زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی جان بولان

بیوگرافی جان بولان

حتماً تعجب می‌كنید كه چگونه یك تماشاگر، قهرمان مسابقه‌ای شده است. اما این اتفاق عجیب در گذشته‌های دور رخ داده است.

در گذشته برنامه‌ریزی و نظم مسابقات تفاوت فراوانی با امروز داشت و همین بی‌برنامگی نام جان بولان را در تاریخ ورزش جاودانه ساخت. جان پیوس بولاند معروف به بولان كه متولد 16 سپتامبر 1870 بود، تحصیلات متوسطه خود را در مدرسه کاتولیک( در دوبلین ایرلند) و خطابه( در بیرمنگام) به پایان رساند و آن گاه در سال 1892 با مدرک کارشناسی از دانشگاه لندن فارغ التحصیل شد. در 1896 مدرک کارشناسی خود را در رشته حقوق گرفت و آن گاه لحظه تاریخی زندگی ورزشی او فرا رسید.

بولان در 26 سالگی در دانشگاه آكسفورد انگلستان تحصیل می‌كرد. اما آنچنان به افسانه‌ها و تاریخ یونان علاقه داشت كه وقتی فهمید در سال 1896 مسابقات المپیك در شهر آتن برگزار خواهد شد، به این شهر سفر كرد. تنها هدفش هم این بود كه بازی‌ها را از نزدیك تماشا كند. اما با توجه به این كه شركت در مسابقات برای همه آزاد بود، دوست یونانی او تراسیوو آلوس مانائوس ـ كه در كمیته برگزاری مسابقات بود ـ نام بولان را وارد برنامه مسابقات تنیس كرد. بولان با وجود آن كه حتی كفش ورزشی نداشت، با كفش‌های پاشنه‌بلند چرمی خود در بازی‌های تنیس شركت كرد.

File:John Pius Boland.jpg

او با شکست دادن فریدریش تراون از آلمان در دور اول، اوانجلوس رالیس از یونان در مرحله دوم، کنستانتینوس پاسپاتیس از یونان در نیمه نهایی و دیونیسیوس کاسداگلیس از یونان در فینال، در مسابقات انفرادی قهرمان شد. بولاند سپس با تراون، دونده آلمانی و رقیبی که او را در دور مقدماتی شکست داده بود، در مسابقه دوبل شرکت کرد. آنها در دور اول آریستیدیس و کنستانتینوس آکراتوپولوس از یونان را شکست دادند، در نیمه نهایی با قرعه استراحت روبرو شدند و با برتری مقابل دمتریوس پتروکوکینوس و دی. کاسداگلیس از یونان در فینال به مقام قهرمانی رسیدند.

به این ترتیب بولان در قسمت انفرادی و دونفره برنده دو مدال طلا شد. این اولین و آخرین قهرمانی یك تماشاگر در مسابقات ورزشی بود.

زمانی که پرچم بریتانیا و پرچم آلمان برای گرامیداشت پیروزی بولاند و تراون بر روی میله پرچم نصب شد، بولاند به مردی که پرچم‌ها را برافراشته بود، گفت که او ایرلندی است. مقامات نیز موافقت کردند که پرچم ایرلند آماده و برافراشته شود.

جان بولان بریتانیایی بعدها یكی از اعضای پارلمان كشورش شد و سخنرانی‌ها و تلاش‌های فراوان او برای استقلال كشور ایرلند، نام او را در سیاست نیز جاودانه ساخت. وی در 17 مارس 1958 در 88 سالگی درگذشت.

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی جان بولان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی جان بولان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.