زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی ریكاردو آلكس سانتوز

بیوگرافی ریكاردو آلكس سانتوز

ریكاردو سانتوز والیبالیست برزیلی و قهرمان المپیک آتن ملقب به ماشین سیاه است و دلیل این لقب، بازدهی فراوان او بر روی تور می‌باشد.

ورزش والیبال ساحلی از جمله مسابقاتی است كه عمر آن در رقابت‌های المپیك حتی به سه دهه هم نمی‌رسد. در مسابقات والیبال ساحلی دو ورزشكار بدون بازیكن جانشین و مربی بر روی شن‌های نرم با هم مسابقه می‌دهند. تفاوت اندازه زمین، وزن توپ، ارتفاع تور این رشته با والیبال سالنی، به مسابقات ساحلی جذابیتی خاص بخشیده است. از قهرمانان بزرگ این رشته ریكاردو سانتوز برزیلی است. او كه متولد 6 ژانویه 1975 در سالوادور می‌باشد، ملقب به ماشین سیاه بوده و دلیل این لقب، بازدهی فراوان او بر روی تور بود. ماشین سیاه در 19سالگی والیبال ساحلی را آغاز كرد. بدون آن كه هیچ بازیكنی، هم‌تیمی او باشد. او قبل از سال 2000 با زماركو تشكیل یك تیم داد. این تیم به سرعت بدل به یكی از دو تیم برتر والیبال ساحلی دنیا شد. فینال المپیك سیدنی در ساحل بوندی در سیدنی برگزار شد و برزیلی‌ها در برابر دین بلانتون و اریك فونویموانا از آمریكا قرار گرفتند. این زوج آمریكایی تا آن روز هر چهار مسابقه خود را از تیم برزیلی برده بودند. ریكاردو و زماركو این بار 11ـ8 از رقیب پیشی گرفتند اما نتوانستند به آخرین امتیاز برسند و 11ـ12 شكست خوردند. در ست دوم هم برزیلی‌ها در ابتدا پیش بودند ولی با این كه 10ـ9 جلو بودند، سرانجام 10ـ12 باختند و به مدال نقره المپیك رسیدند.

در سال 2003 ماشین سیاه با امانوئل رگو تشكیل تیمی جدید دادند و در مسابقات قهرمانی جهان صاحب مدال طلا شدند. این دو نفر در المپیك آتن 2004 هم تا نیمه‌نهایی صعود كردند. آنها در نیمه‌نهایی دیداری دشوار مقابل اشتفان كوبل و پاتریك هیوشر سوئیسی برگزار كردند و در ست اول شكست خوردند اما در ست دوم بردند و در آخرین ست هم درحالی كه 10ـ9 عقب بودند، مسابقه را 15ـ12 به سود خود خاتمه دادند. دیدار فینال برای آنها ساده‌تر بود و آنها موفق شدند خاویر بوسما و پابلو هررا اسپانیایی را 21ـ16 و 21ـ15 شكست داده و قهرمان المپیك شوند.

نظر خود را درباره «بیوگرافی ریكاردو آلكس سانتوز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی ریكاردو آلكس سانتوز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.