زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با تیم ملی اتریش؛ از تیم رویایی تا عملکرد درخشان در لیگ ملتهای اروپا

آشنایی با تیم ملی اتریش؛ از تیم رویایی تا عملکرد درخشان در لیگ ملتهای اروپا

فوتبال اتریش در سالهای اخیر، با حضور در تورنمنتهایی چون یورو، کم کم آماده بازگشت به جمع تیمهای درجه فوتبال اروپا شده است.

مهدی زارعی- تیم ملی اتریش در سومین دیدار خود در لیگ ملتهای اروپا مقابل فرانسه به تساوی(1-1) دست یافت تا به لطف برد(3-0) در خانه کرواسی، هم اکنون با 4 امتیاز در گروه A1 رقابت های لیگ ملتها در رده دوم قرار بگیرد. این در حالی است که اتریش در دو دوره اخیر یورو نیز حضور یافته و در رقابتهای 2020 علاوه بر صعود به مرحله یک هشتم نهایی، بازی پایاپایی را در برابر ایتالیای قهرمان جام انجام داد و تنها با شکست در وقت اضافی از جام کنار رفت.

 

قبل از جنگ؛ فدراسیونی با عمر 112 سال

در قرن نوزدهم و در امپراتوری هابسبورگ در اروپای مرکزی و شهر وین، رقابت هایی حوالی سال های 1890 برگزار می شد. در سال 1894، اولین مسابقه فوتبال این منطقه بین افراد حاضر انگلیسی در آن انجام پذیرفت. فوتبال بدین ترتیب در امپراتوری اتریش-هنگری متولد و فدراسیون فوتبال اتریش نیز در 18 مارچ 1904 در آوسترو هانگرین امپایر( امپراتوری اتریش-مجارستان) تاسیس شد.

تیم رویایی دهه 30

اتریش  در دهه 30 میلادی زیر نظر سرمربی اش، هوگو میزل موفق بود و تبدیل به یکی از قدرت های اروپا شد که برایش لقب ووندرتیم به معنی تیم شگفت انگیز را در نظر گرفتند. ستاره تیم ماتیاس سیندلار بود. در تاریخ 16 می 1931 آن ها تبدیل به اولین تیم اروپایی در خارج بریتانیا شدند که توانستند اسکاتلند را شکست دهند. در جام جهانی 1934 اتریش بعد از باخت یک بر صفر مقابل ایتالیا در نیمه نهایی و 3 بر 2 مقابل آلمان در دیدار رده بندی چهارم شد. در المپیک 1936 آن ها دوم شدند و دوباره در فینال 2 بر یک مغلوب ایتالیا شدند.

پایان یک کشور؛ پایان یک فوتبال

 این تیم بعدا به جام جهانی 1938 راه پیدا کرد و البته در 12 مارچ همان سال ضمیمه آلمان شد. در تاریخ 28 مارچ فیفا تشخیص داد که فدراسیون فوتبال اتریش نابود شده و آن ها را از جام جهانی کنار گذاشت. در عوض به بازیکنان اتریش اجازه بازی در آلمان داده شد. در اوایل آوریل هربرگر مربی آلمان درخواست کرد که دو تیم جدا شوند. اما مورد قبول واقع نشد. در نتیجه 5 بازیکن از آستریا وین، راپید وین و وینا وین در تیمی قرار گرفتند که در مرحله نخست جام تنها یک تساوی یک – یک مقابل سویس کسب کرد.

19 Wc 1954 ideas | world cup, world cup final, cup final

بعد از جنگ

بعد از جنگ جهانی دوم اتریش دوباره از آلمان جدا شد. بهترین نتیجه این تیم در سال 1954 با تیمی که ستاره اش ارنست اوکویرک بود به دست آمد. هرچند آن ها در نیمه نهایی 6 بر یک مغلوب آلمان شدند. اما بعد از شکست 3 بر یک اوروگوئه، مدافع عنوان قهرمانی سوم شدند. این بهترین نتیجه تاریخ آن هاست و البته آخرین بار که اتریش به مراحل پایانی یک تورنمنت بزرگ رسید. در طول سال ها رقابت این تیم با آلمان بیشتر و بیشتر شد.

آخرین حضور در جمع هشت تیم برتر جهان

حضور در بین 8 تیم برتر جام جهانی 1978 و شکست دادن آلمان با نتیجه(3-2) از آخرین نتایج درخشان اتریش در جام جهانی بود. این تیم پس از آن در جام جهانی 1982 هم از گروه خود صعود کرد اما در مرحله دوم با یک شکست(0-1) مقابل فرانسه و تساوی(2-2) مقابل ایرلند شمالی به کار خود خاتمه داد. پس از آن تا پایان قرن بیستم، اتریش تنها 2 بار فرصت حضور در رقابت های بزرگ را یافت. حضور در جام جهانی 1990 با یک برد و دو باخت خاتمه یافت، در جام جهانی 1998 نیز این تیم با دو تساوی و یک باخت و به کار خود خاتمه داد و سرانجام در رقابت های یورو 2008 این تیم برای اولین بار طعم حضور در یورو را چشید که با دو باخت(0-1) مقابل کرواسی و آلمان و تساوی(1-1) در برابر لهستان خیلی زود از جام کنار رفت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با تیم ملی اتریش؛ از تیم رویایی تا عملکرد درخشان در لیگ ملتهای اروپا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با تیم ملی اتریش؛ از تیم رویایی تا عملکرد درخشان در لیگ ملتهای اروپا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.