زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی هلنه مایر

بیوگرافی هلنه مایر

هلنه مایر در المپیک 1928 عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد؛ در این بازیها او تنها 17 سال داشت.

مهدی زارعی- شمشیرباز بزرگ اواخر دهه 20 و اوایل دهه 30 میلادی در بیستم اکتبر 1910 در اوفن باخ آلمان متولد شد. پدرش لودویگ مایر یک پزشک بود. هلنه در 13 سالگی موفق شد برای اولین بار رقابت های شمشیربازی فلوره قهرمانی آلمان را از آن خود سازد.

اولین حضور مایر در المپیک به سال 1928 بازمی گردد که وی از ابتدای تورنمنت به آسانی به سوی قهرمانی پیش رفت و با 18 برد و تنها 2 باخت عنوان قهرمانی المپیک را به خود اختصاص داد. در این بازیها او تنها 17 سال داشت.

 دو سال بعد و در مسابقات کشور آلمان، مایر به تنهایی موفق شد شش عنوان قهرمانی این کشور را به خود اختصاص دهد. در سال 1932 او برای حضور در المپیک لس آنجلس راهی ایالات متحده شد اما عنوانی بهتر از پنجمی کسب نکرد. اما هلنه پس از المپیک در امریکا ماند تا در این کشور به تحصیل در رشته حقوق بین الملل مشغول شود. در همان حال به شمشیربازی در کلوپ شمشیربازی USC  نیز ادامه داد.

 با این حال به هنگام برگزاری بازیهای المپیک برلین به صورت رسمی از هلنه دعوت به عمل آمد تا در مسابقات المپیک شرکت کند. پیش از المپیک حکومت آلمان نازی متهم شده بود که در مورد ورزشکاران یهودی نژادپرستانه عمل می کند و همین مساله سبب شد تا حضور مایر در مسابقات مساله ای حیاتی باشد؛ زیرا او مادری مسیحی و پدری یهودی داشت. البته نازی ها در طول رقابت های مقدماتی نیز تمام تلاش خود را کردند که ورزشکارانی را به المپیک بفرستند که مطابق آرمانهای نظام هیتلری باشد. مایر هم اجدادی آلمانی داشت و به همین جهت چندان حساسیتی روی وی نبود تا از حضور او در بازیها جلوگیری شود. به هر شکل مایر در المپیک برلین حضور یافت و برنده مدال نقره شد. امری که او را مجبور می کرد روی سکو سلام به سبک نازی ها بدهد.

آنچه جالب است ذکر این نکته است که برخی منابع گفته اند مایر خود را یهودی نمی دانست و از طرفی منابع یهودی او را یک یهودی می دانستند که در بازیهای المپیک برلین و در برابر هیتلر برنده مدال شد.

یک سال بعد از المپیک او برای سومین بار قهرمان شمشیربازی جهان شد( دو بار قبل در سالهای 1929 و 1931 به دست آمده بودند) اما پس از آن آلمان را به مقصد آمریکا ترک کرد و شهروند ایالات متحده شد. وی 8 بار برنده فلوره ایالات متحده شد.

در 1952 او به آلمان بازگشت و در مراسمی سوت و کور با اروین فاکنر فون زوننبورگ ازدواج کرد. این زوج پس از آن راهی اشتوتگارت شد اما چیزی به پایان زندگی هلنه نمانده بود و او 2 ماه قبل از تولد 43 سالگی اش و در روز 10 اکتبر 1953 به دلیل سرطان سینه از دنیا رفت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی هلنه مایر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی هلنه مایر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.