دوشنبه 9 خرداد 1401
نویسنده :مرجان دلپسند

"توماس هریس" نویسنده و فیلم نامه نویس امریکایی، خبرنگار جنایی می باشد. از دیگر آثار این نویسنده می توان به کتاب های "یکشنبه سیاه"، "اژدهای سرخ"، "هانیبال"، "خیزش هانیبال"، "کاری مورا" اشاره كرد.

"هانیبال لکتر" شخصیتی است که توسط این نویسنده در فیلم ها و کتاب‌هایش همیشه دیده می شود. شخصیتی بسیار آرام و با حافظه ای قوی و غیر قابل پیش بینی که هر بار با کارهایش خواننده را متعجب می کند. خواننده در کتاب "سکوت بره ها" در فصل های ابتدایی نیز این شخصیت را دیوانه ای تصور می کند که به جرم قتل زنان و کندن پوست تن آنها و آدمخواری دستگیر و به بیمارستان روانی آورده شده است. حتی تحت تدابیر امنیتی شدید از او در بیمارستان روانی نگهداری می شود. اما این شخصیت که ساخته و پرداخته ذهن نویسنده است، روانپزشک و بسیار متبحر در شناختن افراد دور و برش می باشد. به نحوی که با پرسیدن چند سوال مرموزانه اطلاعات لازم برای شناختن لایه های ناشناخته ذهن آنها (ناخودآگاه) آنها را در مى بايد و به راحتى با افراد بازى مى كند.

کتاب سکوت بره ها
کتاب سکوت بره ها نوشته توماس هریس

او. همچنين مقالات علمی بسیاری را نوشته و حتی بسیاری از دانشجویان دانشگاه در رشته روانشناسی از او برای نگاشتن پایان نامه هایشان از طریق ایمیل ارتباط برقرار می کنند. این شخصیت در این کتاب مورد توجه همه از جمله "جک کرفورد" و "کلاریک استرلینگ" از بخش علوم رفتاری و جرم شناسی FBI قرار گرفته است. شروع داستان این کتاب نیز از جایی شروع می شود که "کلاریک استرلینگ" دانشجوی دانشگاه ویرجینیا برای بررسی پرونده دکتر هانیبال لکتر و تکمیل پرسشنامه ای در مورد بیماران روانی دارای جرایمی مانند خشم و خشونت به بیمارستان روانی و مرکزی که او نگهداری می شود، فرستاده می شود.

در این مصاحبه قرار است اطلاعاتی راجع به "بیل بوفالو" قاتل زنجیره ای از دکتر لکتر پرسیده شود. قاتلی که با دزدیدن زنان جوان و کندن پوست تن آنها و رها کردن جنازه آنها در رودخانه و مکان هایی دور از شهرو محل سکونت آنها همچنان به کار خود ادامه می دهد. اما درست زمانی که "کاترین مارتین" دختر یک سناتور معروف دزدیده می شود، بخش علوم رفتاری FBI نسبت به پیگیری این پرونده حساس می شود.

استرلینگ دختری جوان که دانشجوی دانشگاه ویرجینیا است و در حال آماده شدن برای شرکت در آزمون ویژه بازرسان FBI می باشد. شخصیتی که آموزش های لازم را در بخش بهداشت روانی دیده است. اما همانطور که در این کتاب آورده شده است قرار است مهارت و تبحر او در زمینه جرم شناسی در بخش علوم رفتاری اینگونه سنجیده شود. اما از همان ابتدای امر و در اولین مصاحبه متوجه می شویم که حتی استرلینگ باهوش و خبره در کارش نیز از سوالات بی امان دکتر لکتر در مورد گذشته اش و خاطراتی که تنها خودش می داند و درمورد آنها به کسی چیزی نگفته است، نیز در امان نمی ماند.

ساخت فیلم سکوت بره ها از کتاب سکوت بره ها نوشته کتاب سکوت بره ها نوشته توماس هریس
ساخت فیلم سکوت بره ها از کتاب "سکوت بره ها" نوشته توماس هریس

دکتر لکتر آنقدر در خواندن ذهن ناخودآگاه افراد تبحر دارد که حتی به کابوس های شبانه "کلاریک استرلینگ" اشاره می کند. موضوعی که بیشتر باعث ترس او از اینکه خود دکتر لکتر نیز در روند انجام این قتل‌ها دست داشته است را بیشتر می کند. تا مبادا قربانی بعدی این شخصیت در داستان باشد. همان طور که رئیس بخش علوم رفتاری "جک کرفورد" مردی حدودا 60 ساله که در آستانه بازنشستگی است، قبلا به او درباره اش هشدار داده است. اما در ملاقات های بعدی اش با این شخصیت اتفاقاتی رقم می خورد و از او در مورد روند این قتل‌ها و اینکه چه کسی مرتکب آنها شده است اطلاعاتي به دست مى اورد. اطلاعاتی که می تواند با آینده او در مورد حضورش مجددش در دانشگاه و تبدیل شدن او به یک افسر ویژه در بخش علوم رفتاری FBI کمک کند.

قربانیان این قاتلان زنجیره ای نیز شباهت هایی به یکدیگر دارند. آنها نیز جز کسانی هستند که از چیزی که هستند و موقعیتی که در آن قرار دارند، ناراضی هستند. "فدریکا" نخستین قربانی این داستان بود که جسدش توسط پلیس در مکانی فرسنگها دور از خانه اش پیدا شده بود. شخصیتی که خیاط ماهری بود و آرزویش این بوده که موقعیت شغلی بهتری داشته باشد. مشخصه ای او برای اینکه توسط قاتل ربوده شدن پوست صاف و زیبایش و جثه بزرگش بوده است. دختری که جذب باشگاه های تناسب اندام و رژیم های خاص غذایی شده بود. کاترین قربانى ديگر نیز دختر فربه و دارای پوستی زیبا بود. موضوع این كتاب جنائى است و جز پرفروش ترین کتاب ها به شمار. خواندن این کتاب را به خوانندگان کتاب های پليسي پیشنهاد می کنم.

نظر خود را درباره «بررسی کتاب سکوت بره ها اثر توماس هریس با توجه به شخصیت های آن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بررسی کتاب سکوت بره ها اثر توماس هریس با توجه به شخصیت های آن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.