زمان مطالعه: 2 دقیقه
بهترین تیم کشتی فرنگی ایران کدام تیم بود؟

بهترین تیم کشتی فرنگی ایران کدام تیم بود؟

هنوز هم نتایج کشتی فرنگی ایران در المپیک 2012 نتایجی خاطره انگیز برای رشته کشتی ایران است.

مهدی زارعی- در رقابتهای المپیک 2012 لندن، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با شش ورزشکار در رقابتها شرکت کرد. این نفرات در اوزان 55، 60، 66، 84، 96 و 120 کیلو جواز حضور در رقابتها را به دست آورده بودند.  این در حالی بود که ایران در وزن 74 کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک نشده بود. با این حال نفرات تیم ملی عملکردی بی نظیر از خود به جای نهادند و رکوردی ثبت کردند که تا آن روز هرگز توسط هیچ تیم کشورمان به دست نیامده بود.

تا آن روز کشتی آزاد از مجموع ادوار حضور در المپیک 5 طلا به دست آورده بود و کشتی فرنگی هرگز صاحب مدال طلای المپیک نشده بود. کشتی فرنگی در لندن، تمام ناکامی های ادوار قبل را می رفت که پاک کند.

در 55 کیلوگرم حمید سوریان در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و آن گاه رقبای قرقیزستان، مجارستان و دانمارک را شکست داد و در فینال رو در روی روشن بایراموف کشتی گیر آذربایجانی قرار گرفت. سوریان این دیدار را مقتدرانه برد و قهرمان شد. در 60 کیلوگرم امید نوروزی در مسیری عموما آسیایی مقابل کشتی گیران چین، بلغارستان، قزاقستان و ژاپن را شکست داد و به فینال رسید. نوروزی در فینال در برابر رواز لاشخی رقیب گرجستانی خود پیروز شد و مدال طلای دیگری برای ایران به ارمغان آورد.

سعید عبدولی در 66 کیلوگرم در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد. آن گاه حریف ترکیه ای را از پیش رو برداشت. اما در دور سوم مقابل رقیب فرانسوی مغلوب و از دور رقابتها حذف شد. داوری این رقابت مورد اعتراض کشتی گیر ایرانی واقع شد اما در بازبینی فیلم مسابقه توسط داوران بین المللی حاضر در بازیهای لندن، جملگی رای به درستی نظرات داور مسابقه دادند. عبدولی در رده بندی پایانی برترین های این وزن، یازدهم شد.

در 84 کیلوگرم حبیب الله اخلاقی مسابقه دور نخست را به رقیب کوبایی واگذار کرد و از آنجا که رقیب او نیز تا فینال صعود نکرد، شانس حضور در رقابتهای شانس مجدد را از دست داد. در رده بندی برترین های این وزن، اخلاقی در رتبه سیزدهم قرار گرفت.

قاسم رضایی دیگر نماینده ایران بود که در 96 کیلوگرم روی تشک رفت. رضایی پس از یک دور استراحت، رقبای ترکیه، ارمنستان و کوبا را مقتدرانه شکست داد و برای کسب مدال طلا مقابل رستم توتروف-رقیب روس- قرار گرفت. این رقابت هم با برتری نماینده ایران خاتمه یافت تا سومین مدال طلا نصیب شاگردان محمد بنا شود.

و بالاخره بشیر باباجان زاده در 120 کیلوگرم دو دور نخست را با دو برد مقابل رقبای عراق و ارمنستان پشت سر گذاشت و آن گاه حریف کشتی گیر سوئدی شد. شکست در این رقابت و شکست کشتی گیر سوئدی در مسابقه بعدی سبب شد که باباجان زاده شانس رسیدن به شانس مجدد را از دست داده و به مقام هفتم المپیک دست پیدا کند.

این اولین باری بود که یک تیم ورزشی ایران در بازیهای المپیک صاحب 3 طلا می شد؛ به لطف این مدالها ایران در پایان المپیک صاحب چهار طلا شد و برترین عملکرد خود را در بازیها برجای نهاد. هرچند که بعدها دوپینگ رقبا در رشته های دیگر، طلاهای ایران را تا 7 افزایش داد اما این تعداد مدال نیز هرگز ارزش کار تیم فرنگی را پایین نیاورد. تیمی با بهترین عملکرد ممکن در تاریخ المپیک.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین تیم کشتی فرنگی ایران کدام تیم بود؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین تیم کشتی فرنگی ایران کدام تیم بود؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.