زمان مطالعه: 9 دقیقه
بهترین روش تبلیغات در تلگرام چیست؟ - راهنماي تبليغات موثر در تلگرام

بهترین روش تبلیغات در تلگرام چیست؟ - راهنماي تبليغات موثر در تلگرام

تبلیغ در تلگرام یک روش بازاریابی قوی در شبکه های پیام رسان است. با استفاده از تبلیغات در تلگرام می توانید ارتباطات خود را افزایش دهید و نرخ فروش بالا ببرید.

تلگرام یک برنامه پیام رسان است که روی هر دستگاهی کار می کند، از تلفن های هوشمند تا کامپیوترهای شخصی. تلگرام یک پیام رسان سریع، ایمن و رایگان است. با استفاده از این برنامه می توانید پیام های متنی ارسال کنید. عکس، فیلم و فایل به اشتراک بگذارید و در گروه های دلخواه عضو شوید. همچنین می توانید کانال هایی ایجاد کنید تا ارتباط بهتری با مخاطبان خود داشته باشید.

تلگرام در سال 2013 راه اندازی شد و در حال حاضر تقریبا 1 میلیارد نفر از این برنامه استفاده می کنند. این محبوبیت به دلیل ویژگی های خاصی مانند امنیت و استفاده آسان به وجود آمده است. یکی از ویژگی های متمایز تلگرام، ویژگی چت مخفی "Secret Chat" است. این ویژگی با پروتکل های خاصی رمزگذاری شده است و حریم خصوصی کاملی را به کاربران ارائه می دهد.

یکی دیگر از مزایای تلگرام به عنوان یک پیام رسان، فرصت های رایگان آن است. به عنوان مثال، تلگرام به دلیل استیکرهای خود مشهور شده است و هر کاربر می تواند بسته استیکرهای مخصوص خود را بسازد. برند های معروف استیکرهای مخصوص خود را می سازند که بسیار وایرال شده اند. از دیگر ویژگی های تلگرام می توان به کانال ها و گروه های آن اشاره کرد که به دلیل ظرفیت های نامحدود، کاربران بسیاری را در سراسر جهان جذب می کنند.

اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در مورد تلگرام و ترفندهای آن کسب کنید، آموزش های موجود در سایت فرادرس را در این زمینه مطالعه نمایید.

تاثیر تبلیغات در تلگرام برای کسب و کارها

از آپریل 2020، مخاطبان تلگرام به بیش از 400 میلیون کاربر فعال افزایش یافته است. روزانه یک میلیون کاربر در سراسر جهان برنامه تلگرام را دانلود کرده و در آن ثبت نام می کنند. محبوبیت روزافزون این پلتفرم به صاحبان کسب و کارها اجازه می دهد از مزایایی که در ادامه به آن اشاره می کنیم برخوردار شوند.

  • مخاطبان خود را به روز نگه دارید

 مطلع کردن مخاطبان با کانال های تلگرام امکان پذیر می شود. یک کانال عمومی یا خصوصی ایجاد کنید و مشتریان خود را برای پیوستن به آن دعوت کنید. عکس ها و فیلم های جذاب از محصولات خود به اشتراک بگذارید، سابقه نام تجاری و داستان برند خود را به مشتریان بگویید و تیم خود را معرفی کنید. مشتریان را از فروش و پیشنهادهای داغ آینده باخبر کنید تا منتظر بمانند.

  • برقراری ارتباط بهینه با مشتریان

گروه های تلگرام به شما کمک می کنند تا مستقیماً با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. با چت درگروه تلگرامی می توانید با مخاطبان خود در تماس باشید و هم چنین، اعضای گروه نیز می توانند برای تبادل اطلاعات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. مدیران کسب و کارها نیز می توانند برای مدیریت بهتر به گروه اضافه شوند. مشتریان وفادار شما می توانند در رابطه با محصولات یا خدمات شما، به مشتریان جدید کمک کنند. گروه های تلگرامی یک فرصت عالی برای ایجاد جامعه کوچک مخصوص به خودتان است.

