زمان مطالعه: 5 دقیقه
بکاپ لندینگ ریزش مو (چه چیزی باعث ریزش مو میشود ؟)

بکاپ لندینگ ریزش مو (چه چیزی باعث ریزش مو میشود ؟)

استفاده نادرست از لوازم آرایشی مو، مراقبت نادرست از مو :بسیاری از مردان و زنان از مواد شیمیایی بر روی...

reason-of-hair-loss
reason-of-hair-loss

استفاده نادرست از لوازم آرایشی مو، مراقبت نادرست از مو : بسیاری از مردان و زنان از مواد شیمیایی بر روی موی سرشان استفاده می کنند مانند رنگ ها، سفید کننده ها، مقاوم کننده ها و فرهای دائمی. اگر این وسایل به درستی مورد استفاده قرار نگیرند به ندرت به مو آسیب می رسانند. در هر حال اگراستفاده از این مواد بسیار زیاد و به دفعات باشد می تواند مو را ضعیف و شکننده کند. اگر این مواد به مدت طولانی بر روی موی سر بماند نیز می تواند مو را ضعیف و شکننده کند. اگر دو کار همزمان بر روی مو صورت گیرد یا اگر مویی را که قبلا سفید شده دوباره سفید کنید به مو آسیب می رساند. اگر مو به واسطه استفاده از این گونه مواد شیمیایی شکننده شود بهتر است استفاده از این مواد را متوقف کرده تا موی شما رشد دوباره ای کرده و تقویت شود. در آرایش های مو مانند دم اسبی کردن یا بافتن که مو کشیده می شود نباید خیلی محکم مو را کشید و بست. پوست سر می شکنند. بیماران حتی ممکن است 90 درصد از موی سر خود را از دست بدهند. البته مو ها پس از اتمام دوره درمان دوباره رشد خواهند کرد. قرصهای ضد بارداری : خانم هایی که در دوران استفاده از قرصهای جلوگیری از بارداری ، ریزش مو دارند معمولا تمایلات زمینه ارثی برای نازک شدن مو را دارند. در صورت نازک شدن مو بیمار می تواند با یک متخصص زنان برای تعویض قرص ضد بارداری اش مشورت نماید.

reason-of-hair-loss-44
reason-of-hair-loss-44

درمان دارویی ریزش مو 1- محلول 2 درصد مونوکسیدیل بنام راگین (Rogain ) باعث بازشدن رگ های خونی موجود در توت فرنگی ، موز، گریپ فروت و هندوانه است . البته اثر مواد غذایی برای جلوگیری از ریزش مو به اندازه داروهای شیمیایی قوی و سریع نیست، در نتیجه به مدت زمان و صبر و حوصله بیشتری برای اثرگذاری نیاز دارند. میزان ریزش طبیعی مو در یک روز چه قدر است؟ ریزش موی سر در روز بین 50 تا 100 تار طبیعی است که البته با تغییر فصل این تعداد نیز ممکن است دچار تغییر شود مثلا در فصل پاییز به دلیل کم شدن نور، ترشح تیروئید کم می‌شود و این عامل باعث افزایش ریزش مو خواهد شد. همان طور که می‌دانید در سالهای اخیر استفاده از ژل، روغن، واکس مو و … بویژه در میان جوانان افزایش پیدا کرده است. آیا استفاده از این مواد می‌تواند در ریزش مو موثر باشد؟ هنوز چنین چیزی از لحاظ علمی ثابت نشده است. نظریه‌ای که اکنون وجود دارد، می‌گوید که این مواد نقش چندانی در ریزش مو یا حفظ آنها ندارند؛ اما توصیه من این است که باید تا جایی که ممکن است از مصرف چنین موادی خودداری کرد. بویژه از انواعی که کاملا شیمیای هستند و یا بیشتر برای تبلیغات تجاری به بازار عرضه شده اند. برخی افراد عقیده دارند شانه کردن زیاد موها و نیز ماساژ سر باعث تقویت ریشه مو می‌شود. آیا این عقیده درست است؟ خیر، این عامل نه تنها سبب حفظ موها نمی‌شود؛ بلکه بالعکس به عنوان ضربه یا ترومایی محسوب می‌شود که باعث ریزش موها می‌گردد. افرادی که برای پرپشت کردن موهایشان سر خود را با تیغ می‌تراشند، عقیده دارند که این کار در تقویت موها موثر است ایا این درست است ؟ این کار کاملا اشتباه است چرا که تغییرات در تعداد موها یک پدیده کاملا داخلی است و در اثر عواملی هورمونی و… رخ می‌دهد . گرچه با کوتاه تر کردن موها به دلیل این که شانه کردن آنها آسان تر می‌شود و نیز هنگام آرایش مو ضربه کمتری به آن وارد می‌شود، می‌تواند تا حد زیادی از ریزش مو جلوگیری کند؛ اما با این وجود این کار خیلی در حفظ و نگهداری موها موثر نخواهد بود.

