زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی پل نومان

بیوگرافی پل نومان

پل نومان در اولین دوره مسابقات المپیك نوین در سال 1896 با ركورد 6ـ8:12 دقیقه در شنای 500 متر آزاد قهرمان المپیك شد.

متولد 13 ژوئن 1875 در وین پایتخت امپراتوری اتریش ـ مجارستان. در اولین دوره از المپیك، كشورش اتریش دو قهرمانی كسب كرد كه پل صاحب اولین عنوان قهرمانی شد. نومان از چهار سال قبل از این قهرمانی به شهرت رسیده بود و آن به دلیل قهرمانی سال 1892 وی در شنای قهرمانی كشورش بود. جایی كه مسابقات در رودخانه برگزار شد و نومان قهرمان شد!

دو سال بعد او در مسابقات قهرمانی اتریش در  شنای 500 متر پیروز شد. در المپیک آتن تعداد مسابقات شنا به 3 رقابت محدود می شد که هر سه مسابقه نیز در یک روز انجام می گرفت. وقتی آلفرد هایوس قهرمان شنای 100 متر از حضور در مسابقه 500 متر انصراف داد تا بدنش به ریکاوری برای مسابقه 1200 متر برسد، تعداد نفرات شرکت کننده در مسابقه 500 متر به 3 نفر کاهش پیدا کرد.

Paul Neumann (1875-1932).jpg

 به این ترتیب نومان با زمان 8:12:16 دقیقه و با زمانی حدودا دو دقیقه بهتر از نفر دوم، قهرمانی این ماده را از آن خود کرد. نومان پس از آن آماده حضور در شنای 1200متر شد. هرچند که به علت فاصله زمانی کم بین دو مسابقه، امکان استراحت و بازیابی جسمانی خود را به دست نیاورد. به این ترتیب او موفق به پایان رساندن این مسابقه نشد تا با یک قهرمانی، آتن را ترک کند.

نومان پس از المپیك آتن، برای تحصیل در رشته پزشكی به دانشگاه شیكاگو در ایالات متحده رفت. بعدها یک مدرک دکترا نیز در فلسفه گرفت. البته تحصیل موجب قطع ارتباط او با ورزش نشد. وی در سال 1897 برای اتحادیه ورزشكاران شیكاگو مسابقه داد و موفق شد ركورد جهانی شنای 2 مایل، 3 مایل، 4 مایل و 5 مایل را به نام خود ثبت كند. او در همان سال در مسابقات شنای آزاد آمریكا و كانادا نیز صاحب عنوان قهرمانی شد.

او در 9 فوریه 1932 از دنیا رفت. در حالی که سالها بعد از مرگ وی و در 1984 نام او در تالار مشاهیر ورزشکاران بین المللی یهودی قرار گرفت. دو سال بعد هم نام وی در تالار مشاهیر تاریخ شنا جاودانه شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی پل نومان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی پل نومان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.