 

تبلیغات در تلگرام
تبلیغات در تلگرام

 

  • پشتیبانی شبانه روزی مشتریان

 اینجاست که ربات های تلگرامی وارد عمل می شوند. چت بات یا ربات یک دستیار آنلاین است که می توانید از آن برای سبک کردن کارهای روزمره خود استفاده کنید. پاسخگویی به سوالات متداول، رسیدگی به سفارشات و مشاوره با مشتریان را به ربات ها که به صورت شبانه روزی در دسترس هستند، واگذار کنید.

به این ترتیب، تیم پشتیبانی فرصت این را خواهد داشت تا روی مسائل مهم تر و پیچیده تری کار کند. در لینک زیر مجموعه ای از چندین آموزش جامع و کاربردی معرفی شده است که می تواند به یادگیری مفاهیم اساسی در حوزه های مرتبط با تبلیغات در تلگرام کمک کند.

1. هدایت مشتریان به وبسایت

لینک های صفحات وبسایت خود را به اشتراک بگذارید، مشتریان خود را دعوت کنید تا مجموعه جدید شما را بررسی کنند یا لینک هایی را با نظرات مشتریان خود به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، میزان بازدید از صفحات وبسایت خود را افزایش می دهید.

2. افزایش مشارکت کاربران

شما این کار را به راحتی می توانید با نظرسنجی های موجود در تلگرام انجام دهید. یک نظرسنجی با پاسخ های متعدد بسازید تا نظر مشتریان خود را در مورد محصول یا خدمات خود بدانید. نظرسنجی شما می تواند بصورت ناشناس انجام شود تا شرکت کنندگان نظر واقعی خود را اعلام کنند.

استراتژی های تبلیغات در تلگرام

مرحله 1. هدف خود را تعیین کنید

توسعه هر استراتژی با تعیین هدف آغاز می شود. هدف شما تعیین کننده ابزارهایی است که می توانید در آینده از آن ها استفاده می کنید. اهداف زیر را می توانید برای استفاده از تلگرام در نظر بگیرید:

  • افزایش ترافیک وبسایت
  • افزایش تعامل با مشتریان
  • ایجاد روابط قابل اعتماد با مخاطبان خود
  • پشتیبانی از مشتریان
  • افزایش فروش

به عنوان مثال، اگر قصد دارید روابط قابل اعتمادی با مشتریان خود داشته باشید و در عین حال فروش خود را افزایش دهید، می توانید یک کانال خصوصی برای مشتریان ایجاد کنید. اجازه دهید آن ها اولین نفراتی باشند که از فروش آینده شما مطلع می شوند. در کانال برایشان نظرسنجی قرار دهید کنید تا اقلام مورد نظر را برای تخفیف انتخاب کنند.

مرحله 2. ایجاد یک حساب تلگرام

هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید،  زمان شروع کار فرا می رسد. 3 گزینه برای تبلیغات شما وجود دارد: گروه، کانال، ربات

  • گروه

گروه یک فضای چت است که می توانید با افراد زیادی صحبت کنید یا اعضای جدید به آن اضافه کنید. گروه های تلگرامی می توانند تا 200،000 عضو داشته باشند. اعضا پس از پیوستن به گروه ها می توانند پیام، عکس، فیلم و فایل های صوتی ارسال کنند. شما می توانید یک گروه عمومی یا خصوصی ایجاد کنید. اگر گروه شما عمومی باشد، هر کاربری می تواند آن را در قسمت جستجوی تلگرام پیدا کند و عضو آن شود. اگر گروه خصوصی باشد، اعضای آن را می توانید به صورت دستی یا با کمک لینک دعوت، به گروه اضافه کنید.

برای ساختن گروه در تلگرام، روی 3 خط افقی در گوشه بالا سمت چپ کلیک و گزینه "New Group" را انتخاب کنید. اعضا را اضافه کنید، نام آن را به دلخواه انتخاب کنید و عکس یا فیلم در آن به اشتراک بگذارید.

 

بهترین روش های تبلیغات در تلگرام
بهترین روش های تبلیغات در تلگرام

 

برای مدیریت بهتر گروه خود می توانید ادمین های بیشتری اضافه کنید و وظایفی برایشان تعیین کنید: تغییر اطلاعات گروه، حذف پیام ها، ممنوع کردن دسترسی کاربران، دعوت کاربران از طریق لینک، پین کردن پیام ها، اضافه کردن ادمین. همچنین می توانید مجوزهایی را برای اعضای گروه تعیین کنید و نظرسنجی هایی را برای افزایش تعامل انجام دهید. هنگامی که به اندازه کافی محبوب شدید و طرفدران زیادی پیدا کردید، می توانید به فکر ایجاد یک کانال باشید.

