زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی پل الوستروم

بیوگرافی پل الوستروم

پل الوستروم یكی از چهار ورزشكاری است كه در محدوده زمانی چهل ساله در المپیك شركت كرده است.

زمانی كه پل برت الوستروم قهرمان 20 ساله دانماركی در مسابقات المپیك لندن (1948) صاحب مدال طلای قایقرانی در كلاس (Fire Fly) شد، كمتر كسی فكر می‌كرد كه نام او به مدت چهل سال با مسابقات معتبر ورزشی عجین شود. با این حال الوستروم ـ كه در 25 فوریه 1928 در كپنهاگ متولد شده بود ـ دومین المپیك خود را در 24 سالگی تجربه كرد. ماده‌ای كه او در المپیك قبلی در آن شركت كرده بود، دیگر وجود نداشت و جای خود را به كلاس Monotype داده بود. دومین المپیك و دومین مدال طلا!

 الوستروم این عنوان را در دو المپیك 1956 و 1960 نیز تكرار كرد و تبدیل به یكی از سه قایقرانی شد كه در طول بازی‌های المپیك صاحب 4 مدال طلا در یك ماده شده بود. الوستروم در المپیك 1964 (توكیو) عضو ذخیره تیم‌ملی قایقرانی بادبانی كشورش بود و چهار سال بعد در مكزیكوسیتی در دسته «Star» به مقام چهارم رسید.

 او چهار سال بعد هم عضو تیم‌ملی دانمارك در المپیك مونیخ بود و آنگاه وقفه‌ای طولانی در مسابقات او آغاز شد. آنان كه ورزش می‌كنند، می‌دانند كه تداوم در قهرمانی كاری است بس دشوار. با این حال الوستروم تمرینات خود را رها نكرد و در المپیك لس‌آنجلس (1984) به همراه دخترش تراین در بازی‌ها شركت كرد! این پدر و دختر در سال 1983 و 1984 در كلاس تورنادو قهرمان اروپا شده بودند و با حضور در المپیك، تنها پدر و دختری لقب گرفتند كه در یك تیم در بازی‌های المپیك شركت كردند. آنان در لس‌آنجلس چهارم شدند. آخرین حضور پل در المپیك سئول (1988) بود.

 با این حضور، او یكی از چهار ورزشكاری شد كه در محدوده زمانی چهل ساله در المپیك شركت كرده است. پل در مسابقات جهانی نیز درخشان ظاهر شد و در هفت كلاس مونوتایپ صاحب 13 مدال طلا در سال‌های 1957، 58، 59، 62، 66، 67، 69، 71، 74 و 81 شد.

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی پل الوستروم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی پل الوستروم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.