در سال 1934 و در مسابقات قهرمانی شنای اروپا در روتردام( هلند)، دختری 15 ساله با درخششی بی نظیر، چشمها را خیره کرد. هندریکا ویلهلمینا ماستنبروک ملقب به ریه  که در 19 فوریه 1919 در روتردام متولد شده بود، در این مسابقات سه طلا و یک نقره کسب کرد.

این شاهکار سبب شد تا ریه به عنوان برترین شناگر اروپا، پا به المپیک 1936 برلین گذارد. اولین رقابت او شنای صدمتر آزاد بود. رقابتی که او پس از پنجاه متر، نفر پنجم بود و حتی تا ده متر به پایان مسابقه تا رده سوم نیز عقب افتاد. ولی در ده متر پایانی، او به شکلی دراماتیک از رقبا پیشی گرفت و قهرمان شد. سه روز بعد، نوبت به مسابقه صدمتر کرال پشت رسید. ریه در این مسابقه نیز می توانست برنده طلا شود. اما پای او لحظه ای کوتاه با ریسمان جداکننده محل شنای هر یک از شناگران برخورد کرد و همین وقفه کوتاه سبب شد تا تنها با 0.3 ثانیه پس از هموطن خود نیدا سنف در رده دوم قرار گیرد. یک روز بعد نوبت به رقابت 100×4 متر آزاد رسید. تیم قدرتمند هلند در حالی زیر نظر مربی مشهور خود، ما براون  در کانالهای روتردام تمرین کرده بود که ویلی دن اودن ، نیدا سنف، یوپی سلباخ ، تینا واگنر، همگی در مسابقات مختلف، سابقه کسب مدال طلا را داشتند. یوهانا والبرت  و ریه ماستنبروک نیز دیگر ستارگان این تیم بودند.

رقابت شنای 100×4 متر، مسابقه ای پرشور بین ژرمن ها بود و تا 20 متر مانده به نقطه پایانی مشخص نبود که آلمان قهرمان خواهد شد یا هلند. اما در این لحظه ریه شتاب گرفت و هلند را قهرمان المپیک کرد. تنها یک روز بعد ریه مجبور به حضور در چهارمین فینال بود. آن هم در طول پنج روز! قبل از مسابقه 400 متر آزاد، راگنهیلد هوگر یک بسته شکلات بین رقبای خود تقسیم کرد اما به ماستنبروک تعارف نکرد! ریه نیز با خود عهد کرد که در استخر از رقیب دانمارکی خود انتقام بگیرد.

هوگر در تمام مسیر پیشتاز بود اما ریه از 25 متر مانده به نقطه پایان، پیش افتاد و در پایان کار، با اختلاف یک متر قهرمان شد. با این شاهکار، او اولین زن در تاریخ المپیک شد که موفق به کسب چهار مدال در یک المپیک گشته است. ریه یکی از مدالهای خود را فروخت و پول آن را در راه ساخت محلی خیریه برای افراد معلول خرج کرد. ریه در حالی به کار خود خاتمه داد که در مدت کوتاه رقابت های خود، 6 بار در شنای کرال پشت و 3 بار در شنای آزاد، رکورد جهانی را ترقی داد. در المپیک 1964 توکیو  شارون استودر ( Sharon Stouder) در حالی با رکورد 3 طلا و یک نقره ریه مساوی کرد که چهار سال بود شنای مختلط نیز به برنامه بازیهای المپیک، اضافه شده بود. ریه پس از پایان دوران ورزشی خود، ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد؛ در شرایطی که محل کارش در آمستردام بود و در این شهر کار و زندگی می کرد. او در 6 نوامبر 2003 از دنیا رفت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی هندریکا ماستنبروک: اولین زن چهار مداله در یک المپیک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی هندریکا ماستنبروک: اولین زن چهار مداله در یک المپیک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.