زمان مطالعه: 7 دقیقه
بوینس آیرس آرژانتین

بوینس آیرس آرژانتین

بوینس آیرس پایتخت کشور آرژانتین بوده و شهری با آب و هوای نیمه گرمسیری با جاذبه های گردشگری فراوان می باشد.

بوئنوس آیرس یا همان بوینس آیرس آرژانتین پایتخت کشور آرژانتین است. این شهر با تمام شهرهایی که در عمرتان دیده اید، متفاوت است؛ بخاطر این‌ که‌ فرهنگ مردم این‌ شهر ترکیبی از آمریکای جنوبی و اروپایی می باشد. موسیقی بوئنوس آیرس برگرفته موسیقی از فرانسه بوده و طعم غذاهایش مانند غذاهای اسپانیایی است. در شهر بوینس آیرس برنامه ای با نام خوش آمد گویی برگزار می شود، طبق این برنامه مردم این شهر، دیدنی های شهر را به طور رایگان به شما نشان خواهند داد. برای آشنایی بیشتر با شهر بوینس آیرس در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید.

بوینس آیرس کجاست؟

بوینس آیرس روی نقشه، پایتخت آرژانتین
بوینس آیرس روی نقشه، پایتخت آرژانتین

بوئنوس آیرس (Buenos Aires) پایتخت یکی از کشور های آمریکای جنوبی به نام "آرژانتین" و بزرگ‌ ترین شهر و بندر این کشور است. بوئنوس آیرس در کشور آرژانتین در  لیست "بهترین شهر های آرژانتین" قرار دارد. این شهر در ساحل جنوبی رودخانه دولاپلاتا  بوده و همچنین بر روی ساحل جنوب شرقی قاره آمریکای جنوبی، و مقابل شهر ساکرامنتو، اروگوئه قرار دارد.

آب و هوای بوینس آیرس

شهر بوینس آیرس با توجه به شرایط جغرافیایی از لحاظ آب و هوایی، نیمه گرمسیری بوده و هر چهار فصل در آن مشاهده می شود. دمای هوای بوینس آیرس در فصل تابستان بسیار گرم و مرطوب بوده و گرم ترین ماه آن نیز ژانویه می باشد. در فصل زمستان در این شهر بادهای سرد و خشکی می وزد.

دیدنی های شهر بوئنوس آیرس

دیدنی های بوئنوس آیرس آنقدر بی نظیر می باشد که هر فردی از این جاها بازدید کند نهایت لذت را می برد. از جمله دیدنی های بوینس آیرس شامل موارد زیر است:

  • گورستان رکولتا

گورستان رکولتا، از جاهای دیدنی بوئنوس آیرس آرژانتین
گورستان رکولتا، از جاهای دیدنی بوئنوس آیرس آرژانتین

بوینس آیرس پایتخت کشور آرژانتین یکی از مناطق پر طرفدار و دیدنی است. این شهر که در واقع یک صومعه فرانسوی می باشد در سال 1716 ساخته شده و به علت تقدس و ارزشی که برای مردم داشته، نام یکی از محله هایش را رکولتا گذاشتند. رکولتا یک گورستان بسیار جالب و متفاوت در تمام گورستان ها دارد که این‌ گورستان آرامگاه شخصیت های بزرگی مانند اویتا پرون و همچنین نوه ناپلئون است. سبک مقبره های این گورستان، مشابه مقبره های قرن بیستم می باشد. با بازدید از این قبرستان گمان می کنید با یکی از آثار تاریخی دوران قرون وسطی طرف هستید که بر روی هر مقبره مجسمه های سنگی طراحی شده است. تعداد این مجسمه ها  6400 عدد می باشد.

  • کافه رستوران تورتونی

یکی از قدیمی ترین و مشهورترین کافه غذاخوری در این بوینس آیرس، کافه غذاخوری تورتونی است. این کافه را یک مرد فرانسوی ساخته بود که آن را بر پایه یکی از کافه غذاخوری های سرشناس پاریس بنا کرده بود. این کافه یکی از 10 کافه زیبای جهان است.

  • محله رنگی لابوکا

محله رنگی لابوکا با خانه های رنگارنگ در شهر بوئنوس آیرس آرژانتین
محله رنگی لابوکا با خانه های رنگارنگ در شهر بوئنوس آیرس آرژانتین

این محله، رنگارنگ ترین محله بوینس آیرس است که شامل دیوارهای رنگی، معماری خلاقانه و طراحی های شاد می باشد. لا بوکا منطقه هنری شهر بوئنوس آیرس می باشد.

  • پل زن

یکی از مشهورترین دیدنی های بوینس آیرس، پل زن است که توسط طراح و معمار مشهوری به نام سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است. دلیل نام گذاری این پل به این دلیل است که این پل شبیه زنی است که مانند فرشته ای، بال سفید بزرگ دارد و به سمت آسمان کشیده می شود.

