی تا 18 مترمکعب مصرف آب داشته باشد، آب بهای آن یک تعرفه دارد و اگر از 18 تا 25 متر مکعب مصرف داشته باشد، آب بهای او با تعرفه‌ای دیگر محاسبه می‌شود.

بر این اساس اگر مشترکی بیش از حد مجاز آب مصرف کند، مشمول پرداخت جریمه می‌شود. امسال افزایش قیمت 7 درصدی در زمینه آب داشتیم، اما اعلام شد برای مشترکان پر مصرف 16درصد به این 7 درصد اضافه خواهد شد؛ بنابراین محاسبه آب به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

قبوض آب در نرم افزار‌هایی که طراحی شده محاسبه و قیمت نهایی آن به مشترکان اعلام می‌شود. به طوری که صفر تا پنج مترمکعب مصرف آب یک قیمت و پنج تا 10 مترمکعب تعرفه‌ای دیگر دارد و همین روال تا پله آخر قیمت گذاری ادامه دارد.

در پایان لازم به ذکر است که مشترک در هر پله از آب بها قرار بگیرد، 70 درصد آن، بهای فاضلاب محاسبه می‌شود و بنابراین تعرفه فاضلاب مستقل نیست و مرتبط به آب بها است.

نظر خود را درباره «تعرفه آب و فاضلاب» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تعرفه آب و فاضلاب فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.