زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی بیژن پاکزاد

بیوگرافی بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد طراح ایرانی بود. تحصیلات وی در زمینه شیمی، مد و بازاریابی بود و  هم اکنون لباس‌های مردانه، عطر و ادکلن برند بیژن جزء پرفروش های بازار جهان می باشد.
نام و نام خانوادگی بیژن پاکزاد
لقب بیژن
تاریخ تولد 15 فروردین 1319
سن 71 سال
محل تولد تهران - ایران
محل زندگی آمریکا
ملیت ایرانی- آمریکایی
حرفه طراح مد
وضعیت تاهل مطلقه
نام همسر شبنم پاکزاد - تریسی هایاکاوا

بیژن پاکزاد یکی از طراحان معروف ایرانی در آمریکا بود. یکی از گران ترین فروشگاه های پوشاک مردانه در جهان متعلق به وی می باشد. با اینکه او در سال 1390 درگذشت ولی ایده ها و طرح های او هنوز هم بسیار پرطرفدار است و بوتیک گران قیمت معروف او در خیابان رودیو درایو در شهر بورلی هیلز توسط پسرش نیکلاس اداره می شود. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی بیژن پاکزاد این طراح معروف را ببینید.

بیژن پاکزاد

درباره بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد 15 فروردین ماه 1319 در تهران به دنیا آمد. خانواده بیژن وی را برای تحصیل به Le Rosey که یک مدرسه مخصوص ثروتمندان سوئیسی بود فرستاد و او در آنجا با شاهزاده های بزرگی چون پرنس ریتر همكلاس شد.

بیژن پاکزاد در 18 سالگی تصمیم گرفت به ادامه تحصیل در دانشگاه در رشته مهندسی شیمی بپردازد. او پس از پایان این دوره به تحصیل در رشته طراحی لباس در دانشگاه میلز در سنت گال پرداخت و بعد از آن یک گالری در اطراف شهر میلان راه اندازی كرد. وی سپس به تحصیل در رشته بازاریابی پرداخت.

وی دو بار ازدواج کرد. همسر اولش شبنم نام دارد که حاصل این ازدواج یک دختر به نام دانیلا است که وی هم اکنون طراح مد است. اما آنها سپس از یکدیگر جدا شدند. همسر دوم بیژن، تریسی هایاکاوا نام دارد که باز هم به طلاق ختم شد. یک دختر به نام الکساندرا و یک پسر به نام نیکلاس حاصل ازدواج دوم است.

بیژن پاکزاد در روز 26 فروردین ماه 1390 در محل کارش در خیابان رودیو در بورلی هیلز دچار سکته مغزی شد و درگذشت. مراسم بزرگداشت او در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌ آنجلس برگزار شد. جورج بوش رئیس‌ جمهور سابق آمریکا هم پیامی به مناسبت درگذشت بیژن پاکزاد ارسال کرد و توسط نیکولاس پسر بیژن خوانده شد.

بیژن پاکزاد در دنیای مد

بیژن پاکزاد در هنگام تحصیلات خود به دنیای مد روی آورد و بسیاری از مشتریان خود را در همین زمان ها به دست آورده بود. وی با راه‌ اندازی فروشگاه لباس زنانه در تهران به نام «بوتیک پلنگ صورتی» فعالیت کاری خود را در عرصه پوشاک آغاز کرد. بیژن پاکزاد در 29 سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و 3 سال بعد بوتیک بسیار معروف خود را افتتاح نمود. این بوتیک که در واقع یک کاخ به سبک مدیترانه اى است به گرانترین فروشگاه دنیا نام گرفت. طراحی محصولات این فروشگاه را خود برعهده داشت که شامل لباس، عطر و ادکلن برند بیژن بود.

طراحی های هوشمندانه بیژن جوایز متعددی را هم دریافت کرد. مشتری های او حتی بسیاری از مردان مشهور جهان بودند. مشتری های خاص او افرادی چون باراک اوباما، جورج دبلیو بوش، رونالد ریگان، آرنولد شوارتزینگر، ولادیمیر پوتین، تونی بلر، آنتونی هاپکینز، تام کروز، جان کری، محمدرضا پهلوی و .. بودند.

بیژن پاکزاد همچنین به خاطر داشتن اتومبیل‌ هایی نظیر بنتلی آزور زرد رنگ با تزیینات داخلی مشکی و صندلی تمام چرم و سیستم داخل آن، مرسدس بنز اس‌ ال‌ آر مک لارن مشکی، فراری اف 430 زردرنگ، رولزرویس فانتوم کوپه زرد رنگ و بوگاتی ویرون معروف بود. مجله ونتی فر در سال 1979 نام بیژن را در لیست شیک‌ پوش‌ ترین‌ های جهان قرار داد.

محصولات عطر و ادکلن برند بیژن هم که وی برای هر مشتری خود به طور اختصاصی انتخاب می کرد، بسیار معروف بود و هنوز هم ایده های او ادامه دارد. بیژن در سال 1988 برنده جایزه موفق‌ ترین عطر مردانه و بهترین پکیج عطر زنانه از بنیاد فی‌ فی شد. وی همینطور جایزه بهترین کمپین تبلیغاتی عطر مردانه را در سال 1997 دریافت کرد. 

گالری تصاویر

بیژن پاکزاد در کنار ماشین زرد رنگ معروفش روبروی فروشگاه بورلی هیلز
بیژن پاکزاد در کنار جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا یکی از مشتریان دائمی اش
بیژن پاکزاد در کنار دختر و پسرش
بیژن پاکزاد و خواننده خشایار اعتمادی
فروشگاه معروف بیژن در بورلی هیلز
قاب عکسی از بیژن پاکزاد و جرج بوش در فروشگاه معروف وی در آمریکا

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی بیژن پاکزاد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی بیژن پاکزاد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.