  • بازار دورگو

این بازار بازاری است با اجناس عتیقه که روز های یکشنبه باز می‌باشد. دورگو قدیمی ترین میدان شهر می باشد. تاریخ این بازار به قرن هجدهم بر میگردد، زمانی که کشاورز ها محصولات تولیدی خود را روزهای یکشنبه برای فروش به این مکان می آوردند.

  • کاخ کنگره

کاخ کنگره یکی از جاهای دیدنی بوئنوس آیرس آرژانتین
کاخ کنگره یکی از جاهای دیدنی بوئنوس آیرس آرژانتین

کاخ کنگره یک بنای بسیار باشکوه خاکستری رنگ است. این کاخ در دهه 1900 ساخته شده است. دومین مرکز مهم سیاسی کشور آرژانتین، همین کاخ می باشد. به دلیل اینکه مردمان این شهر در سیاست خیلی فعال هستند بیشتر اعتراضات یا از این کاخ شروع می‌شود و یا در این کاخ به پایان می‌رسد. این فعالیت‌ها آنقدر زیاد است که ممکن است در سفر خود شاهد یکی از این اعتراضات خیابانی باشید.

  • ورزشگاه لابومبونرا

شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین دارای استادیوم مخصوص تیم نوجوانان لابوکا است و به‌خاطر شکل و اندازه‌ای که دارد، به جعبه شکلات یا لابومبونرا معروف شده است. این استادیوم، آرژانتینی ها و خارجی های زیادی را به سوی خود جذب کرده است. 

  • ستون سنگی و هرمی

ستون سنگی و هرمی در شهر بوئنوس آیرس آرژانتین
ستون سنگی و هرمی در شهر بوئنوس آیرس آرژانتین

این ستون که دارای شکل هرمی می باشد یکی از جاذبه های دوست داشتنی با ارتفاع 68 متر است که در بالای شهر قرار دارد. این اثر به خاطر گرامیداشت چهارصدمین سال ساخت شهر ساخته شده بود، و در این مکان برای اولین بار پرچم آرژانتین برافراشته شد.

  • محله پورتو مادرو

یکی از مدرن ترین محله ها در بوئنوس آیرس محله ساحلی پورتو مادرو می باشد. این محله در  قرن نوزدهم به عنوان بندر اصلی بوینوس آیرس خدمت می‌کرد، اما بعد از مدت کمی، حضور کشتی‌ های بزرگ‌ تر آن را منسوخ کرد. این بندر تا سال 1989 در حال فروپاشی بود اما بعد از آن با سازماندهی یک برنامه بزرگ شهری این محله به زیباترین و مدرن‌ ترین محله‌های شهر تبدیل شد. اکنون محله پورتو مادرو به مرکز تجاری و توریستی بسیار امن تبدیل شده است.

  • تئاتر کولون

این‌تئاتر توسط چند معمار معروف طراحی شده و بزرگ ترین سالن اپرای آمریکای جنوبی می باشد. این تئاتر دارای 2500 صندلی ظرفیت و جایگاه ایستاده برای 1000 نفر می باشد.

  • کلیسای جامع متروپولیتن

کلیسای جامع متروپولیتن در بوئنوس آیرس آرژانتین
کلیسای جامع متروپولیتن در بوئنوس آیرس آرژانتین

این کلیسای کاتولیک دارای یک مجسمه دوست داشتنی نئورانسنس و نرو باروک است که به همراه دیگر آثار هنری مهم قرن هجدهم و از سال 1871 مورد توجه قرار گرفته است. این کلیسا آرامگاه یکی از قهرمانان انقلابی آرژانتین به نام "ژنرال خوزه د سن مارتین" نیز می باشد.

  • محله سن تلمو

یکی از قدیمی‌ ترین محله های مسکونی در شهر بوینوس آیرس سن تلمو می باشد. این محله با داشتن ساختمان‌های قرن نوزدهم و سابقه تاریخی‌ که دارد، یکی از بهترین مراکز دیدنی شهر شناخته می‌شود. بیشتر مراکز توریستی بوینوس آیرس مانند موزه‌ها، عمارت‌ها و آنتیک فروشی‌ها در خیابان‌های این محله قرار دارند.

  • خیابان کورینتس

خیابان کورینتس در شب و روز دارای دو چهره‌ی متفاوت می باشد. این‌ خیابان دارای ترافیک کمی سنگین است، زیرا در این منطقه اکثر دفاتر و بانک‌ ها مستقر هستند و بسیاری از مردم در این خیابان کار می‌کنند و این معضل بخشی از این مکان محسوب می‌شود. با فرا رسیدن شب، همه‌ چیز تغییر می‌کند، انگار یک چوب جادویی این منطقه را چراغانی کرده است. به دلیل وجود چراغ‌ ها و نئون‌ های مربوط به نمایش‌های تئاتر، سراسر کورینتس را روشن شده است. به همین دلیل خیابان کورینتس را شاهراه آرژانتین می‌ نامند.

