زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی پاتریك ـ اُ ـ كالاگان

بیوگرافی پاتریك ـ اُ ـ كالاگان

آنچه نام پاتریك (پت) ـ ُاُ ـ كالاگان را در تاریخ ورزش جاودانه ساخت، قهرمانی‌های چشمگیر و دراماتیك او در مسابقات المپیك بود.

در سال 1906 كه دهمین سالگرد تأسیس بازی‌های المپیك نوین بود، مسابقاتی به سبك بازی‌های المپیك در آتن یونان برگزار شد كه با استقبال فراوانی از سوی سایر كشورها روبرو شد. در 28 ژانویه همان سال، پسری در كانتورك ایرلند متولد شد كه بعدها هم در عرصه ورزش و هم در تحصیل به مدارج بالا رسید. 

 اولین حضور پت در المپیك مربوط به سال 1928 (آمستردام) است. وی درحالی در مسابقه پرتاب چكش شركت كرده بود كه تنها سیزده ماه قبل از برگزاری بازی‌های المپیك برای اولین بار چكش را پرتاب كرده بود. اما در همین مدت اندك، چنان استعداد خود را نمایان ساخت كه به عنوان نماینده ایرلند وارد المپیك شد.

Pat O'Callaghan - Wikipedia

پت در اولین حضور تا آخرین پرتاب دور مقدماتی پشت‌سر اوسیام اسكی‌اولد سوئدی قرار داشت. اما او با پرتاب بی‌نظیر 51.39 متر به میزان 51 سانتیمتر از حریف خود پیش افتاد و قهرمان مسابقات شد. چهار سال بعد در لس‌آنجلس قهرمان ایرلندی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی وارد المپیك شد. با این حال در بیشتر زمان مسابقه، او به شدت بی‌رمق و ضعیف نشان داد. تا آن كه كفش‌های دوومیدانی خود را درآورد و آنگاه وارد محوطه پرتاب شد.

 او در پنجمین پرتاب از شش پرتاب ممكن خود را تا مقام دوم بالا آورد. درحالی كه ویله پورهولا از فنلاند صدرنشین مسابقه بود. كالاگان در آخرین پرتاب ركورد بی‌نظیر 53.92 متر را برجای نهاد. و باز هم در آخرین پرتاب قهرمان المپیك شد؛ یك پیروزی دراماتیك دیگر برای اولین پرتابگر ایرلندی كه با نام ایرلند قهرمان المپیك شد.

 اُ ـ كالاگان برخلاف بسیاری از پرتابگران ایرلندی به آمریكا مهاجرت نكرد و برای این كشور قهرمانی كسب نكرد. او تا آخر عمر در ایرلند ماند. دكتر پاتریك ـ اُ ـ كالاگان در 10 دسامبر 1991 درگذشت.

 

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی پاتریك ـ اُ ـ كالاگان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی پاتریك ـ اُ ـ كالاگان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.