زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی بریژیت مك ماهون

بیوگرافی بریژیت مك ماهون

در رشته تریاتلون ورزشكاران باید ابتدا مسافتی معین را شنا كنند. آنگاه سوار بر دوچرخه شده و پس از طی مسیر مخصوص، شروع به دویدن كرده تا سرانجام به خط پایان برسند

ورزش تریاتلون (سه‌گانه) از ورزش‌هایی است كه علیرغم تازگی و قدمت اندك، به سرعت جای خود را در بین علاقه‌مندان به ورزش باز كرده است. 

در سال 2000 سه‌گانه به خانواده المپیك نیز اضافه شد و 200 هزار استرالیایی در طول مسیر مسابقه شاهد رقابت ورزشكاران كشورهای مختلف بودند. یكی از شركت‌كنندگان بریژیت مك‌ماهون سوئیسی بود. وی كه متولد 25 مارس 1967 در شهر بار بود، در ابتدا تنها به شنا می‌پرداخت اما در 27 سالگی با راهنمایی همسر آینده خود به تریاتلون روی آورد. در سال 1997 بریژیت فرزند دختری به دنیا آورد و این مسأله سبب شد كه برای مدتی از ورزش كناره بگیرد. سرانجام پس از دو سال، مك ماهون به رقابت‌های تیریاتلون بازگشت و جهش خود را در رده‌بندی بهترین ورزشكاران سه‌گانه دنیا آغاز كرد. در سال 2000 و به فاصله پنج ماه مانده به المپیك سیدنی، مك ماهون در مسابقات جام‌جهانی سه‌گانه با اختلاف دو ثانیه از میشلین جونز ورزشكار معروف استرالیا شكست خورد. این امر از جمله عواملی بود كه سبب شد تماشاگران استرالیایی از مسابقه سه‌گانه المپیك به شدت استقبال كنند. زیرا زنان استرالیایی در تمامی چهار دوره جام‌جهانی حداقل صاحب دو مدال شده بودند. در مسابقه شنا شیلا تائورمینا از آمریكا با اختلاف 36 ثانیه نسبت به نفر دوم در صدر قرار گرفت. این امر غافلگیركننده نبود، زیرا شیلا در المپیك 1996 صاحب مدال طلای شنا شده بود. مك ماهون نیز در مكان هشتم بود... جونز استرالیایی از دوومیدانی به صدر رفت و نماینده سوئیس نیز در جای سیزدهم بود! البته اختلاف او با نفر اول تنها 10ثانیه بود. او سرانجام رقبا را پشت‌سر نهاد و به همراه نماینده استرالیا رقابتی شانه به شانه را آغاز كرد. حدوداً 200 متر به خط پایان مانده بود كه بریژیت سوئیسی از رقیب پیش افتاد و با اختلاف دو ثانیه نسبت به رقیب، قهرمان المپیك شد.

این تنها قهرمانی مك‌ماهون در طول زندگی ورزشی‌اش بود اما همین قهرمانی نام او را به عنوان اولین قهرمان تریاتلون جاودانه ساخت.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی بریژیت مك ماهون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی بریژیت مك ماهون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.