  • باغ گیاه شناسی کارلوس تایس

باغ گیاه شناسی کارلوس تایس آرژانتین
باغ گیاه شناسی کارلوس تایس آرژانتین

این باغ به لطف زحمات کارلوس تایس که یک هنرمند فرانسوی بود باغ گیاه شناسی کارلوس تایس نامیده شده است. این هنرمند در چهل سالگی به بوینس آیرس آمد، و در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 میلادی، به تغییر چهره این شهر شروع کرد. توسط او بسیاری از پارک ها توسعه یافتند، و آن پارک هایی که از قبل بودند بازسازی شدند. اما باغ گیاه شناسی یکی از بهترین پروژه های او بود. این باغ در منطقه پالرمو و در نزدیکی باغ وحش قرار دارد و محل نگه داری بیش از 50 هزار گونه گیاهی می باشد.

  • کاخ سرخ

نام دیگر این کاخ "لا کازا روسادا" می باشد. این کاخ یک سازه باستانی در این شهر و اکنون محل سکونت رئیس جمهور آرژانتین است. این‌کاخ در قرن شانزدهم ساخته شده و بازسازی های زیادی در طول سال ها روی آن صورت گرفته است. نمای بیرونی این کاخ به صورتی رنگ می باشد و به همین دلیل به آن خانه صورتی نیز می گویند. داخل کاخ سرخ موزه ای وجود دارد که کاردستی های مختلفی از بخش های مختلف آرژانتین وجود دارد.

سفر به بوینس آیرس

سالانه گردشگران زیادی به این شهر به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری فراوان سفر می کنند. این شهر دارای لقب پاریس آمریکای جنوبی می باشد. برای سفر به این شهر دقت کنید که نکات زیر را رعایت کنید:

  • ابتدا کفش مناسب بپوشید.
  • عینک آفتابی و کرم های ضد آفتاب با خود ببرید.
  • متناسب با زمان سفر خود لباس مناسب به همراه خود داشته باشید.
  • یک کوله پشتی با خود ببرید تا وسایل ضروری و چیز هایی که امکان گم شدن وجود دارد را داخل آن بگذارید.
  • برای سفر به این شهر قبل از هر چیزی باید با کد کشور آشنا شوید که کد کشور آرژانتین +54 می باشد. اختلاف ساعت بین ایران و بوئنوس آیرس حدود 7 ساعت است.
  • برای سفر به این شهر باید با زبان و واحد پول این کشور نیز آشنا باشید.

پرواز تهران به بوئنوس آیرس

پرواز مستقیم بین ایران و بوئنوس آیرس اکنون وجود ندارد. مدت زمان پرواز بوینس آیرس طبق داشتن حداقل یک توقف حدود 23 تا 29 ساعت است. ایرانی ها قبل از سفر به این شهر باید ویزای آرژانتین را دریافت کنند. امکان سفر به بوئنوس آیرس با ویزای توریستی به صورت یک طرفه وجود ندارد و حتما باید بلیط رفت و برگشت بوئنوس آیرس را تهیه کنید. وزن باری که می توانید با خود ببرید، 20 کیلوگرم و در پروازهای سیستمی بسته به ایرلاین بین 30 تا 40 کیلوگرم است.

میدان ایران در بوئنوس آیرس

میدان ایران در بوئنوس آیرس آرژانتین
میدان ایران در بوئنوس آیرس آرژانتین

میدان ﺍﯾﺮﺍﻥ در بوینس آیرس آرژانتین در سال 1344 با نماد ستون تخت جمشید نامگذاری شد. این‌ میدان یکی ﺍﺯ ﺑﺎﺷﮑﻮﻩ ﺗﺮﯾﻦ ﻭ ﺯﯾﺒﺎﺗﺮﯾﻦ ﻣﯿﺪﺍن ها ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﭘﺎﻟﺮﻣﻮی ﺷﻬﺮ ﺑﻮﯾﻨﺲ آیرس می باشد. ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺳﺘﻮﻥ ﺗﺨﺖ ﺟﻤﺸﯿﺪ واقع ﺩﺭ ﻣﯿﺪﺍﻥ ایران 19 ﻣﺘﺮ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻬﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺳﺘﻮﻥ، ﺳﺮﺩﯾﺲ ﮔﺎﻭ ﮐﻪ ﺍﺯ سردیس های ﮐﺎﺥ ﺁﭘﺎﺩﺍﻧﺎ ﺍﺳﺖ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بوینس آیرس آرژانتین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بوینس آیرس آرژانتین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.