زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی هایلی ویکن هایسر 

بیوگرافی هایلی ویکن هایسر 

هایلی ویکن هایسر که متولد 12 آگوست 1978 در شائوناوون کانادا است در 15 سالگی عضوی از تیم ملی هاکی روی یخ کشورش شد و 4 قهرمانی المپیک با این تیم کسب کرد.

هایلی ویکن هایسر یکی از متفاوت ترین ورزشکارانی است که در بازیهای المپیک صاحب مدال شده است. دلیل این امر مدالهایی است که هم در المپیک زمستانی تصاحب کرده است. علاوه بر آن، در المپیک تابستانی نیز حضور یافته است.

 هایلی هاکی روی یخ را در 5 سالگی شروع کرد و تا 13 سالگی تنها با پسران مسابقه داد. او پس از آن با خانواده اش به  کالیاری در آلبرتا مهاجرت کرد و در آنجا نیز هاکی را در ادامه داد. در سال 1991 و زمانی که 18 ساله بود به عنوان یکی از اعضای تیم آلبرتا در بازیهای زمستانی کشور کانادا حضور پیدا کرد و با این تیم قهرمان شد. این بازیکن با قامت 178 سانتی متری و وزن 73 کیلوگرمی خود از سال 1993 عضو تیم ملی هاکی روی یخ کانادا شد و از آن پس دیگر این جایگاه را از دست نداد.

در سال 1998 و در المپیک زمستانی ناگانو هاکی روی یخ زنان برای اولین بار به برنامه بازیهای المپیک اضافه شد. در این مسابقات کانادا دو بار از آمریکا باخت که بار دوم در فینال تورنمنت بود و به این ترتیب ویکن هایسر اولین نقره خود را در بازیهای المپیک تصاحب کرد.

او در رقابت های المپیک 2000 سیدنی یکی از اعضای تیم سافت بال کانادا بود و در سومین بیس به عنوان یکی از نفراتی که توپ حریف را مهار می کرد، فعالیت می نمود.  

 البته دو سال بعد کانادا با ویکن هایسر هر 5 مسابقه خود را در المپیک زمستانی سالت لیک سیتی برد و به قهرمانی هاکی روی یخ زنان دست یافت. جالب این جاست که پس از برد(3-2) در فینال‌ مقابل آمریکا، آمار گلهای زده و خورده این تیم به 35 گل زده در برابر 5 گل خورده رسید. در این مسابقات هایلی در کنار ناتالی دارویتز آمریکایی با هفت گل زده به عنوان برترین گلزنان تورنمنت برگزیده شدند. اما این ها برای تکمیل شاهکارهای ویکن هایسر کافی نبود.

اندکی بعد هایلی در هاکی روی یخ قراردادی با تیم کیرکومی فنلاند امضا کرد. این قرارداد در 11 ژانویه 2003 بسته شد و چندی بعد او به اولین زنی بدل شد که در رقابت های لیگ حرفه ای مردان گلزنی کرده است.

پس از آن نیز دوران درخشش وی ادامه یافت. در المپیک 2006 تورین کانادا در مرحله گروهی مقابل سوئد، روسیه و ایتالیا 3 برد و 36 گل زده کسب کرد و تنها یک بار دروازه این تیم باز شد. آن گاه کانادا در نیمه نهایی با 6 گل فنلاند را شکست داد و در فینال 4 بر یک سوئد را برد تا یک بار دیگر قهرمان المپیک شود. 5 گل و 12 پاس گل آمار فوق العاده هایلی در این دوره بود.

در مسابقات المپیک زمستانی 2010 کانادا در مرحله گروهی با سوئد، سوییس و اسلواکی همگروه بود. این تیم در 3 بازی آمار 41 گل زده و 2 گل خورده بر جای نهاد و آن گاه با دو برد مقابل فنلاند(5-0) و آمریکا(2-0) باز هم فاتح المپیک شد. ویکن هایسر این بار 2 گل زد و 9 پاس گل داد.

در سال 2014 در بازیهای سوچی کانادا در دور مقدماتی آمریکا، فنلاند و سوییس را شکست داد و پس از برد(3-1) مقابل سوییس یک بار دیگر کانادا را شکست داد. این بار در وقت اضافی و با نتیجه 3 بر 2 تا رکورد هایلی دست نیافتنی تر شود. اما این افتخارات تنها افتخارات وی در هاکی روی یخ نیست. در رقابت های جهانی هاکی وی آمار زیر را با کانادا داشته است:

1994( آمریکا)؛ طلا

1997( کانادا)؛ طلا

1999( فنلاند)؛ طلا

2000( کانادا)؛ طلا

2004( کانادا)؛ طلا

2007( کانادا)؛ طلا

2012( آمریکا)؛ طلا

2005( سوئد)؛ نقره

2008( چین)؛ نقره

2009( فنلاند)؛ نقره

2011( سوییس)؛ نقره

2013( کانادا)؛ نقره

2016( کانادا)؛ نقره

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی هایلی ویکن هایسر » در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی هایلی ویکن هایسر  فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.