  • کانال

کانال های تلگرامی برای ارسال پیام برای مخاطبان زیاد ساخته می شوند. کانال ها هیچگونه محدودیتی در مورد تعداد اعضا ندارند. گروه و کانال تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. در کانال، تنها سرپرست یا ادمین می تواند در آن پست بگذارد. اعلان پست های جدید برای اعضا نمایش داده می شود. اعضا نام و عکس کانال را به جای نام و عکس فرستنده مشاهده می کنند. اعضای کانال نمی توانند یکدیگر را ببینند. تنها ادمین می تواند اعضای کانال را مشاهده کند.

برای ساخت کانال، روی 3 خط افقی در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و روی گزینه "کانال جدید" کلیک کنید. نامی برای آن انتخاب کنید، توضیحی برای آن بنویسید، عکس را تعیین کنید، عمومی یا خصوصی بودن کانال را انتخاب کنید، متن لینک دعوت اعضا را بنویسید و برای آن ها ارسال کنید.

شما هم چنین می توانید تعداد بازدیدها را در زیر هر پست خود مشاهده کنید. اگر کانال شما بیش از 500 اعضا داشته باشد، می توانید آمار دقیق فعالیت های کانال خود را مشاهده کنید:

  • اعضایی که به زبان های مختلف صحبت می کنند
  • تعداد کاربرانی که به کانال شما می پیوندند، کانال را ترک می کنند و یا صدای اعلان آن را قطع می کنند
  • روشی که افراد کانال شما را پیدا کردند
  • نحوه تعامل افراد با پست های شما

شما می توانید پست های خود را زمان بندی کنید. پست های زمان بندی شده به طور خودکار ارسال می شوند. همچنین می توانید در ساعات غیر کاری یا هنگام شب پیام های بی صدا ارسال کنید تا اعضای کانال اعلان بدون صدا دریافت کنند. برای ارائه اطلاعات مهم به دنبال کنندگان خود از هشتگ استفاده کنید. لازم به ذکر است که برای مدیریت بهتر کانال می توانید ادمین اضافه کنید.

اگر می خواهید نظر مشتریان خود را بدانید، یک گروه تبادل اطلاعات ایجاد کنید. تمام پست های شما در آنجا فوروارد و پین می شوند و اعضا می توانند در مورد هر پست نظر دهند و نظرات آن ها در یک رشته نشان داده می شود. در کانال ها نیز می توانید نظرسنجی قرار دهید.

اگر می خواهید با کمترین منابع ممکن از مشتریان خود به صورت شبانه روزی پشتیبانی کنید، چت بات یک گزینه مناسب است. برای ساخت بات ها نیازی به کد نویسی یا مهارت فنی ندارید. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با نحوه ساخت ربات تلگرام از آموزش های فرادرس در این زمینه استفاده نمایید:

 

انواع روش های تبلیغات در تلگرام
انواع روش های تبلیغات در تلگرام
  • ربات

اگر شرکت شما به سرعت توسعه یابد و روزانه صدها مشتری با تیم پشتیبانی شما تماس می گیرند، قطعا به یک ربات احتیاج دارید. ربات یک دستیار مجازی است که مشتریان شما را بر اساس سناریوی از پیش طراحی شده راهنمایی می کند. ربات ها می تواند اطلاعات بیشتری در مورد برند شما در اختیار کاربران قرار دهند، کاتالوگ ها را به آن ها نشان دهند، قیمت ها را به اشتراک بگذارند، به سوالات متداول پاسخ دهند و کارهای روتین را انجام دهد. انعطاف پذیری ربات به شما بستگی دارد؛ هرچه بیشتر به آن "آموزش" دهید، بهتر کار می کند.

ربات به روش زیر عمل می کند: شما لیستی از سوالات/دستورات ایجاد می کنید که کاربران می توانند پاسخ آن ها را وارد کنند. هرچه دستورات بیشتری داشته باشید، ربات شما پیشرفته تر خواهد بود. پس از وارد کردن یک کلمه کلیدی توسط کاربر، فرایند پاسخ خودکار ربات شروع می شود. با توجه به سناریوی شما، ربات به مشتریان پاسخ می دهد.

