زمان مطالعه: 1 دقیقه
چطور انار را حرفه ای دون کنیم؟ (ویژه شب یلدا)

چطور انار را حرفه ای دون کنیم؟ (ویژه شب یلدا)

1- اگر آب انار روی لباس بپاشد به راحتی پاک نمی‌شود. بنابراین قبل از این‌که خواستید شروع به دون کردن انار...

How do we pomegranate (Special Yalda)
How do we pomegranate (Special Yalda)

1- اگر آب انار روی لباس بپاشد به راحتی پاک نمی‌شود. بنابراین قبل از این‌که خواستید شروع به دون کردن انار بکنید لباس پلوخوری‌تان را در بیاورید و یکی از آن زیرپوش‌های‌ بُنجُل‌تان را بپوشید که زیر بغلش اندازه لایه اوزون پاره شده است. آب انار انقدر نامرد است که حتی روی تخته گوشت خُرد کنی چوبی هم جایش می‌ماند. پس ترجیحاً از سینی پلاستیکی استفاده کنید که سر شستنش خون دماغ نشوید. یک کاسه بزرگ هم دم دست‌تان بگذارید تا بعد از قاچ کردن انار، آن‌ها را داخل کاسه دون کنید.

 

blog.bamilo.com open-de-seed-pomegranate-1
blog.bamilo.com open-de-seed-pomegranate-1

2- با استفاده از یک چاقوی تیز و برنده ته انار را بزنید. البته خیلی هم از بیخ نزنید که ته انار حیف و میل نشود. بعد آن‌را روی سینی پلاستیکی بگذارید تا سیخ بایستد.

 

blog.bamilo.com open-de-seed-pomegranate-2
blog.bamilo.com open-de-seed-pomegranate-2

3- با جدا کردن تاج از سر انار، به دوران شاهنشاهی او خاتمه بدهید. با فرو کردن چاقو در تاج انار به صورت یک گردالی زیر تاج را قُلوه کَن کنید و بیرون بیاورید. حالا یک انار دارید که بجای تاج یک چاله روی سر خود دارد.

 

blog.bamilo.com open-de-seed-pomegranate-3
blog.bamilo.com open-de-seed-pomegranate-3

4- حالا انار را بردارید و پوست اندار بیاندازید و بروید سراغ مرحله بعد.

 

 

blog.bamilo.com open-de-seed-pomegranate-4
blog.bamilo.com open-de-seed-pomegranate-4

5- انگشت شست را داخل گردالی بکنید و با فشار انگشتان انار را قاچ کنید. خیلی زور نزنید چون به راحتی از هم باز می‌شوند و چشم‌تان به جمال دانه‌ها روشن می‌شود. انار برش داده شده را روی کاسه بگیرید و هر 6 قاچ را از هم جدا کنید. به این ترتیب تلفات کمتری خواهید داد.

 

blog.bamilo.com open-de-seed-pomegranate-5
blog.bamilo.com open-de-seed-pomegranate-5

6- حالا هر یک از قاچ‌ها را بردارید و روی کاسه بگیرید و با انگشتان دست‌تان دانه‌های انار را از پوست داخلی خارج کنید و داخل کاسه بریزید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید داخل کاسه را با آب پُر کنید. به این ترتیب دانه‌های انار به زیر آب می‌روند و پوست داخلی و پرده‌های سفید آن روی آب می‌ماند که باعث می‌شود جداسازی آن‌ها از دانه‌ها راحت‌تر شود. اگر می‌ترسید که در حین انار دون کردن همه جا را به گند بکشید، قاچ انار را زیر آب فرو کنید و همان‌جا آن‌را دون کنید.

هر وقت که کار دون کردن‌تان تمام شد، پوست‌های داخلی انار را از روی سطح آب جدا کنید و دانه‌ها را آبکش کنید.

حالا دانه‌ها را داخل کاسه بریزید و نوش جان کنید. بهتر است کاسه را تا خرخره پر از انار نکرده باشید چون هر بار که قاشق را داخل کاسه بکنید مقداری از دانه‌های انار سرریز شده و روی فرش می‌افتند. بعداً هم با پا آن‌ها را له می‌کنید و فرش‌تان را گلکون کفن می‌کنید. بهتر است انار را همان موقع که دون کردید بخورید. اما اگر دارید خود را برای شب یلدا آماده می‌کنید هم می‌توانید آن‌ها را داخل یخچال تا سه، چهار روز نگهداری کنید.

نظر خود را درباره «چطور انار را حرفه ای دون کنیم؟ (ویژه شب یلدا)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چطور انار را حرفه ای دون کنیم؟ (ویژه شب یلدا) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.