زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی یولین ناگلزمان

بیوگرافی یولین ناگلزمان

سرمربی کنونی بایرن مونیخ، رکورد جوان‌ترین‌ها را در بین تمام مربیان آلمانی از آن خود ساخته است.
نام و نام خانوادگی یولین ناگلزمان (Julian Nagelsmann)
تاریخ تولد 23 جولای 1987
محل تولد لندسبرگ آم لخ - ایالت باواریا - آلمان
حرفه بازیکن سابق و مربی فوتبال

درباره یولین ناگلزمان

برای مدافع میانی‌ای که در بیست سالگی به خاطر مصدومیت شدید، فوتبال را کنار گذاشته و تحصیلات دانشگاهی خودش در رشته مدیریت بازرگانی را بعد از چهار نیم‌سال رها کرده، چه آینده‌ای می‌شود انتظار داشت؟

شاید حداقل این انتظار نمی‌رود که این بازیکن آینده‌ای در فوتبال داشته باشد. اما نه در آلمان که بهشت مربیان کم سن و سال است. یولین ناگلزمان (Julian Nagelsmann) فقط در آلمان می‌توانست این قدر زود وارد چرخه مربیگری شود و مربیگری تیم‌های بوندس لیگا را در اختیار گیرد.

مربی 189 سانتی متری کنونی بایرن مونیخ در 23 جولای 1987، در لندسبرگ آم لخ- ایالت باواریا- به دنیا آمد؛ در جنوب آلمان و جایی که به اتریش، سوییس و چک نزدیک‌تر است تا شهرهای شمالی کشور آلمان.

یولین ناگلزمان ، شروع فوتبال و ادامه در مربیگری

یولین فوتبال پایه را با تیم‌های آگسبورگ و مونیخ 1860 شروع کرد. او که کاپیتان تیم جوانان مونیخ 1860 بود، در فصل 07-2006 فقط یک مسابقه برای تیم خود انجام داد و به دلیل مصدومیت باقی فصل را از دست داد.

یک فصل بعد، توماس توخل مربی آگسبورگ، او را به تیم سابقش بازگرداند. اما این بار هم مصدومیت زانو در انتظار ناگلزمان بود و او در 20 سالگی ناچار شد که برای همیشه از حضور در میادین فوتبال کناره‌گیری کند؛ در حالی که هنوز در هیچ مسابقه رسمی در بوندس لیگا به میدان نرفته بود.

Julian Nagelsmann - Player profile | Transfermarkt

با این حال، یولین نشان داده بود که توانایی بالایی در مربیگری دارد. در همان دوران و در نیمه اول سال 2008 مدتی دستیار توماس توخل بود و با تغییر رشته خود به علوم ورزشی، به شکلی آکادمیک آماده مربیگری شد.

اولین فعالیت جدی او بعد از کنار گذاشتن فوتبال، دستیاری آلکساندر اشمیت مربی مونیخ 1860 در تیم زیر 17 سال این باشگاه بود. ناگلزمان دو سال این کار را ادامه داد و سرانجام در سال 2010 بود که به آکادمی جوانان باشگاه هوفنهایم ملحق شد. تیمی که او توانست در رده‌های مختلف سنی برایش مربیگری کند.

Champions League: How Thomas Tuchel once persuaded Julian Nagelsmann to  pursue a career as a coach - The Limited Times

در فصل 13-2012، یولین دستیار سرمربی این تیم شد و در همان حال تا 11 فوریه 2016 سرمربی تیم زیر 19 سال هوفنهایم بود. او تیم هوفنهایم را در فصل 14-2013 به مقام قهرمانی بوندس لیگای جوانان زیر 19 سال رساند. از 2016 تا 2019 سرمربی تیم بزرگسالان هوفنهایم شد و در روزهای مربیگری در این تیم بود که تیم ویزه دروازه‌بان ملی‌پوش باشگاه به او لقب «مینی مورینیو» داد.

زمانی که ناگلزمان کار در هوفنهایم را آغاز کرد، این تیم فقط هفت امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشت. اما با حضور او، تیم در هفت مسابقه از 14 دیدار خود به پیروزی رسید و با یک امتیاز فاصله از منطقه پلی‌آف، در بوندس لیگا باقی ماند. یک فصل بعد هوفنهایم با او به مقام چهارم بوندس لیگا رسید و برای اولین بار در تاریخ خود به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.

Julian Nagelsmann to step down as Hoffenheim coach at end of 2018/19 season  | Bundesliga

عملکرد او آن قدر درخشان بود که باشگاه قرارداد او را تا سال 2021 تمدید کند. در 19 ژانویه 2019 و در شکست(1-3) هوفنهایم از بایرن، ناگلزمان برای صدمین بار، در رقابت‌های لیگ روی نیمکت تیمش نشست و به جوان‌ترین مربی بدل شد که صاحب چنین رکوردی شده است.

رکوردشکنی‌های او همچنان ادامه داشت. در 21 ژوئن 2019 باشگاه لایپزیش اعلام کرد که با ناگلزمان قراردادی چهار ساله امضا کرده است. کار او در لایپزیش با برد (4-0) مقابل یونیون برلین شروع شد و برد حیرت‌انگیز (8-0) مقابل ماینتس در دوران او رقم خورد. وقتی در دهم مارس 2020 هوفنهایم (4-0) تاتنهام را در هم کوبید، ناگلزمان جوان‌ترین مربی تاریخ لیگ قهرمانان شد که در مرحله حذفی این رقابت‌ها، یک مسابقه را پیروز می‌شود.

هوفنهایم تا نیمه‌نهایی این رقابت‌ها صعود کرد و این بار یولین به جوان‌ترین مربی مبدل شد که تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان صعود کرده است. اما در تقابل استاد و شاگرد، او(3-0) مقابل پاری‌سن‌ژرمن توماس توخل مغلوب شد و فصل درخشان هوفنهایم هم به پایان رسید.

No room for sentiment as Julian Nagelsmann meets Thomas Tuchel in Champions  League semi-final | Bundesliga

یک فصل بعد نوبت به اولین افتخارات ناگلزمان رسید. در پایان فصل 21-2020 لایپزیش در لیگ دوم شد و تا فینال جام حذفی هم صعود کرد. اما با شکست (4-1) مقابل دورتموند، به نایب‌قهرمانی جام حذفی آلمان قناعت کرد.

با این پیشینه درخشان بود که او در 27 آوریل 2021 با بایرن قرارداد امضا کرد و جانشین هانسی فلیک شد. بایرن برای این انتقال 25 میلیون یورو هزینه کرد تا ناگلزمان رکورد دیگری را در بین مربیان به نام خود ثبت کند. اولین برد او با بایرن در سوپرکاپ آلمان مقابل دورتموند رقم خورد و او کار خود را با جام شروع کرد.

ناگلزمان سرانجام در 23 آوریل 2022 با بایرن فاتح بوندس لیگا شد و افتخاری را کسب کرد که تا آن زمان به دست نیاورده بود اما قطعاً بعد از این، بارها و بارها آن را تصاحب خواهد کرد.

نظر خود را درباره «بیوگرافی یولین ناگلزمان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی یولین ناگلزمان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.