زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی فاینا ملنیک

بیوگرافی فاینا ملنیک

فاینا ملنیک بدون شک یکی از بزرگ ترین پرتابگران دیسک در تمام ادوار به شمار می آید. 

مهدی زارعی- متولد روز پنجشنبه 9 ژوئن 1945 در باکوتا اوکراین واقع در اتحاد جماهیر شوروی. او در مسابقات اروپایی 1971 و در شرایطی که در آغاز کار خود در میادین بین المللی قرار داشت موفق شد رکورد 64.22 متر را در پرتاب دیسک بر جای نهاده و رکورددار جهان شود. از آن زمان تا سال 1977 ملنیک عنوان یک رنکنیگ پرتابگران دیسک جهان را برای خود حفظ کرد. رکوردی که از نظر قدمت سومین رکورد در بین تمامی دوندگان در تمام مواد دوومیدانی است.

در المپیک 1972 مونیخ فاینا  به آسانی طلای المپیک را از آن خود ساخت. در حالی که در سه پرتاب آخر خود سه بار رکورد المپیک را ترقی داد! آخرین پرتاب او 66.62 متر بود که بیش از دو متر بهتر از رکورد جهانی اش در سال قبل بود.

دو سال بعد و در رقابت های اروپایی ملنیک باز هم رکوردشکنی کرد و این بار با پرتاب 69 متر قهرمان اروپا شد. از آن پس تا چهار سال بعد او همچنان رکوردهای خود را بهبود بخشید. هر چند او در المپیک 1976 ناباورانه چهارم شد اما بهترین پرتاب خود را در همان سال انجام داد و با رکورد 70.5 متر به اولین زنی بدل شد که دیسک را بیش از 70 متر پرتاب کرده است.

یک سال بعد اولین دوره جام جهانی دوومیدانی در دوسلدورف آلمان برگزار شد و ملنیک موفق شد در این مسابقات نیز مدال طلای دیگری به کارنامه خود بیفزاید. سرانجام آخرین بار در سال 1978 بود که او در مسابقات اروپایی پراگ حضور پیدا کرد. در حالی که برای سومین بار در رقابت های اروپایی شرکت می کرد. ملنیک این بار پرتابی بهتر از 62.30 متر نداشت و به این ترتیب به عنوان پنجم اروپا بسنده کرد. عنوانی که آخرین عنوان وی در رقابت های بین المللی بود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی فاینا ملنیک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی فاینا ملنیک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.