زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی مل روزن

بیوگرافی مل روزن

مل روزن مربی تیم رویایی دوومیدانی آمریکا در دهه 1990 است.

مهدی زارعی- متولد 24 مارس 1928 در دبورنکس نیویورک و مربی تیم دوومیدانی ایالات متحده در بازیهای المپیک 1992؛ جایی که دوندگان آمریکایی علاوه بر 20 مدال( شامل 8 مدال طلا) صاحب 5 رکورد المپیک و 3 رکورد جهانی شدند. آمار مدالهای دوومیدانی آمریکا در بازیهای بارسلونا بهترین آمار این تیم از المپیک 1956 تا آن زمان بود.

روزن از سال 1963 مربی دوومیدانی در دانشگاه آبرن بود و با این تیم عناوینی چون مربی سال اتحادیه دوومیدانی دانشگاههای امریکا، مربی سال کنفرانس( منطقه) جنوب شرق در رقابت های دوومیدانی داخل سالن و دوومیدانی در هوای آزاد( هر دو در سال 1980) را به خود اختصاص داده بود. او که پیش تر در رقابت های قهرمان جهان(1987) و المپیک 1984 نیز او کمک مربی تیم دوومیدانی آمریکا بود، در سال 1991 پست مربیگری در دانشگاه را ترک کرد تا مربی تیم ملی ایالات متحده شود.

Penn Relays: Remembering Coach Mel Rosen - Auburn University Athletics

از آمار جالب روزن این بود که در سال 1985 مربی 10 قهرمان دوومیدانی جهان و المپیک بود؛ رکوردی که هیچ مربی در تاریخ دوومیدانی ایالات متحده به آن دست نیافته است. در طول دوران بلند مدت مربیگری وی تعداد 143 قهرمان آمریکایی شاکرد وی بودند. دوندگانی افسانه ای چون هاروی گلنس و ویلی اسمیت.

مل روزن در سال 1995 در تالار مشاهیر ایالات متحده قرار گرفت.

Mel Rosen, Coach of Powerful '92 Olympics Track Team, Dies at 90 - The New  York Times

نظر خود را درباره «بیوگرافی مل روزن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مل روزن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.