زمان مطالعه: 2 دقیقه
تیم ملی ایران و ناکامی همیشگی در رقابت های زیر 23 سال آسیا( بخش دوم)

تیم ملی ایران و ناکامی همیشگی در رقابت های زیر 23 سال آسیا( بخش دوم)

در طول دوره هایی که مسابقات زیر 22 سال آسیا برگزار شده است، ایران تنها یک بار از مرحله گروهی صعود کرد!

مهدی زارعی- سال 1393 در روز 3 بهمن و در رقابت های ژاپن مغلوب شد. اما برخورد با این دو تیم هرگز یکسان نبود. یکی از این تیم ها در بازگشت به کشور به شدت مورد استقبال قرار گرفت و دیگری به شدت مورد انتقاد واقع شد. از قضا بازنده اولی، با وجود استقبال اکثریت مردم، به شدت مورد انتقاد کارشناسان داخلی قرار گرفت و در نقطه مقابل، همین کارشناسان بازنده دومی را مورد تمجید قراردادند.

صعود به دور دوم

تیم ملی زیر 22 سال ایران در دومین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا ابتدا موفق شد(2-0) سوریه را شکست داده و پس از باخت(1-2) به قطر میزبان، در برابر چین قرار گیرد. دیداری که با برد(3-2) ایران خاتمه یافت و همین برد، صعود به مرحله بعد را تکمیل کرد.

تیم ملی امید روز دوم بهمن 94 از مرحله یک چهارم نهایی رقابت های قهرمانی آسیا حذف شد. از نظر نتیجه می توان مدعی بود که امیدهای ایران هم مثل بزرگسالان حذف شدند. اما آیا این دو تیم به یک شکل حذف شدند؟ تیم امید در بازی با قطر باخت و از همان جا که در گروه خود دوم شد، می شد آینده آن را پیش بینی کرد.

در برابر ژاپن

ایران در یک چهارم نهایی و در طول  90 دقیقه وقت قانونی مقابل ژاپن موقعیت زیاد داشت اما در اواخر بازی و وقت اضافی کاملا قافیه را باخت و در پایان حذف شد. تیتر روزنامه ها یک روز پس از مسابقه به نوعی نشان دهنده تفکر حاکم بر جامعه بود. آیا تمام کسانی که یک سال قبل از بازنده های کی روش استقبال کردند، اجنبی پرست بودند؟

شاید این بازی روزگار بود و دست تقدیر که تیم امید 364 روز پس از تیم ملی بزرگسالان در همان مرحله حذف شود. شاید باز هم دست تقدیر بود که محصول مشترک خاکپور و مایلی کهن و کاشانی با وجود اردوهای مختلف نتیجه نگرفت.

عدم استفاده از قرعه مناسب

به هر شکل در این رقابتها که حکم انتخابی المپیک را داشت، حوادث و نتایج بعدی نشان داد که ایران در قرعه کشی، با بهترین قرعه روبه رو شده بود. تیم قطر که در گروه ایران با 3 برد پیاپی صدرنشین شده بود، در مرحله بعدی عیار خود را نشان داد و حتی در برابر کره شمالی به مشکل خورد و تنها در پایان وقت های اضافی به پیروزی دست یافت. آن هم کره ای که تنها با 2 امتیاز از سه بازی در گروه خود، دوم شد و به یک چهارم نهایی صعود کرد!

در گروه سوم هم عراق با 7 امتیاز و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به کره جنوبی، دوم شد. اما برای این تیم تفاوتی نداشت و در دور یک چهارم نهایی، تیم صدرنشین گروه چهارم( امارات) را (3-1) شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد.

اولین قهرمانی ژاپن

در پایان این مسابقات، ژاپن در فینال کره جنوبی را در وقت های اضافی(3-2) شکست داد و قهرمان شد و عراق هم با برتری(2-1) در وقتهای اضافی مقابل قطر به مقام سوم دست یافت و سومین سهمیه آسیا در المپیک ریو را از آن خود ساخت.

ایران هم خواب چهار ساله خود را از نو آغاز کرد...

نظر خود را درباره «تیم ملی ایران و ناکامی همیشگی در رقابت های زیر 23 سال آسیا( بخش دوم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تیم ملی ایران و ناکامی همیشگی در رقابت های زیر 23 سال آسیا( بخش دوم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.