زمان مطالعه: 1 دقیقه
شادی ملی در جام جهانی برای جبران سرخوردگی های سیاسی

شادی ملی در جام جهانی برای جبران سرخوردگی های سیاسی

جام جهانی برای کشورهای سرخورده در مسایل سیاسی فرصتی مناسب است که سرخوردگی های ملی خود را با برد در میدان فوتبال جبران کنند.

مهدی زارعی- نمونه بارز شادی ملی به خاطر یک برد سیاسی در جام جهانی، در مسابقات جام جهانی 1986 دیده شد. زمانی که دیه گو مارادونا چندی بعد از جنگ فالکلند بین بریتانیا و آرژانتین و شکست آرژانتین در این جنگ، دو گل حیرت انگیز مقابل انگلیس به ثمر رساند و حذف این تیم را از مسابقات رقم زد. این دو گل بدل به استعاری از پیروزی آرژانتینی ها شد؛ کشوری که شکست خود در سیاست را با برد در میدان فوتبال جبران کرد.

بعدها عکس العمل های مردم در نقاط مختلف نیز همگی  با مسایل مهم سیاسی مقایسه شدند. شادی مردم رومانی پس از صعود این کشور به جمع هشت تیم برتر جام جهانی 1994 چنان گسترده بود که تنها در هنگام سقوط نیکلای چائوشسکو دیکتاتور سابق این کشور مردم چنین شادی کرده بودند.

صعود ایران و جاماییکا به جام جهانی 1998 جشنی ملی در این کشورها پدید آورد و در سال 2017 با صعود پاناما به جام جهانی روسیه، دولت یک روز تعطیل عمومی اعلام کرد تا مردم فارغ البال به شادی بپردازند. این جشن های ملی گاهی اوقات با پاداش هایی خاص همراه می شود.

در مسابقات جام جهانی 1990 وقتی کامرون در دیدار افتتاحیه با یک گل آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد، رییس جمهور این کشور بلوف زد و گفت: پاداشی که برای این برد خواهیم داد، به میزان پاداش ثروتمندترین کشورهای دنیا خواهد بود.

 در جام جهانی 2002 هم کره جنوبی میزبان با این که از همه ترفندها و قضاوت های داوران نیز برای کسب عنوان چهارمی جهان سود برده بود، اما کسب این عنوان، تمام ابزارها را برای مردم این کشور توجیه کرد و حتی در پایان مسابقه ها، گاس هیدینک سرمربی هلندی این کشور، به عنوان شهروند افتخاری کره جنوبی پذیرفته شد. با عوامل برتری ها و افتخارات ملی در سراسر دنیا این چنین برخورد می شود و بومی و غیربومی بودن افراد چندان تفاوتی ایجاد نمی کند.

 

 

 جان پاناگولیاس مربی یونان در جام جهانی 1994 مثال بارز این امر است؛ یک مربی که از طرف مردم و رسانه های یونانی به پاس اولین صعود این کشور به جام جهانی، ملقب به هرکول( پهلوان نامی یونان باستان) شد. یک دهه بعد یونانیان با اتو رهاگل مربی آلمانی خود به تیم قهرمان اروپا بدل شدند تا رهاگل ملقب به زئوس( خدای خدایان یونان باستان) شده و همچنین به هنگام حمل مشعل بازیهای المپیک آتن، یکی از نفراتی باشد که در یونان این مشعل را حمل کرد؛ بدون توجه به این که وی یونانی نیست..

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «شادی ملی در جام جهانی برای جبران سرخوردگی های سیاسی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره شادی ملی در جام جهانی برای جبران سرخوردگی های سیاسی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.