زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی استیو ردگریو

بیوگرافی استیو ردگریو

شاهكارهای استیو ردگریو نه تنها در تاریخ قایقرانی، بلكه در المپیك كم‌نظیر است.

استیو ردگریو  در بیست و سوم مارس 1962 در «آمرشام Amersham» بریتانیا به دنیا آمد و اولین باری كه فرصت حضور در بازی‌های المپیك را پیدا كرد، بیست و دو ساله بود. در المپیك لس‌آنجلس تیم چهارنفره بریتانیا زمان 64-6:18 دقیقه را برجای نهاد و درحدود دوثانیه زودتر از آمریكای میزبان مسابقه را به پایان رساند تا «ردگریو» اولین طلای المپیكی خود را به دست آورد.

Double Olympic gold rower Andy Holmes believed killed by river disease

پس از المپیك نیز موفقیت‌های استیو ادامه پیدا كرد و او و هم تیمی‌هایش در مسابقات جهانی 1986 قهرمان شدند. یك سال بعد «ردگریو» یك طلا و دو برنز از قایقرانی جهانی كسب كرد و با امید پای به المپیك سئول نهاد.

در المپیك 1988 او به همراه «اندی هولمز Andrew Holmes » و «پاتریك سوینی Patrick Sweeney » یك مدال برنز كسب كرد و آنگاه در بخش دو نفره به همراه «اندی هولمز» زمان 84-6:36 دقیقه را بر جای نهاد و دومین طلای المپیكی خود را به دست آورد.

 در حد فاصل المپیك سئول و بارسلونا ردگریو مدال برنز مسابقات جهانی (1990) و طلای 1991 را به دست آورد. امّا مهمترین اتفاق، آشنایی او با «میتو پینسنت» بود كه آنها را به یك تیم دو نفره مقتدر بدل ساخت كه برای مدّت ها رقبا را پشت سر گذاشتند. آنها در المپیك 1992 نیز موفق بودند و با زمان 72-6:27 دقیقه رقبای آلمان و اسلوونی را پشت سر نهادند تا استیو به سومین طلای المپیكی خود دست یابد.

پس از آن نوبت قهرمانی جهان در سالهای 93، 94 و 95 بود و كاهش ركورد المپیك بارسلونا در المپیك آتلانتا. آنها در مسابقات 1996 و درصدمین مسابقه‌ای كه در كنار هم رقابت می‌كردند، زمان خود را به   09-6:20 كاهش دادند و با شكست رقبای استرالیا و فرانسه طلای دیگری را به خود اختصاص دادند.

Redgrave's 50% rule | Changeboard

آنها از آن پس در تیم چهارنفره بریتانیا به مسابقه ادامه دادند امّا علیرغم این تغییر، روند قهرمانی‌های آنها در سالهای 97، 98 و 99 نیز تكرار شد و سرانجام لحظه پایان افتخار ردگریو فرا رسید. «ردگریو» 38 ساله یك بار دیگر با تیم بریتانیا قهرمان المپیك شد تا برای پنجمین بار در پنج المپیك متوالی، مدال طلای بازی‌ها را تصاحب كند. به دنبال این شاهكار او از مسابقات حرفه‌ای كناره گرفت در حالی كه از 1986 تا 2000 همه ساله نام او در بین مدال آوران مسابقات جهانی و المپیك دیده شد. حاصل مداومت او 9 طلای جهانی و پنج المپیكی بود.

 

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی استیو ردگریو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی استیو ردگریو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.