زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی متیو پینسنت

بیوگرافی متیو پینسنت

متیو پینسنت یكی از سه قایقرانی است كه در چهار المپیك مختلف برنده چهار مدال طلا شده است.

بریتانیایی‌ها همواره قایقرانان بزرگی را به جهان ورزش معرّفی كرده‌اند. برخی از این قهرمانان صاحب چنان ركوردهایی می‌باشند كه به راستی انتخاب برترین نفر از بین این قایقرانان كاری بس دشوار می‌باشد. تا جایی كه حتی اگر افتخار روشن كردن مشعل المپیك 2012 نیز به قایقرانان بریتانیا سپرده می شد، باز هم نمی شد یك نفر را به تنهایی لایق چنین افتخاری دانست.

یكی از قایقرانان بزرگ تاریخ بریتانیا متیو پینسنت می‌باشد. متولد دهم اكتبر 1970 در هولت و دانشجوی سابق دانشگاه آكسفورد. متیو 19 ساله بود و در دانشگاه تحصیل می‌كرد كه به اولین افتخار بزرگ زندگی خود دست یافت و مدال برنز مسابقات جهانی را به خود اختصاص داد. این مدال در مسابقه قایقرانی 4 نفره به دست آمد.

پس از این افتخار، دورانی به یادماندنی برای پینسنت آغاز شد. دلیل این امر، آغاز فعالیت او در كنار دیگر قایقران اسطوره‌ای بریتانیا استیو ردگریو بود. این دو درسال 1991 قهرمان مسابقات جهانی شدند و یك سال بعد این عنوان را در المپیك بارسلونا تكرار نمودند. فاصله آنها با تیم دوم در حدود 5 ثانیه بود!

Matthew Pinsent, Hire Olympic motivational speaker | Booking

زوج پینسنت و ردگریو پس از المپیك نیز مقتدر ظاهر شدند. به طوری كه سه سال پیاپی عنوان قهرمانی مسابقات جهانی را به خود اختصاص دادند و با امید پای به المپیك آتلانتا (1996) نهادند. آنها از ابتدای فینال گوی سبقت را از رقبا ربودند و در نیمه مسیر 3.04 ثانیه با نزدیك‌ترین رقیب فاصله داشتند. اقتدار آن‌ها تا آخرین لحظه حفظ شد به طوری كه سرانجام در 6 دقیقه از خط پایان عبور كردند و بیش از هفت ثانیه ركورد خود را در المپیك قبلی بهبود بخشیدند. به این ترتیب صدمین مسابقه قایقرانان بزرگ در كنار یكدیگر مصادف بود با دومین قهرمانی آن‌ها در المپیك.

Rowing legend Sir Matthew Pinsent leads OAR of words with Olympic chiefs  over Russia 'cop out' - Mirror Online

آنها پس از المپیك آتلانتا در مسابقه قایقرانی چهارنفره شركت كردند و تیم آنها سه بار پیاپی در مسابقات جهانی قهرمان شد! تیم چهارنفره پینسنت، ردگریو، جیمز كراكنل james cracknel و تیم فاستر برای سه سال تمام بدون شكست باقی ماند. امّا سرانجام در فاصله سه ماه مانده به المپیك سیدنی (2000) در مسابقات لوكرن به مقان چهارم سقوط كردند!

به نظر می‌رسید كه دوران اقتدار آنها خاتمه یافته است. امّا آنان در فینال از آغاز رقبا را پشت سر نهادند. رقابت آنها با تیم ایتالیا میلیمتری بود امّا ایتالیایی‌ها موفق نشدند از بریتانیا پیشی بگیرند. تیم بریتانیا ركورد 24-5:56 دقیقه را برای جای نهاد و ایتالیا ركورد 62-5:56 دقیقه! پس از این قهرمانی ردگریو از مسابقات قهرمانی خداحافظی كرد.

Matthew Pinsent's successful wife Demetra who 'fixed Kate Middleton's  tarnished image' - Mirror Online

امّا پینسنت مسیر شگفت‌انگیز دوران ورزشی خود را ادامه داد و دوبار در بخش چهارنفره و یك بار در مسابقه دو نفره مدال طلای مسابقات جهانی را تصاحب نمود. سرانجام زمان حضور در چهارمین المپیك زندگی متیو فرا رسید. اولین بار در كنار كراكنل، اد كودed coode  و استیو ویلیامز steve Williams برای كسب عنوان قهرمانی المپیك آتن تلاش می‌كرد. رقابت پاروزنی چهارنفره المپیك آتن به یكی از مهیج‌ترین مسابقات تاریخ المپیك بدل گشت جایی كه تیم بریتانیا و كانادا (كه قهرمان جهان شده بود) پا به پای هم پیش رفتند. حتی پس از عبور از خط پایان هم كسی نفهمید كدام یك قهرمان شده‌اند! به طوری كه هیأت داوران سه دقیقه مشغول بحث و بررسی درباره عكس فوتوفینیش بودند تا آن كه سرانجام متوجه شدند كه تیم بریتانیا تنها با اختلاف 10 سانتی‌متر مسابقه را زودتر به پایان رسانده است. چیزی معادل هشت صدم ثانیه! به این ترتیب پینسنت در چهارمین المپیك زندگی خود به چهارمین مدال طلا دست یافت. او یكی از سه قایقرانی است كه در چهار المپیك مختلف برنده چهار مدال طلا شده است. در پایان سال 2004، متیو پینسنت با افتخار از مسابقات ورزشی خداحافظی كرد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی متیو پینسنت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی متیو پینسنت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.