زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی معصومه ابتکار

بیوگرافی معصومه ابتکار

معصومه ابتکار رئیس سابق سازمان محیط زیست، متولد 1339 تهران هستند.
نام و نام خانوادگی معصومه ابتکار
تاریخ تولد 30 شهریور 1339 
سن 62 سال
محل تولد تهران
محل زندگی تهران
ملیت ایرانی
سمت شغلی رییس سابق سازمان محیط زیست
وضعیت تاهل متاهل
نام همسر سید محمد هاشمی

خانم معصومه ابتکار، رئیس سابق سازمان محیط زیست و همچنین معاون امور زنان و خانواده متولد 30 شهریور 1339 هستند. به تازگی فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که ادعا میشود جشن تولد لاکچری برگزار کرده است. در ادامه مطلب آسمونی با بیوگرافی و حواشی معصومه ابتکار آشنا می شویم.

درباره معصومه ابتکار

بیوگرافی معصومه ابتکار
بیوگرافی معصومه ابتکار

خانم معصومه ابتکار (نیلوفر ابتکار) فرزند آقای تقی ابتکار هستند. آقای ابتکار دومین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران پس از انقلاب هستند. خانم ابتکار به همراه پدر و مادرش شش سال در شهرهای فیلادلفیا و ماساچوست در آمریکا اقامت داشتند. خانم ابتکار تحصیلاتش را در ایران در مدرسه بین الملل ایران زمین انجام دادند. در سال 1356 وارد دانشگاه پلی تکنیک در رشته مهندس شیمی شد و در سال 1360 تغییر رشته داده و لیسانس خود را از دانشگاه شهید بهشتی در تکنولوژی پزشکی، فوق لیسانس و دکترا در رشته ایمنی شناسی از دانشگاه تربیت مدرس گرفت. 

خانم ابتکار همسر مهندس سید محمد هاشمی هستند و حاصل این ازدواج دو فرزند است که در آمریکا زندگی می کنند. این درحالی است که معصومه ابتکار از دانشجویانی بود که سفارت آمریکا در ایران را در بحران گروگان‌گیری در سفارت آمریکا مشارکت داشت. و در سفارتخانه به «سیستر مری» یا «خواهر مری» معروف شد، او به دلیل تسلط به زبان انگلیسی به عنوان سخنگوی گروگانگیران معرفی شد.

 زندگی سیاسی معصومه ابتکار

عکس دوران جوانی معصومه ابتکار
عکس دوران جوانی معصومه ابتکار در اوایل انقلاب

خانم ابتکار در شورای سردبیری روزنامه کیهان انگلیسی به فعالیت مطبوعاتی پرداخت و سپس فصلنامه فرزانه را گرفته و به انتشار پرداخت. ایشان بعدها به عضویت کابینه آقای سید محمد خاتمی، معاونت ریاست جمهوری و ریاست محیط زیست ایران در آمد. او در سال 1375 با تشکیل شبکه سازمانهای غیردولتی زنان در ایران به عنوان رییس این شبکه انتخاب شد.

  • معاونت رئیس‌جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست دولت هفتم و هشتم

معصومه ابتکار در 11 مرداد 1376 و هم‌زمان با آغاز کار دولت اصلاحات از سوی سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور وقت به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تعیین شد و تا پایان کار دولت هشتم در این سمت ماند. پس از آن به عنوان نماینده منتخب مردم تهران در شورای اسلامی شهر تهران مشغول به فعالیت شد.

  • معاونت رئیس‌جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست دولت یازدهم

پس از پایان دولت دهم و آغاز کار دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران، حسن روحانی، رئیس‌جمهور، طی حکمی ابتکار را مجدداً به معاونت رئیس‌جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست منصوب نمود.

  • معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده دولت دوازدهم

پس از پایان دولت یازدهم و آغاز کار دولت دوازدهم جمهوری اسلامی ایران، حسن روحانی، رئیس‌جمهور، طی حکمی ابتکار را به ریاست معاونت امور زنان و خانواده منصوب نمود.

