زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی ملیسا بلوته

بیوگرافی ملیسا بلوته

اگر یک علاقه مند به شنا از رفتن آب به چشمش متنفر باشد، چه باید کند؟ همان کاری که ملیسا بلوته انجام داد!

مهدی زارعی- یکی دیگر از شناگرانی که با وجود عشق به شنا، از رفتن کلر استخر به درون چشمانش نفرت داشت و همین مساله سبب شد که کرال پشت را به عنوان تخصص خود برگزیند. ماده ای که در مسابقات انتخابی و نهایی المپیک مونیخ موجب شهرت وی شد. بلوته متولد 10 امتبر 1956 در واشنیگتون بود و به هنگام بازیهای المپیک مونیخ تنها 15 سال داشت.

پیش از بازی ها ملیسا در مرحله انتخابی المپیک موفق شد رکورددار 100 متر کرال پشت آمریکا سوزی آتوود را شکست داده و ان گاه در 200 متر کرال پشت رکورد جهانی 2:20:64 دقیقه را به جای گذارد. به این ترتیب در اوج آمادگی و با امید فراوانی راهی مسابقات المپیک 1972 شد. در مرحله اول شنای المپیک در ماده 100 متر کرال پشت بلوته با رکورد 1:06:60 دقیقه صدرنشین دسته اول شد و پس از مرحله نیمه نهایی در فینال موفق شد با زمان 1:05:78 دقیقه هم رکورد المپیک را از آن خود کرده و هم مدال طلا را به خود اختصاص دهد.( سوزی آتوود رقیب وی نیز عنوان سومی را از آن خود ساخت) این ماده در روز اول سپتامبر آغاز و در روز دوم سپتامبر خاتمه یافت. رقابت 200 متر کرال پشت در روز 4 سپتامبر برگزار شد و ملیسا این بار در مرحله مقدماتی با ثبت زمان 2:20:58 موفق شد صدرنشین دسته پنجم این ماده شود. او در فینال این زمان را هم بهبود بخشید و با رکورد2:19:19 دقیقه رکورد جهان را از آن خود کرد. سوزی آتوود در اینجا نیز حریف ملیسا نشد و مدال نقره را از آن خود ساخت. اما این دو شناگر در تیم 400 متر امدادی مختلط همراه با یکدیگر در تیم ایالات متحده به رقابت پرداختند. امریکا در غیاب بلوته در شرایطی که در دور اول رکورد 4:27:57 را برجای نهاد، در فینال با حضور او زمان 4:20:75 را بر جای نهاد و به این ترتیب یک رکورد جهانی دیگر نیز توسط تیم آمریکا شکسته شد تا بلوته سومین طلای خود را از این المپیک تصاحب نماید.

یک سال پس از المپیک، بلوته موفق شد در رقابت های دانشگاههای آمریکا 100 متر کرال پشت را در فضای آزاد فتح کرده و همچنین در رقابت 100 متر و 200 یارد کرال پشت در سالن، قهرمان شود. دو سال بعد او عنوان قهرمانی خود را در 100 متر کرال پشت تکرار کرد. وی در هنگام تحصیل در دانشگاه آریزونا موفق شد قهرمان مسابقات AIAW( بین دانشگاهی در بخش زنان) نیز شود.

 

 

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی ملیسا بلوته» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی ملیسا بلوته فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.