زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی میونگ-بو هونگ

بیوگرافی میونگ-بو هونگ

در بین ستارگان آسیایی حاضر در جام جهانی، کمتر بازیکنی مثل میونگ-بو هونگ زندگی پرفراز و نشیبی را تجربه کرده است.

مهدی زارعی- ملی پوش اسبق کره جنوبی در روز 12 فوریه 1969 در سئول به دنیا آمد و بعدها به عنوان یک سوئیپر، فوتبال حرفه ای را از 1991 در تیم سانگمو.اف.سی آغاز کرد. او پس از یک سال راهی پوهانگ استیلرز شد و در فصل 97-96 با این تیم قهرمانی باشگاههای آسیا را جشن گرفت. پس از این قهرمانی او راهی بلمار هیراتسوکا در ژاپن شد و آن گاه طی سالهای 1999 تا 2001 برای کاشیوا ریسول ژاپن توپ زد. پوهانگ استیلرز و لس آنجلس گالکسی در آمریکا آخرین تیمهایی بودند که سوئیپر 181 سانتی متری کره ای در آن بازی کرد و زمانی که او از فوتبال کناره گرفت، 331 بار در میادین مختلف باشگاهی به میدان رفته و 26 گل هم به ثمر رسانده بود.

اما هونگ از سال 1990 پیراهن تیم ملی کره جنوبی را به تن کرد و 20 بار در این سال برای کشورش به میدان رفت؛ از جمله در جام جهانی 1990. چهار سال بعد، او با تیم کره درخشید و در دیدار نخست کره مقابل اسپانیا، در حالی که کره تا واپسین دقایق از حریف نامدار خود عقب بود، هونگ یک گل زد و در گل دوم و تساوی تیم خود نیز تاثیر عمده ای داشت. در آخرین بازی مرحله گروهی نیز کره جنوبی ابتدا (3-0) از آلمان عقب افتاد اما زمانی که اختلاف به دو گل کاهش یافته بود، شوتی فوق العاده از هونگ نتیجه را(3-2) کرد.

پس از جام جهانی او در بازیهای آسیایی هیروشیما نیز حاضر بود اما در یک چهارم نهایی مصدوم شد و شانس حضور در نیمه نهایی را از دست داد تا کره بدون او به عنوان سومی مسابقات بسنده کند. در جام ملتهای آسیا 1996 هم بعد از باخت(6-2) کره جنوبی به ایران، هونگ متهم شد که در تیم کره باند درست کرده و در برابر ایران هم کم کاری کرده است.

Saluting Hong Myung-Bo - The Eternal Libero | Football | TheSportsman

در این شرایط او سومین جام جهانی خود را در 1998 تجربه کرد و پس از عنوان سومی جام ملتهای 2000 آسیا آماده حضور در چهارمین جام جهانی زندگی خود شد. میونگ- بو درباره این بازیها و تاثیر آن در فوتبال کره می گوید:

 

 جام جهانی2002 فرهنگ فوتبال ما را به طور كامل تغییر داد. به نظر من اگر این جام جهانی دركره جنوبی برگزار نمی‌شد، فرهنگ هواداران فوتبال، استادیوم‌ها و نحوه حمایت از فوتبالیست‌ها در كشورمان كنونی نمی‌شد. مسابقات جام جهانی 2002 همه چیز را تغییر داد. مردم كشورمان با تمام  قوا از ما حمایت می‌كردند. در همه نقاط كشور، چه در كوچه‌ها و خیابان‌ها و چه درون استادیوم. علاوه بر این، ما برای آماده كردن خودمان برای حضور در جام جهانی بیش از سایر كشورها فرصت داشتیم. اگر جام جهانی2002 را با سایر جامهای جهانی كه در آن حضور داشته‌ام، مقایسه كنم. مهمترین تفاوت در همان آماده‌سازی طولانی مدت است.

 

در این رقابتها کره جنوبی با برتری مثابل اسپانیا به جمع چهار تیم برتر جام رسید. آیا این لحظه بزرگ ترین لحظه هونگ در جام جهانی بوده است؟ او نظری متفاوت دارد:

 

اكثر مردم فكر می‌كنند كه خاطره انگیزترین لحظه من از جام جهانی، زمانی بود كه در ضربات پنالتی بازی با اسپانیا، پنالتی خود را به گل تبدیل كردم. اما این طور نیست! برای من خاطره‌انگیزترین لحظات جام جهانی به اولین بازی در برابر لهستان باز می‌گردد. من تا قبل از آن در سه جام جهانی بازی كرده بودم. ولی ما نتوانسته بودیم حتی در یك مسابقه طعم پیروزی را بچشیم در آن بازی در زادگاه من به میدان رفتیم و نخستین برد تاریخ كره در جام جهانی را به دست آوردیم. اولین پیروزی ما پس از 58 سال بود و به همین دلیل به یادماندنی‌ترین خاطره من از جام جهانی است.

 

هونگ سرانجام با 136 بازی ملی و 10 گل زده از تیم ملی خداحافظی کرد. در حالی که آمار فوق العاده 16 بازی و 2 گل را در جام جهانی به نام خود ثبت کرده بود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی میونگ-بو هونگ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی میونگ-بو هونگ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.