زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی هاینریش کوویاتکووسکی

بیوگرافی هاینریش کوویاتکووسکی

کدام بازیکنان بدون داشتن توانایی خاص، در تیمی بزرگ قرار گرفته اند و همراه با آن تیم، صاحب افتخارات فراوان شده اند؟
نام و نام خانوادگی

هاینریش کوویاتکووسکی

لقب هاینتس
تاریخ تولد 16 جولای 1926
محل تولد گلزن کرشن - آلمان
حرفه فوتبالیست
پست دروازه بان

 

خوش‌شانس‌ترین بازیکن فوتبال کدام بازیکن است؟ شاید خیلی از بازیکنان در تیم‌هایی بازی کرده‌اند که نسبت به سطح توانایی‌های آن‌ها بالاتر بوده‌اند؛ شاید بسیاری از بازیکنان قراردادهایی بسته‌اند که مبلغ این قراردادها بسیار بالاتر از لیاقت آن بازیکن بوده است. اما در مورد افتخارات چطور؟ 

یکی از نمونه‌های خاص تاریخ فوتبال که رکوردهای منحصر بفردی از خود به جای گذاشته، هاینریش کوویاتکووسکی دروازه‌بان آلمانی است که درست در روزهایی که بدترین رکوردهای فوتبال آلمان را جابه جا کرد، صاحب بزرگ‌ترین افتخارات فوتبال این کشور هم شد!

درباره هاینریش کوویاتکووسکی

هاینریش کوویاتکووسکی که معمولاً با لقب هاینتس شناخته می‌شد، در 16 جولای 1926 در گلزن کرشن آلمان به دنیا آمد و فوتبال حرفه‌ای را از 1947 با تیم زادگاه خود، یعنی شالکه 04، آغاز کرد. هاینتس سه سال از دروازه معدنچی‌ها حفاظت کرد و پس از آن پیراهن تیم روت وایس اِسِن را پوشید. دروازه‌بان 180 سانتی‌متری اسن پس از دو سال این تیم را ترک کرد و راهی دیگر تیم منطقه راین شمالی شد. او این بار پیراهن دورتموند را پوشید و تا پایان دوران فوتبال خود در 1966 در این تیم بازی کرد. در تمام این دوران، هاینریش کوویاتکووسکی عمده شهرت خود را به دلیل نحوه مهار توپ به دست آورد. او به جای مهار کامل توپ ترجیح می‌داد از دروازه خارج شده و توپ‌ها را مشت کند. وقتی فهرست تیم ملی‌پوشان آلمان برای جام جهانی 1954اعلام شد، هاینتس 27 ساله تنها نماینده باشگاه دورتموند به شمار می‌رفت؛ در حالی که حتی یک بار هم درون دروازه تیم بی‌تجربه آلمان نایستاده بود و به نظر نمی‌رسید شانسی برای بازی در جام داشته باشد؛ زیرا تونی تورک سنگربان اصلی ژرمن‌ها به شمار می‌آمد.

رکوردهای هاینریش کوویاتکووسکی

مطابق انتظارات، تورک در بازی نخست و برد (4-1) مقابل ترکیه درون دروازه ایستاد. اما زپ هربرگر مربی آلمان در سخت‌ترین مسابقه تیم خود در مقابل مجارستان دست به کار غیرمنتظره‌ای زد و بسیاری از نفرات اصلی خود را روی نیمکت نشاند. به این ترتیب، کوویاتکووسکی اولین بازی ملی خود را در برابر مجارهای جادویی انجام داد و در طول 90 دقیقه ناچار شد هشت بار توپ را از درون دروازه خود بیرون بیاورد. بعد از باخت (8-3) آلمان، مجدداً بازیکنان اصلی به ترکیب تیم بازگشتند و هاینتس هم دوباره روی نیمکت نشست. کوویاتکووسکی از روی نیمکت شاهد بردهای پیاپی تیم ملی و سرانجام اولین قهرمانی آلمان در جام جهانی بود. در حالی که نخستین دورتموندی فاتح جام جهانی، آمار هشت گل خورده در یک بازی را برجای نهاد!

چهار سال بعد کوویاتکووسکی در حالی مجدداً به عنوان بازیکن شماره 22 آلمان در لیست تیم اعزامی به جام جهانی 1958 قرار گرفت که در این مدت تنها دو بار دیگر درون دروازه ژرمن‌ها ایستاده بود. او این بار دروازه‌بان ذخیره فریتس هرکن رات بود؛ سنگربانی که در تمام مسابقات آلمان درون دروازه ایستاد. سرانجام وقتی ژرمن‌ها نیمه‌نهایی را واگذار کردند، در بازی رده‌بندی به کوویاتکووسکی این شانس داده شد که درون دروازه تیم ملی قرار گیرد. او این بار 6 گل از فرانسه خورد و با باخت (6-3) آلمان، با چهار بازی ملی به کار خود خاتمه داد. آن هم با 14 گل خورده تنها در دو بازی جام جهانی و در مقابل، یک قهرمانی و یک عنوان چهارمی در این مسابقات.

به قول دتمار کرامر مربی اسبق بایرن مونیخ:

 

برای شانس آوردن هم باید به اندازه کافی لیاقت داشت.

 

هاینریش کوویاتکووسکی هم به لطف لیاقتش پیراهن تیم ملی را پوشید و پس از آن، شانس بقیه کارها را انجام داد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی هاینریش کوویاتکووسکی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی هاینریش کوویاتکووسکی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.