تیمی كه بلا گوتمان مربی اسطوره‌ای مجار را روی نیمكت مربیگری خود می‌دید و از 11 بازیكن پرتغالی در تركیب ثابت خود استفاده می‌كرد. بنفیكا در 31 می1961 با نتیجه(3-2) بارسلونا اسپانیا را پشت سرگذاشت و قهرمان شد.

این تیم سال بعد نیز فینال را در برابر رئال مادرید برگزار كرد. در میان بازیكنان بنفیكا، آلبرتو داكوستا پریرا، ماریو ژائو، آنجلو مارتینس، فرناندو كروز، ژوزه آگوستو، ژوزه آگواس (كاپیتان تیم) و ماریو كولونا بازیكنانی بودند كه در هر دو فینال حضور داشتند و اوزه بیو پلنگ موزامبیك نیز در سال 1962 به تركیب تیم اضافه شده بود.

بلاگوتمان پس از یك قهرمانی در اروپا، تركیب رؤیایی خود را حفظ كرد و به این ترتیب، تیم او دو بار پیاپی قهرمان ارویا شد. بنفیكا در سال‌های 1963 و 1965 نیز دو نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا كسب كرد. در بین نفرات این تیم، هنوز هم ستارگانی چون اوزه‌بیو، ژوزه  آگوستو، كوستا پریرا، فرناندو كروز و ژرمانو در تركیب اصلی تیم حضور داشتند. اما گوتمان مربی جای خود را به فرناندو ریرا شیلیایی و پس از وی الك شوارتز رومانیایی داده بود. تركیب بنفیكا طی چهار سال دچار تغییراتی شد كه رئالی‌ها طی یك دهه به آن حد رسیدند. به این ترتیب فینال 1968 پایانی بود بر روزهای اوج بنفیكا.

نماینده پرتغال در حالی در 29 می 1968 در ومبلی مقابل منچستریونایتد ایستاد كه مربی تیم، اوتو گلوریا برزیلی بود و از روزهای طلایی تیم، ماریو كولونا، ژوزه آگوستو، ژوزه تورس، اوزه بیو و آنتونیو سیموئز در تیم توپ می‌زدند. اما این نفرات برای قهرمانی در اروپا كافی نبودند.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بنفیكا لیسبون و چهار فینال اروپا از 1961 تا 1968» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بنفیكا لیسبون و چهار فینال اروپا از 1961 تا 1968 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.