زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی علی اقتدارشاه دارا

بیوگرافی علی اقتدارشاه دارا

ورزش هاكی از المپیك 1928 یك قدرت بزرگ را تجربه كرد؛ کشور هند.

هندی‌ها از این مسابقات قهرمانی المپیك را تصاحب كردند و این عنوان را تا سال 1960 حفظ كردند! علی اقتدار نیز از بازیكنانی بود كه در المپیك 1936 در دو مسابقه برای تیم كشورش به میدان رفت و با این تیم قهرمان المپیك شد. این بازیكن كه متولد اول آوریل 1915 بود، پس از جنگ جهانی دوم و استقلال پاكستان، عضو تیم ملی پاكستان شد و المپیك 1948 به عنوان بازیكن پاكستان در المپیك شركت كرد تا از معدود بازیكنانی لقب گیرد كه در دو المپیك با دو ملیت متفاوت حضور داشته باشد.

از المپیك 1948 هندی‌ها همچون همیشه قهرمان شدند و پاكستان نیز برای كسب مدال برنز با هلند مسابقه داد. پس از تساوی در دیدار اول، مسابقه تكرار شد و پاكستان با شكست مقابل رقیب به عنوان چهارم قناعت كرد. این آخرین حضور علی اقتدار در المپیك بود. وی در 16 ژانویه 1981 درگذشت.

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی علی اقتدارشاه دارا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی علی اقتدارشاه دارا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.