زمان مطالعه: 1 دقیقه
تصاویر ماندگار جام جهانی 1950

تصاویر ماندگار جام جهانی 1950

در این صفحه می توانید تصاویری ماندگار و کمتر دیده شده از چهارمین دوره جام جهانی فوتبال را تماشا کنید.

پوستر رقابت های جام جهانی 1950. جنگ جهانی دوم( 1939 تا 1945) ورزش را در سراسر جهان تعطیل کرد و چهارمین دوره جام جهانی پس از 12 سال به میزبانی برزیل برگزار شد.

تعطیلی رقابت های ورزشی و فقط ناشی از جنگ جهانی موجب افت اکثر تیم های فوتبال شده بود. تیم ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی هم که یکی از آماده ترین تیم های دنیا بود، یک سال قبل از جام جهانی بهترین بازیکنان خود را که در تیم تورینو توپ می زدند در حادثه هوایی سوپرگا و برخورد هواپیما با سقف یک کلیسا از دست داد تا امیدهای ایتالیا نیز به باد برود. این روزنامه 6 روز بعد از حادثه منتشر شده است.
سرانجام تیم های بریتانیایی جام جهانی فوتبال را به رسمیت شناختند و در مقدماتی این مسابقات شرکت کردند؛ با این شرط که هر یک از بخش های بریتانیا( انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند) با تیمی جداگانه در مسابقات شرکت کنند. بازیکنان انگلیس را در حال پیاده شدن از هواپیما می بینید، اولین تیم بریتانیایی در جام جهانی
انگلیس در اولین بازی خود در جام جهانی با دو گل  استنلی مورتنسون(27) و  ویلف مانیون(51) شیلی را شکست داد. این بازی در حضور 29703 تماشاگر استادیوم ماراکانا برگزار شد. رقابت ها در چهار گروه برگزار می شد و از هر گروه تنها یک تیم راهی دور پایانی می شد.

آگوستو دا کوستا کاپیتان سفیدپوش برزیل و روژه بوکه کاپیتان سوییس در کنار رامون آزون روما داور اسپانیایی مسابقه دیده می شوند. تیم برزیل پس از برد(4-0) مقابل مکزیک در سائوپائولو به مصاف سوییس رفت و با ترکیب ناهماهنگی از بازیکنان تیم سائوپائولو در برابر سوییس(2-2) متوقف شد.

تنها دیدار گروه چهارم! با کنار کشیدن فرانسه از رقابت های جام جهانی، دو تیم اروگوئه( پیراهن تیره) و بولیوی تنها تیمهای گروه چهارم شدند. این دو تیم در روز 2 جولای در استادیو ایندیپندنسیا شهر بلوهوریزنته در برابر 5284 تماشاگر مقابل هم قرار گرفتند که اروگوئه با برتری(8-0) راهی مرحله بعد شد!
هاسه یپسن با دو گل خود مقابل ایتالیا برتری(3-2) سوئد را رقم زد و سرنوشت گروه را مشخص کرد. پس از کنار کشیدن هند از گروه سوم مسابقات، این گروه تنها با سه تیم برگزار شد و سوئد به دنبال این برد، با تساوی(2-2) مقابل پاراگوئه راهی دور بعد شد و ایتالیا از جام کنار رفت.
بیلی رایت کاپیتان تیم سورمه ای پوش انگلیس در برابر اد مک ایلونی کاپیتان آمریکا مراسم ابتدایی بازی را به جای می آورند. قرار بود مسابقه روز 29 ژوئن در بلوهوریزنته یک بازی یک طرفه با گلهای فراوان برای انگلیس باشد اما یک شگفتی بزرگ آماده خلق شدن بود.
نظر خود را درباره «تصاویر ماندگار جام جهانی 1950» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تصاویر ماندگار جام جهانی 1950 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.