  • کتاب های معصومه ابتکار

از جمله جزو همکاران مؤلف کتاب «آسم؛ علوم پایه و بالینی» (1382) از انتشارات مرکز نشر دانشگاهی بوده و فصل «نقش آلاینده‌های هوا در بروز آسم» را رقم زده‌است

حقایق و حواشی

انتشار فیلمی با عنوان جشن تولد لاکچری حاج خانم ابتکار
انتشار فیلمی با عنوان جشن تولد لاکچری حاج خانم ابتکار
  • جشن تولد لاکچری حاج خانم ابتکار

اینروزها (خرداد 1401) فیلمی در فضای مجازی وایرال شده با عنوان «جشن تولد لاکچری حاج خانم ابتکار»! اما یکی از خبرگزاری ها درباره این فیلم نوشته است: «امروز فیلمی با عنوان جشن تولد لاکچری حاج خانم ابتکار وایرال شده که با کمی دقت در تصاویر، روتوش صورت، نحوه بستن روسری و سایر مشخصات مشخص است که این فرد، معصومه ابتکار نیست. البته حضور در چنین مراسمی امری شخصی به حساب می‌آید که کسی شرعا و قانونا اجازه عمومی کردن آن را ندارد، اما جعل کنندگان و انتشاردهندگان که با دستور نفرت پراکنی انجام وظیفه می‌کنند، هیچ مرز قانونی و شرعی نمی‌شناسند.»

  • دست دادن معصومه ابتکار با وزیر فدرال محیط زیست و ایمنی هسته ای آلمان

فیلم و تصاویری از معصومه ابتکار در آلمان پخش شد که نشان می داد وی با وزیر فدرال محیط زیست و ایمنی هسته ای آلمان دست داده است اما ایشان باربارا هندریکس بودند که ظاهری کاملاً مردانه داشتند و باعث سوء برداشت مردم شد.

  • شرط ضمن عقد معصومه ابتکار

شرط ضمن عقد معصومه ابتکار
شرط ضمن عقد معصومه ابتکار

معصومه ابتکار در صفحه اینستاگرام خود، صفحه شروط ضمن عقد خود را منتشر کرد که در بخش سایر شرایط زوجه "باسواد کردن ده کودک محروم از تحصیل" را عنوان کرده است.

  • دوتابعیتی بودن معصومه ابتکار

یکی از بحث‌های جنجالی پیش آمده در دولت دوازدهم، موضوع مدیران دو تابعیتی است که پس از طرح در مجلس شورای اسلامی، توسط برخی نمایندگان پیگیری‌شد. لیست مدیران دوتابعیتی در نهایت در تاریخ 1 مرداد 1398 توسط جواد کریمی قدوسی (نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی) در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. در این لیست نام معصومه ابتکار نیز به عنوان مدیر دو تابعیتی دیده می‌شود. ابتکار این مسئله را تکذیب و از جواد کریمی قدوسی شکایت کرده‌است.

راه ارتباطی

گالری تصاویر

معصومه ابتکار
معصومه ابتکار
دیدار معصومه ابتکار با «باربارا هندریکس» وزیر فدرال محیط زیست و ایمنی هسته ای آلمان
دیدار معصومه ابتکار با «باربارا هندریکس» وزیر فدرال محیط زیست و ایمنی هسته ای آلمان
عبور از روی پرچم آمریکا
عبور از روی پرچم آمریکا
مصاحبه خبرگزاری با معصومه ابتکار درباره آزادسازی زنان زندانی
مصاحبه خبرگزاری با معصومه ابتکار درباره آزادسازی زنان زندانی
سفر معصومه ابتکار همراه پسر دومش به قطب شمال؛ عروس معصومه ابتکار در سمت چپ
سفر معصومه ابتکار همراه پسر دومش به قطب شمال؛ عروس معصومه ابتکار در سمت چپ
فرزند اول معصومه ابتکار
فرزند اول و نوه معصومه ابتکار
همسر معصومه ابتکار
سید محمد هاشمی، همسر معصومه ابتکار
معصومه ابتکار درکنار حسن روحانی
معصومه ابتکار درکنار حسن روحانی
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی معصومه ابتکار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی معصومه ابتکار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.