زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی چن

بیوگرافی چن

چن از خواننده های اکسو است که خیلی زود ازدواج کرد و بچه دار شد و پس از آن راهی سربازی شد.

چن (Chen) خواننده اکسو است که ماجرای ازدواج چن و بچه‌دار شدن او تا مدت‌ها سوژه شبکه‌های اجتماعی بود. چن و اعضا گروه اکسو جزء خوانندگان معروف کره‌ای در جهان و همینطور ایران هستند. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی چن را ببینید.

نام و نام خانوادگی کیم جونگ-ده
لقب چِن
تاریخ تولد ۲۱ سپتامبر ۱۹۹۲
محل تولد ده‌جون، کره جنوبی
ملیت کره‌ای
حرفه خواننده، ترانه‌سرا
وضعیت تاهل متاهل

 

چن اکسو

درباره چن

کیم جونگ-ده با نام هنری چن ۲۱ سپتامبر ۱۹۹۲ در ده‌جون یا دئجون کره جنوبی متولد شد. چن دوران کودکی خود را در محله جونگ‌ وانگ-دونگ شی هونگ گذراند. وی فارغ‌ التحصیل رشته تبلیغات رسانه از دانشگاه هانیانگ می باشد. چن تنها یک برادر دارد و پدرش هم خواننده بوده.

او زبان چینی را به خوبی صحبت میکند و به غذاهای چینی نیز علاقه زیادی دارد و در صنعت کی پاپ بعنوان یک وکالیست مشهور بوده و پیانو را هم به خوبی می نوازد.

عروسی رسمی چن

مراسم ازدواج چن

در سال ۲۰۲۰ خبر رابطه عاشقانه چن با یک فرد غیر مشهور و غیر سلبریتی منتشر شد و اینکه او بزودی پدر هم خواهد شد. بسیاری بر این باور بودند که این خبر، شایعه ای بیش نیست. اما در ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰، چن خبر ازدواج خود را طی نامه‌ ای به طرفداران اعلام کرد. ازدواج آنها به صورت خصوصی برگزار شد. تا اینکه اولین فرزند دختر آن‌‌ها در ۲۹ آوریل ۲۰۲۰ متولد شد.

چن در ۱۶ اکتبر، تک‌ آهنگ دیجیتال «سلام» را منتشر کرد و در ۲۶ اکتبر ۲۰۲۰، خدمت سربازی خود را آغاز کرد. فرزند دوم آنها هم در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲ به دنیا آمد.

مهمانان مراسم ازدواج چن

چن اما سرانجام مراسم رسمی ازدواج خود را با همسر غیرسلبریتی‌اش روز یکشنبه ۲۲ اکتبر ۲۰۲۳ با حضور دیگر اعضا اکسو برگزار کرد و تصاویری از عروسی چن به صورت غیر رسمی در بعضی از شبکه‌ها منتشر شد.

بیوگرافی-چن
چن خواننده کره‌ای

دنیای خوانندگی چن

چن سال ۲۰۱۱ در ۱۹ سالگی توسط یکی از کارکنان کمپانی موسیقی اس ام برای تست معرفی شد که در نهایت با موفقیت از تست بالا آمد. او سپس از گذراندن تنها ۴ ماه کارآموزی ۲۹ دسامبر ۲۰۱۱ بعنوان چهارمین عضو گروه پسرانه جدید اکسو (EXO) معرفی شد.

چن در ۹ آوریل ۲۰۱۲ با موزیک ویدیو و آلبوم Mama رسما کار خود را به عنوان وکالیست اصلی گروه موسیقی پسرانه اکسو آغاز نمود. چن در سال ۲۰۱۴ به گروه سبک بالاد (SM the Ballad) پیوست و چند همکاری انجام داد که از آن جمله می توان به آهنگ Breath بتا ژانگ لین اشاره کرد.

چن در جولای ۲۰۱۴ اولین آهنگ سولوی خود به نام The Best Luck را که موسیقی اصلی سریال It’s Okay, That’s Love بود منتشر نمود.

با این آهنگ توانست جایزه «بهترین موسیقی سریال از یک خواننده مرد» را در مراسم So-Loved Awards و جایزه «بهترین موسیقی سریال» را در شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم جوانان سئول کسب کند. او همچنین این آهنگ را در جشنواره APAN Star به طور زنده اجرا کرد.

بیوگرافی چن ؛ خواننده گروه اکسو + ماجرای ازدواج وی
کنسرت چن

چن در ژوئن ۲۰۱۵ با همکاری اعضای دیگر گروه یعنی لی و چانیول آهنگ Promise را برای دومین آلبوم استدیویی اکسو نوشت.

او همچنین در نوشتن شعر آهنگ های «Touch It» و «Ko Ko Bop» و «Lights Out» و «Love Shot» اکسو نقش داشت.

در آگوست ۲۰۱۶ چن با اعضای دیگر گروه شامل شیومین و بکهیون در موسیقی سریال عاشقان ماه به نام For You همکاری کردند.

در اکتبر ۲۰۱۶ چن و اعضای دیگر گروه شیومین و بکهیون، تصمیم گرفتند در کنار فعالیت در اکسو یک زیرگروه جدید به نام Exo-CBX تشکیل دهند.
آنها در همان سال با آلبوم Hey Mama کار خود را شروع کردند.

در ژانویه ۲۰۱۷ چن در آهنگی به نام Nosedive با گروه هیپ هاپ Dynamic Duo همکاری کرد که این آهنگ در چارت دیجیتال گائون به جایگاه دوم رسید.

در فوریه ۲۰۱۷ چن موسیقی اصلی سریال Missing 9 به نام I’m Not Okay را خواند، در این سریال هم عضو دیگر اکسو به نام «چانیول» نیز ایفای نقش کرده بود.

بیوگرافی-چن
چن در حال اجرا

در اکتبر ۲۰۱۸ چن موسیقی اصلی سریال شاهزاده 100 روزه من را که عضو دیگر اکسو دی ، او نیز در آن ایفای نقش کرد را منتشر نمود..

فوریه سال ۲۰۱۹ هم موسیقی اصلی سریال Touch Your Heart به نام Make It Count را منتشر کرد.

اولین آلبوم سولوی چن به نام April, and a Flower در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۱۹ و با آهنگ تایتل Beautiful Goodbye منتشر شد که در جایگاه دوم چارت گائون قرار گرفت.

او چند ماه بعد در ۱ اکتبر ۲۰۱۹ دومین آلبوم سولوی خود به نام Dear My Dear را منتشر کرد که این آلبوم هم در جایگاه اول چارت آیتونز ۳۶ کشور جهان قرار گرفت.

بیوگرافی چن ؛ خواننده گروه اکسو + ماجرای ازدواج وی
چن و گروه اکسو 

آلبوم‌های چندآهنگه چن

  • صحنه آخر (۲۰۲۲)
  • آوریل و یک گل (۲۰۱۹)
  • عزیزترین عزیزم (۲۰۱۹)
بیوگرافی چن ؛ خواننده گروه اکسو + ماجرای ازدواج وی
بیوگرافی چن

سریال‌های چن

  • ۲۰۱۵ همسایه بغلی اکسو

تصاویر چن

آلبوم چن
رقص چن
چن خواننده گروه کره‌ای اکسو
کاور آهنگ چن
بیوگرافی-چن
کنسرت چن

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی چن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی چن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.