زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی كریستین اوتو

بیوگرافی كریستین اوتو

كریستین اوتو  در المپیك 1988 برنده شش مدال طلا شد و افتخاری كسب كرد كه هیچ زنی در تاریخ المپیك بدان دست نیافته بود.

127 سال از آغاز المپیك نوین می‌گذرد امّا هنوز هم كم تعدادند ورزشكارانی كه تنها با یك دوره حضور در بازی‌های المپیك نام خود را به عنوان یكی از ورزشكاران پرافتخار تاریخ المپیك برسر زبان‌ها انداخته باشند. در این میان كریستین اوتو آلمانی از سایرین مستثنی است او در المپیك سئول دست به شاهكاری زد كه در تاریخ بازی‌ها رخ نداده بود و پس از آن نیز تكرار نشد.

اتو در 6 فوریه 1966 در لایپزیك آلمان شرقی متولد شد. در حالی كه خردسال بود شنا را یاد گرفت و با استعدادی كه از خود نشان داد، سرعت مورد توجه قرار گرفت تا شنا را به صورت جدّی‌تر از ده سالگی و در آكادمی ورزش‌های آلمان شرقی دنبال كند.

اولین حضور او در میادین بین‌المللی به سال 1982 بر می‌گردد. اوتو در آن زمان عضو اشپورت كلوب لاییزیك بود كه بخت حضور در مسابقات جهانی ر ا كسب كرد. جایی كه بر طلای 100 متركرال پشت، دو قهرمانی نیز با تیم‌های 400 متر شنای آزاد و 400 متر مختلط كشورش به دست آورد. یك سال بعد اوتو درمسابقات اروپایی (رم – ایتالیا) نیز درخشید. دو طلا با تیم‌های 400 متر و 800 متر آزاد آلمان شرقی و یك نقره در 100 متر آزاد نتیجه درخشش او در آن بازی‌ها بود. اوتو از آن به بعد تمام تمركز خود را به مسابقات انفرادی معطوف كرد و به سرعت نتایج خود را بهبود بخشید. شاهكار او در آن سال، زمانی انجام شد كه او در دوره‌ای كه به دانشگاه ایندیانا رفته بود، اولین زنی لقب گرفت كه صدمتر كرال پشت را در زمانی كمتر از یك دقیقه شنا كرده است.

Kristin Otto

او در سال 1984 ركورد جهانی 200 متر آزاد را شكست. به نظر می‌رسید كه اوتو و آلمان شرقی بختی فراوان برای كسب چند مدال از المپیك اس‌آنجلس خواهند داشت؛ امّا المپیك توسط كشورهای بلوك شرق تحریم شد و آلمان شرقی نیز در بازیها شركت نكرد!

 بدشانسی بزرگ‌تر كریستین زمانی رخ داد كه استخوانهای كمر او در سال 1985 شكست و او بخت حضور در مسابقات اروپایی را نیز از دست داد. امّا با پایان مصدومیت، اوتو مجدداً اوج گرفت و در مسابقات جهانی مادرید (1986) در 100 متر آزاد، 200 متر مختلط انفرادی، 400 متر آزاد تیمی و 400 متر مختلط تیمی چهار طلا كسب كرد. علاوه بر آن در 50 متر آزاد و 100 متر پروانه دو مدال نقره كسب كرد. اوتو در مسابقات اروپایی استراسبورگ (1987) نتایج خود را بهبود بخشید و برنده 5 طلا در 100 مترآزاد، 100 متركرال پشت، 100 متر پروانه، 400 متر آزاد تیمی و 400 متر مختلط تیمی شد! حیرت‌انگیز این بود كه حتی نتایج او در استراسبورگ به عنوان بهترین نتایج زندگی اوتو محسوب نمی‌شود، بلكه او كار اوتو در المپیك 1988 بود.

حالا او شناگری بود با قامتی 185 سانتی‌متری و وزن 70 كیلو. او در المپیك در 50 متر آزاد، 100 متر آزاد، 100 متر پروانه، 100 متركرال پشت، 400 متر آزاد تیمی و 400 متر مختلط تیمی، برنده شش مدال طلا شد و افتخاری كسب كرد كه هیچ زنی در تاریخ المپیك بدان دست نیافته بود. ضمن آن كه در هر چهار مسابقه انفرادی ركورد جهان را به نام خود ثبت نمود! آخرین مدال‌های او در مسابقات اروپایی بُن (1989) به دست آمد كه كریستین در 100 متركرال پشت و 400 متر مختلط تیمی طلا و در 200 متركرال پشت برنز كسب نمود. او در 23 سالگی از دنیای مسابقات حرفه‌ای شنا كناره گرفت و به عنوان گزارشگر ورزشی در تلویزیون آلمان مشغول به كار شد. در حالی كه طی دوران كوتاه ورزش خود از طرف مجله جهانی شنا سه بار در سالهای 1984، 1986 و 1988 به عنوان بهترین شناگر زن سال برگزیده شد.

بدشانسی بزرگ اوتو درزندگی ورزشی‌اش آن بود كه همواره شایعات بسیاری درباره دوپینگ ورزشكاران آلمان شرقی به گوش می‌رسید. به همین دلیل بسیاری با بدبینی به عناوین او و سایر شناگران آلمان شرقی می‌نگریستند. وقتی پترا اشنایدر هم تیمی اوتو پس از سال‌ها به استفاده از داروهای غیرمجاز پیشرفته اعتراف كرد، این بدبینی‌ها افزایش یافت. امّا اوتو تأكید كرد:

 

 من هرگز از دوپینگ پترا اطلاع نداشتم... مدال‌های من فقط و فقط حاصل تمرین‌های سخت و كارمداوم بودند و نه به خاطر مصرف داروهای غیرمجاز.

 

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی كریستین اوتو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی كریستین اوتو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.