زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی گیل دورز

بیوگرافی گیل دورز

گیل دورز در المپیک 1992 ، 100 متر را با مدال طلا به پایان رساند و آن گاه در 100 متر با مانع نیز صدرنشین مسابقه فینال شد.

مهدی زارعی- متولد 19 نوامبر 1966 و برنده سه مدال طلا از دوهای سرعت در دو المپیک 1992 و 1996. دانشجوی 160 سانتی متری دانشگاه کالیفرنیا با تخصص 100 متر سرعتٰ، 100 کمتر با مانع، پرش طول و پرش سه گام در مسابقات دوومیدانی شرکت کرد و در سال 1987 در رقابت های پان آمریکن برنده مدال طلای دوی 100 متر شد. دورز در همان ماده موفق شد قهرمانی مسابقات دانشگاههای امریکا را در سال 1988 از آن خود سازد.

در همان سال دورز آماده حضور در المپیک سئول شده بود. وی در دوی 100 متر تا مرحله نیمه نهایی مسابقات نیز صعود کرد ولی از آنجا بود که بیماری او شدت گرفت. یک نوع پرکاری بیش از اندازه غده تیروئید که حتی می توانست منجر به قطع شدن پای گیل شود. اما او سرانجام بهبود یافت و به دنیای دوومیدانی بازگشت.

Real TED and Graves' Disease Stories | Gail Devers

گیل دورز در سال 1992 به المپیک بازگشت. جایی که 100 متر را با مدال طلا به پایان رساند و آن گاه در 100 متر با مانع نیز صدرنشین مسابقه فینال شد. اما در پرش از آخرین مانع پایش به آن گرفت و نقش بر زمین شد تا مقامی بهتر از پنجمی کسب نکند.

یک سال بعد گیل در رقابت های جهانی هم در دوی 100 متر و هم در 100 متر با مانع قهرمان شد و دو سال بعد یک بار دیگر قهرمانی دوی 100 متر با مانع جهانی را از آن خود ساخت. آخرین حضور وی در المپیک در آتلانتا و پیش روی هموطنان خود بود که موفق شد علاوه بر طلای 100 متر، قهرمانی 400 متر تیمی را نیز با تیم امدادی آمریکا از آن خود سازد.

نظر خود را درباره «بیوگرافی گیل دورز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی گیل دورز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.