با ربات ها  می توانید مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید. هشتگ ها به شما کمک می کند تا پیام مناسب را به افراد مناسب ارسال کنید. اطلاعاتی را که مشتریان وارد می کنند ذخیره کنید تا در آینده پیشنهادات مناسب تری را برایشان تهیه کنید.

مرحله 3. حساب تلگرام خود را تبلیغ کنید

پس از تعیین اهداف، زمان آن فرا رسیده است تا از میان گزینه هایی که در بالا ذکر شد، ابزار مورد نظر خود را انتخاب کنید: گروه، کانال یا ربات؟ مهم نیست کدام را انتخاب می کنید، این ابزارها باید به راحتی در دسترس مخاطبان نیز قرار بگیرد. در زیر چند روش موثر برای تبلیغ حساب تلگرام خود ذکر کرده ایم.

روش های تبلیغات در تلگرام

  • شبکه های اجتماعی

 امروزه شبکه های اجتماعی منبع فوق العاده ای برای مشتریان هستند. ممکن است در فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و لینکدین هزاران دنبال کننده داشته باشید؛ فرصت را از دست ندهید و اجازه دهید در کانال شما در تلگرام عضو شوند. لینک کانال خود را در بیوگرافی اینستاگرام خود قرار دهید یا یک پیشنهادات ویژه ای برای کسانی که در کانال یا گروه تلگرام شما عضو می شوند، ارائه دهید.

  • ارتقاء متقابل

کانال های محبوب تلگرام را پیدا کنید و به آن ها پیشنهاد همکاری دهید. به عنوان مثال، اگر تور مسافرتی می فروشید، از یک بلاگر بخواهید تا کانال شما را در ازای دریافت کد تخفیف تبلیغ کند، یا اگر در حوزه فروش لوازم آرایشی فعالیت می کنید، با متخصصان برتر این حوزه همکاری کنید.

  • تبلیغات فیسبوک

 با راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی حساب تلگرام خود را تبلیغ کنید. یک پیشنهاد خوب تهیه کنید و آن را به بهترین مخاطبان خود ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که این روش ممکن است پرهزینه باشد، اما این فرصت را برای شما ایجاد می کند تا سرمایه گذاری خود را پس بگیرید.

 

آموزش تبلیغات در تلگرام
آموزش تبلیغات در تلگرام

 

  • گروه ها

این گروه ها برای افراد همفکر برای بحث در مورد موضوع مورد علاقه شان ایجاد شده اند. به دنبال چنین گروه هایی باشید و حساب خود را در آنجا تبلیغ کنید. به یاد داشته باشید که کسب و کار شما باید با موضوع گروه مطابقت داشته باشد و مطمئن شوید که تبلیغ شما ممنوع نیست.

  • وبسایت

این یکی از بهترین گزینه ها برای شروع است. از صفحات پربازدید وبسایت خود یا صفحه فرود محصول برای تبلیغ حساب تلگرام خود استفاده کنید. شما باید انگیزه ای در افراد برای پیوستن به کانال خود ایجاد کنید. در غیر این صورت، کاربران دلیلی برای انجام این کار نخواهند داشت. اگر ربات دارید، کاربران را دعوت کنید تا با نمایندگان شما صحبت کنند یا محصول مناسب را انتخاب کنند. اگر کانال دارید، پیشنهادهای منحصر به فرد ارائه دهید تا آن ها را برای عضویت در کانال تشویق کند.

بنابراین، بهترین روش تبلیغات را در تلگرام را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. سایت فرادرس یک منبع قوی برای یادگیری مدیریت تبلیغات و برند است. با دوره های آموزشی فرادرس، اصول و ابزارهای مناسب تبلیغات در حوزه مورد نظرتان را به آسانی یاد می گیرید. جهت یادگیری هر چه بیشتر استراتژی های تبلیغاتی، مقاله مفید زیر را مطالعه کنید.

نظر خود را درباره «بهترین روش تبلیغات در تلگرام چیست؟ - راهنماي تبليغات موثر در تلگرام» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین روش تبلیغات در تلگرام چیست؟ - راهنماي تبليغات موثر در تلگرام فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.