زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی تگلا لوروپ؛ از جنگل های کنیا تا کمپ های تمرینی آلمان

بیوگرافی تگلا لوروپ؛ از جنگل های کنیا تا کمپ های تمرینی آلمان

وقتی تگلا در 19 سالگی جواز حضور در المپیک بارسلونا را به دست آورد و در این مسابقات هفدهم شد، انتظار می رفت که به زودی عناوین فراوانی کسب خواهد کرد.

وقتی مقام های قهرمانی خود را به دست آورد، قامتش فقط 156 سانتی متر بود. تگلا لوروپ در اواخر قرن بیستم یکی از برترین دوندگان استقامت بود. 3 بار در سالهای 1997، 1998 و 1999 قهرمان نیمه ماراتن جهان شد و در سالهای 1998 و 1999 دو بار رکورد ماراتن زنان را شکست.

 

یک دختر از هزاران دختر مستعد

لوروپ متولد 9 می 1973 در کوتوم وونی کنیا بود و در دوران اوج خود تنها 40 کیلوگرم وزن داشت. او هم مثل تمامی نوجوانان کشور خود راه دومی برای انتخاب نداشت. در کنیا همه استعدادها به دوومیدانی روی می اورند و مسابقات دوهای نیمه استقامت و استقامت در این کشور رونق فراوانی دارد. تقریبا تمامی مدال های این کشور در تاریخ المپیک نیز محدود می شود به دوهای نیمه استقامت و استقامت. مسوولان ورزش کنیا نیز نه امکانات آن را دارند و نه این اشتباه را می کنند که بودجه ها مربوط به دوومیدانی را صرف رشته هایی کنند که شانس موفقیت در آنها وجود ندارد.

 

طلسم مسابقات جهانی و المپیک

آنچه عجیب بود آمار تگلا در مسابقات جهانی و المپیک بود. در المپیک هرگز مدال نگرفت؛ در آتلانتا (1996) در دوی ده هزار متر ششم شد و چهار سال بعد در سیدنی پنجم. در همان مسابقات در دوی ماراتن المپیک نیز عنوان سیزدهم را کسب کرد.  در مسابقات جهانی نیز دو برنز در رقابت های 1995( گوتنبورگ- سوئد) و 1999( سویا- اسپانیا) به دست آورد؛ هر دو در 10 هزار متر. آماری که حتی خیلی ورزشکاران متوسط نیز به آن دست یافته اند. با این حال این عناوین از عظمت تگلا نکاست.

 

ملکه دوهای ماراتن و نیمه ماراتن

اما از طرفی لوروپ طی 24 ماراتنی که شرکت کرد 11 بار قهرمان شد از جمله 3 بار قهرمانی در ماراتن روتردام( هلند) طی سالهای 1997 تا 1999، دو بار قهرمانی در ماراتن نیویورک در سالهای 1994 و 1995 و عنوان سوم این رقابت ها در سال 1998 و فتح رقابت های ماراتن لندن(2000) و لوزان(2002)

22 روز شگفت انگیز

لوروپ 22 روز هیجان انگیز در سپتامبر و اکتبر 1999  داشت. ابتدا در نیمه ماراتن هلند رکورد 69.20 دقیقه را برجای نهاد و قهرمان شد. آن گاه رکورد ماراتن جهان را در برلین به 2:20:43 ساعت بهبود بخشید. ( پیش از این در آوریل همان سال در روتردام برای شکستن رکورد ماراتن تلاش کرده بود اما به دلیل هوای سرد موفق نشد و با زمان 2:22:48 ساعت قهرمان شد. اما این بار رکوردش دو سال دست نخورده ماند تا این که یوکو شیبو دونده ژاپنی زمان 2:19:41 ساعت را در ماراتن برلین برجای نهاد.) هفت روز بعد در پالرموی ایتالیا رکورد 68:48 دقیقه را در نیمه ماراتن بر جای نهاد و علاوه بر قهرمانی در این مسابقه، یک طلای دیگر با تیم کنیا نیز در بخش تیمی به دست آورد. آن گاه دو هفته بعد عملکرد موفقیت آمیزی در یک نیمه ماراتن دیگر داشت. این بار در رقابت های نیمه ماراتن بریتانیا.

 

الگویی برای زنان کنیایی

تگلا لوروپ برای بیشتر زنان کشورش یک بت است. زنی پیشقدم در مبارزه برای برقراری حقوق مساوی با مردان. او در غرب پکت که به اوگاندا نزدیک است، برای برقراری آرامش در سرزمین خود همچنان تلاش می کند. لوروپ یکی از ورزشکارانی بود که در سال 2006 توسط کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل به عنوان سفیر این سازمان برگزیده شد. دیگر ورزشکارانی که به این عنوان منصوب شدند عبارت بودند از راجر فدرر تنیسور سوییسی، الیاس فیگوئروآ فوتبالیست شیلیایی و کاترینا وب قهرمان استرالیایی پارالمپیک.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی تگلا لوروپ؛ از جنگل های کنیا تا کمپ های تمرینی آلمان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی تگلا لوروپ؛ از جنگل های کنیا تا کمپ های تمرینی آلمان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.