زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی ایرینی مرلنی

بیوگرافی ایرینی مرلنی

ایرینی مرلنی در تاریخ کشتی زنان نامی ماندگار است؛ او نخستین طلای کشتی زنان در المپیک را از آن خود کرد.

ورزش كشتی یكی از قدیمی‌ترین رشته‌های ورزشی است كه در مسابقات المپیك برگزار شده است. كشتی در ابتدا محدودیت زمانی نداشت و بعدها به زمان‌های 30، 15، 12 و... كاهش یافت تا جایی كه در مقاطعی حتی در دو وقت دو دقیقه‌ای نیز برگزار شد. وزن‌های كشتی نیز بارها و بارها تغییر كرد. زمانی كشتی در ده وزن برگزار می‌شد و بعدها مسابقات در هفت وزن برگزار شد. سال 2004 نیز سال ورود كشتی زنان به مسابقات المپیك بود.

مسابقات كشتی زنان در 4 وزن برگزار شد و ایرینی مرلنی اوكراینی یكی از اولین زنانی بود كه به عنوان مدعی كسب مدال طلا وارد المپیك آتن شد. او كه در 8 فوریه 1982 در مینیتسكویه  متولد شده بود تا قبل از المپیك آتن سه بار قهرمان جهان شده بود. در المپیك نیز مسابقات را با اقتدار آغاز كرد. كشتی‌گیر 150 سانتیمتری اوكراین سه مسابقه اول خود را در چهار دقیقه و 36 ثانیه به پایان رساند.

Athens, Greece on Monday, Aug. 23, 2004) - Irini Merleni, from Ukraine,  right, celebrates on the medal stand after defeating Chiharu Icho, from  Japan, in the women's freestyle 48kg wrestling gold medal

او در مجموع این مسابقات 31 امتیاز كسب كرد و پوئنی به حریفان نداد. در نیمه نهایی نیز پاتریشیا میراندا از آمریكا را (9ـ0) مغلوب كرد و در مسابقه نهایی رودرروی چیهاروایچو از ژاپن قرار گرفت. كشتی‌گیری كه در وزن 55 كیلوگرم سابقه قهرمانی جهان را داشت. مسابقه جنجالی دو كشتی‌گیر تا 2.5 دقیقه به پایان مسابقه، مساوی بود و سرانجام مرلنی با پیروزی (2ـ1) قهرمان وزن  48 كیلوگرم المپیك شد. با این نتیجه، او اولین زنی لقب گرفت كه در تاریخ كشتی، طلای المپیك را كسب كرده است.

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی ایرینی مرلنی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی ایرینی مرلنی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.