مطالعه: 2 دقیقه
ترمیم موهای آسیب دیده به روش خانگی

ترمیم موهای آسیب دیده به روش خانگی

موهای آسیب‌دیده را باید با روش‌های مختلف ترمیم کرد تا ریزش آن زیاد نشود اگر نگران آمدن عید و رنگ کردن موهای خود هستید پس از الان ترمیم را شروع کنید.

موهای آسیب‌دیده برای همه خانم‌ها ناراحت‌کننده است. اگر بر اثر رنگ کردن مکرر موهای‌تان سوخته و آسیب دیده شده از روش‌های خانگی و طبیعی استفاده کنید. روش‌های زیادی برای ترمیم مو وجود دارد که می‌توان بعضی از روش‌ها را در خانه امتحان کرد. در ادامه با آسمونی باشید تا شما را با چند روش ترمیم موهای آسیب‌دیده آشنا کنیم.

ترمیم موهای آسیب‌دیده

ماسک کره

یکی از راه‌‌های تقویت موهای رنگ کرده و وز شده آغشته کردن آن به کره است. کره خاصیت‌ فراوانی برای تغذیه موهای آسیب دیده دارد. بنا به حجم موهای‌ خود مقداری کره را که از قبل از یخچال خارج کرده‌ و به موها زده و با استفاده از کلاه مخصوص به مدت نیم ساعت بپوشانید و در آخر موها را با شامپو و آب ولرم شسته و آبکشی کنید.

ماسک روغن بادام و زیتون

ترکیب روغن بادام شیرین و زیتون و قرار گرفتن آن لابه لای موها به رفع خشکی و آسیب موها کمک ویژه‌ای می‌کند. پس این روغن‌ها را ترکیب کرده و بعد از ماساژ موها با آن کلاه و حوله گرمی را به مدت 30 دقیقه روی سر قرار دهید. این بار هم بعد از نیم ساعت سرتان را با شامپو بشویید. این ماسک یکی از ترکیباتی است که در زمان کمی موهای خشک و آسیب دیده شما را مثل روز اول درخشان و زیبا می‌کند.

ترکیب شامپو با تخم مرغ

ماده‌ای که پروتئین را به صورت مستقیم به موهای شما منتقل می‌کند تخم مرغ است. این راه‌ حل ساده بهترین روش برای درمان موهای وز شده از رنگ و حرارت حالت‌دهنده‌ها است. برای این کار هفته‌ای یک بار شامپوی خود را به اندازه دو بار شست‌وشو با تخم‌مرغ ترکیب کرده و بعد از آغشته کردن، موها را ماساژ و بعد از ۵ دقیقه آن را از روی موهای خود بشویید.

سرکه سیب

روغن زیتون و سرکه سیب هر کدام خواص مفیدی در ترمیم و رشد ساختمان مو دارند. یک قاشق چای‌ خوری سرکه سیب را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و سه عدد سفیده تخم‌مرغ مخلوط کنید و ماسک به دست آمده را به مدت سی دقیقه روی موها بگذارید. سر خود را با کلاه مخصوص رنگ بپوشانید تا ترکیبات ماسک بهتر به خورد موهای‌تان برود.

ترمیم موهای آسیب دیده به روش خانگی
ترمیم موهای آسیب دیده به روش خانگی

مواد غذایی را فراموش نکنید

  • از سبزیجات سبزرنگ تازه به ویژه اسفناج و انواع جوانه‌ها مانند عدس، ماش گندم و جو در وعده‌ های غذایی خود استفاده کنید؛ برای مثال خوردن سالاد با چاشنی روغن کنجد یا زیتون معجزه می‌کند.
  • کمبود آهن و پروتئین دلیل دیگری است که موهای شما را در خطر آسیب دیدگی قرار می‌دهد؛ پس بهتر است مصرف حبوبات، میوه‌های خشک در طول هفته را فراموش نکنید.
  • بعضی از افراد به دلیل شرایط جسمانی خود از نبود اسید فولیک کافی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن رنج می‌برند. توصیه این است که با مراجعه به یک متخصص تغذیه این کمبودها را شناسایی و برای رفع آنها از مکمل‌های لازم استفاده کنند. مصرف قرص‌های امگا 3 یکی از این راه‌حل‌هاست.
  • بیوتین یا ویتامین B7 ویتامین دیگری است که وجود آن برای ترمیم بافت موهای سوخته و آسیب‌ دیده بسیار ضروری است اما بهترین راهی که می‌توانید با آن بدن خود را ویتامینه کنید مصرف روزانه چند عدد گردو، بادام و دیگر مغزهای آجیل به علاوه مصرف میوه‌هایی مانند موز و انبه است.
  • غذاهای سرشار از حبوبات و سبزیجات مانند انواع ‌آش، حلیم خوراک عدس و لوبیا بهترین انتخابی است که شما می‌توانید برای سالم‌سازی موهای خشک و وز شده‌تان داشته باشید. خوردن فست فودها را هم کم کنید.

 

نظر خود را درباره «ترمیم موهای آسیب دیده به روش خانگی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ترمیم موهای آسیب دیده به روش خانگی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.