زمان مطالعه: 2 دقیقه
تصاویر ماندگار جام جهانی 1938

تصاویر ماندگار جام جهانی 1938

در این صفحه می توانید تصاویری ماندگار و کمتر دیده شده از سومین دوره جام جهانی فوتبال را تماشا کنید.
پنجم ژوئن 1938 و استادیوم مونی سیپال شهر لوهاور در فرانسه. برای دیدن مسابقه تیم چکسلواکی نایب قهرمان دوره قبل با هلند تنها 11 هزار نفر به استادیوم آمدند اما عده زیادی نیز از بیرون استادیوم و از خانه های مجاور ورزشگاه مسابقه را تماشا کردند.
زمان موعود برای 12 تیم شرکت کننده در سومین دوره جام جهانی. ساعت 17 روز 5 ژوئن تمام رقابت های مرحله یک هشتم نهایی شروع شد. بازیکنان فرانسه( چپ) و بلژیک( راست) در حال ورود به میدان دیده می شوند. بلژیک برخلاف همیشه این بار نتوانست در برابر رقیب سنتی خود موفق ظاهر شده و فرانسه با گل های امیل وینانت( 1) و ژان نیکلاس( 16 و 69) سه بر یک شیاطین سرخ را شکست داد.
کاروان سوئد در دومین حضور خود در جام جهانی با یک خوش شانسی بزرگ روبه رو شد. این تیم در مرحله اول باید با اتریش بازی می کرد اما اتریش به تصرف آلمان هیتلری درآمد و به این ترتیب بهترین بازیکنان اتریش به عضویت تیم آلمان کبیر درآمدند تا سوئد بدون بازی به جمع هشت تیم برتر جام صعود کند.
پرگل ترین دیدار جام جهانی تا روز پنجم ژوئن. در مسابقه پرگل برزیل و لهستان بازی در وقت قانونی 4-4 شد اما برزیل در وقت اضافی 6 بر 5 پیروز شد. در باران شدید شهر استراسبورگ لئونیداس( سمت چپ) موفق شد در دقیقه 104 هت تریک خود را کامل کرده و ادوارد مادجسکی دروازه بان لهستان را برای بار سوم مغلوب سازد.
بدترین عملکرد آلمان در جام جهانی. تیم متشکل از بازیکنان آلمان و اتریش در روز 4 ژوئن در پارک دو پرنس با سوییس به تساوی یک بر یک دست یافت و آن گاه پنج روز بعد در 9 ژوئن برد 2 بر صفر مقابل سوییس را از دست داد و با باخت 4 بر 2 برای اولین و آخرین بار در دور اول جام حذف شد.
حرکتی که خشم و هیاهوی هواداران حاضر در استادیوم ولودروم مارسی را برانگیخت. پس از این که هواداران ایتالیا را به خاطر سلام فاشیستی هو کردند، پوزو مربی ایتالیا به بازیکنان خود دستور داد که در این حالت بمانند تا تماشاگران را شکست دهند.
داورها با لباس گلف شاهد مراسم آغازین دیدار دو تیم رومانی و کوبا با حضور مانوئل کورنس و گئورگه راسینارو کاپیتان های دو تیم هستند. پس از تساوی 3 بر 3 در دیدار نخست، دو تیم در روز 9 ژوئن از ساعت 18 مقابل هم قرار گرفتند که کوبا با برد 2 بر یک حریف سوئد در یک چهارم نهایی شد.
اولین تیم آسیایی در جام جهانی فوتبال. بازیکنان هندهلند( اندونزی) در مسابقات جام جهانی 1938 تنها یک بازی انجام دادند؛ در برابر مجارستان با 6 گل مغلوب شدند و دیگر رنگ جام جهانی را ندیدند.
نظر خود را درباره «تصاویر ماندگار جام جهانی 1938» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تصاویر ماندگار جام جهانی 1938 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.