reason-of-hair-loss-8
reason-of-hair-loss-8

طاسی ناحیه‌ای یعنی چه؟ گاه بنا به وجود بیماری ‌های مختلف در سر به ابعاد سکه ‌ای ریزش هایی رخ می‌دهد که با گذشت زمان قسمتهای وسیع تری از سر و گردن و حتی تمام بدن را گرفتار می‌کند. در اینجا باید حتما به پزشک مراجعه کرد و از مصرف مواد و داروهای خودسرانه خودداری نمود. موخوره که بویژه در میان زنان شایع است، به چه علت رخ می‌دهد؟ موخوره، عبارتست از خشکی نوک موها و شکستگی و چند شانه شدن سر آنها که به علت شستشوی زیاد و دستکاری مو این حال عارض می‌شود و معمولا هر چه بلندتر باشد، امکان وقوع آن بیشتر است. راه پیشگیری از ریزش مو چیست؟ مهمترین عاملی که در سلامت موها نقش دارد، حفاظت از بهداشت آنهاست و در این زمینه باید نکات زیر را کاملا مورد توجه قرار داد: 1- از ایجا فشارهای بیش از حد به موها باید خودداری کرد، یعنی شانه کردن شدید و دستکاری سر که بویژه در میان محصلان و دانشجویان به هنگام درس خواندن دیده می‌شود، همه و همه موجب تخریب مو و کنده شدن آن می‌شود. پس باید تا آنجا که ممکن است این تحریکات را به کمترین حد ممکن تقلیل داد. 2- حمام مرتب دست کم 3 بار در هفته و نیز استفاده از شامپوی مناسب موی سر. 3- استفاده نکردن از سنجاق ها و گل سرهایی که سبب کشیدگی پوست سر و کشش موها می‌شود؛ چرا که این وسایل ریزش موها را به طور نسبی افزایش می‌دهند. 4- تغذیه مناسب از گوشت، میوه جات و سایر غذاهایی که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای تقویت موها هستند. با مشاهده چه علایمی لازم است فرد به پزشک مراجعه کند؟ اگر هر فردی نگران ریزش موهای سر خود است، بهترین روش این است که به مدت چند روز متوالی تعداد موهای ریخته شده سرش را شمارش کند و در صورتی که در چند مورد به 70-80 تا رسید به پزشک مراجعه کند . در غیر این صورت نیازی نیست. چه توصیه برای کسانی که نگران از دست دادن موهای خود هستند : باید دانست از آنجایی که رویش مو در افراد مختلف به صورت متفاوتی متغیر است، پس تعریف ریزش مو هم در افراد مختلف با هم فرق می‌ کند. مو در عرض 3 تا 5 سال رشد می‌کند. در عرض چند هفته استراحت می‌ کند و در مدت 3 ماه می‌ریزد. از آنجایی که این زمان در هر فردی عدد خامی است، پس نمی توان اشخاص را با هم مقایسه کرد. بنابراین در صورتی که هر یک از ما تا آنجا که ممکن است، به حفظ بهداشت موهای خود اهمیت بدهیم و از عواملی که به صورت موضعی و مقطعی باعث ریزش مو می‌شوند، بپرهیزم و نیز در صورت مشاهده ریزش غیر طبیعی موها در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنیم، دیگر هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت. علل سفید شدن زودرس مو و توصیه های غذایی 1 - بیماری اسکوری که در اثر کمبود اسیداسکو لیک (ویتامین C ) در بدن ایجاد میشود 2 - کمبود ویتامین B14,B5 سید فولیک و پارا آمینو پنو وئیک اسید (PABA ) 3 - کمبود ویتامینA 4 - کمبود فلزات سازنده رنگدانه های مو دو لایه بازال از جمله منگنز ، روی ، تیتا نیوم ، تنگستن ، آهن و مس توصیه های غذایی : 1- کاهش نمک مصرفی 2- حذف یا محدود کردن مصرف اسیدهای چرب اشباع 3- کاهش مصرف آجیل ، شکلات ،‌غذاهای سرخ کرده و پر ادویه 4- مصرف فراوان آب ، میوه و سبزی تازه

نظر خود را درباره «بکاپ لندینگ ریزش مو (چه چیزی باعث ریزش مو میشود ؟)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بکاپ لندینگ ریزش مو (چه چیزی باعث ریزش مو میشود ؟) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.