زمان مطالعه: 4 دقیقه
برترین جاهای دیدنی آسیا

برترین جاهای دیدنی آسیا

کشورهای پرجاذبه‌ای مانند چین، ژاپن، اندونزی و... در قاره آسیا قرار دارند و هر سال میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان هستند.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

از بزرگترین قاره‌های جهان که تنوع و جذابیت‌های گردشگری و توریستی زیادی دارد، می‌توان به قاره آسیا اشاره کرد. کشورهای پرجاذبه‌ای مانند چین، ژاپن، اندونزی و... در این قاره قرار دارند و هر سال میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان هستند. البته امروزه بیشتر کشورهای این قاره به نقاط توریستی تبدیل شده‌اند و مکان‌های جذابی برای گردشگران هستند.

کوه اورست با ارتفاع 8848 متر که مرتفع‌ترین نقطه کره‌ی زمین است و همچنین دریای مرده با ارتفاع 395 متر پایین‌تر از سطح دریا به‌عنوان پست‌ترین نقطه جهان، در این قاره قرار دارند.

در این مطلب قصد داریم شما را با برترین جاهای دیدنی آسیا آشنا کنیم، پس تا انتها همراهمان بمانید.

شگفت‌انگیزترین نقاط دیدنی آسیا

قاره آسیا دارای آب و هوای معتدل و بسیار متنوع بوده و انواع پوشش‌های گیاهی از جنگل‌های سرسبز تا بیابان‌های خشک را در خود جای داده است. وجود معابد و آثار باستانی، طبیعت بکر و جزایر زیبا در این قاره  برای افراد با هر سلیقه‌ای لذت بخش است. از برترین جاهای دیدنی آسیا می‌توانیم جاهای زیر را نام ببریم.

جزیره بالی در اندونزی

بالی از جزایر زیبا و جاذبه‌های گردشگری اندونزی و به معنای واقعی کلمه بهشت گرمسیری است. با جذابیت‌ها و تفریحات این جزیره فوق‌العاده می‌توانید سفر به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

اگر علاقه‌مند به غواصی هستید با شنا کردن در اعماق دریا و دیدن موجودات دریایی لذت خواهید برد. این مکان با جنگل‌های انبوه خود در سواحل، زیستگاه میمون‌های بازیگوش است.

پوکت در تایلند

یکی دیگر از برترین جاهای دیدنی آسیا، پوکت بزرگترین جزیره تایلند است. این جزیره با تالاب‌های آبی، غروب طلایی و نارنجی و دریای زیبای آندامین گردشگران زیادی را به‌سوی خود می‌کشاند. ورزش‌های آبی از سرگرمی‌های محبوب این منطقه است که پیشنهاد می‌کنیم پس از انجام آن به دیدن معابد بودایی و آکواریوم‌ها بروید.

معبد لانه ببر در بوتان

این صومعه در کناره‌ی صخره‌ای بالای دره پارو در کشور بوتان قرار دارد که با نام پارو تاکشانگ نیز شناخته می‌شود و از مکان‌های مذهبی مهم به‌حساب می‌آید.

در روایت‌ها این‌طور بیان شده است که گورو پادماساموا سوار بر ببر ماده به این منطقه آمده و مذهب بودا را معرفی کرده است. مناظر زیبای اطراف این معبد مورد توجه علاقمندان قرار دارد و با وجود شیب‌های تند و خطرناک دامنه، ارزش دیدن را به‌عنوان یکی دیگر از برترین جاهای دیدنی آسیا دارد.

سیم ریپ کامبوج

سیم ریپ مرکز استان سیم ریپ در کشور کامبوج است که به‌‌ دلیل وجود معبد انگکور وات شهرت زیادی دارد. هنگام طلوع خورشید، نور صبحگاهی تابیده بر معابد پوشیده از گیاهان صحنه‌ای وصف‌نشدنی را رقم می‌زند.

اگر علاقمند به تاریخ و فرهنگ این کشور هستید می‌توانید از دهکده فرهنگی کامبوج دیدن کنید و با تاریخ آن آشنا شوید. در کنار آن بازدید از بازارهای سنتی، فروشگاه‌های مختلف و مزارع کرم ابریشم و شالیزارها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تپه‌های رنگی چین

تپه‌های رنگی با زیبایی منحصر به‌فرد، واقع در قسمت جنوب غربی و شرقی و شمال غربی کشور چین از جمله جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شود. این تپه‌ها بیشتر در رنگ قرمز دیده می‌شوند که ناشی از ماسه سنگ‌های قرمز رنگ است اما رنگ‌های نارنجی و سبز نیز به ‌علت رسوب مواد معدنی دیده می‌شود.

تپه‌های رنگی شیبدار هستند و به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. ترکیب رنگ این صخره‌ها هنگام غروب آفتاب زیبایی خاصی به آن می‌بخشد.

دیوار بزرگ چین
دیوار بزرگ چین

 

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین به‌عنوان یکی دیگر از برترین جاهای دیدنی آسیا، برای محافظت از امپراتوری و جلوگیری از حملات چادرنشینان در چین احداث شده است. این دیوار عظیم با طول 3945 مایل طولانی‌ترین دیوار روی زمین محسوب می‌شود.

بخش زیادی از دیوار آسیب دیده و تخریب شده است. با این‌حال اگر به چین سفر کردید، بازدید از این دیوار شگفت‌انگیز را فراموش نکنید.

روستای رنگین کمان در تایوان

این روستا که بیشتر به نقاشی کودکانه شبیه است در شهر تایچونگ تایوان قرار دارد. دیوارهای این روستا توسط پیرمردی به نام Huang Yung-Fu با رنگ‌های شاد نقاشی شده است. روستای رنگین کمان از جاذبه‌های گردشگردی و دیدنی در تایوان است که طراوت دیوارهای آن مورد توجه گردشگران قرار دارد.

جزیره سبو در فیلیپین

سبو شهری بندری، قدیمی و از شهرهای بزرگو با‌اهمیت کشور فیلیپین است که از شهرهای محبوب گردشگری به‌حساب می‌آید. سواحل و آبشارهای مرتفع زیبایی‌های بی‌نظیری به این منطقه داده‌اند که به شما پیشنهاد می‌کنیم در‌صورت سفر به این کشور از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

مسجد تاج محل در هند

مسجد تاج محل توسط امپراتور گورکانی برای همسرش ساخته شده است و در حاشیه رودخانه یامونا قرار دارد. معماری فوق‌العاده این مسجد سبب ثبت این بنا به‌‌عنوان میراث جهانی در یونسکو شده است. زیبایی این مسجد با باغ‌های سرسبز اطراف آن حتی بیشتر شده است.

خلیج هالونگ در ویتنام

خلیج هالونگ از زیباترین مکان‌های دیدنی در کشور ویتنام بوده که 2000 جزیره‌ی کوچک را در خود جای داده است. سنگ‌های آهکی، خانه‌های قایقی و گونه‌های گیاهی و جانوری از دیدنی‌های این خلیج بوده و به‌ آب‌وهوای مطبوع این منطقه آن‌جا را به یکی دیگر از برترین جاهای دیدنی آسیا تبدیل کردند.

جزیره فیوا در نپال
جزیره فیوا در نپال

 

جزیره فیوا در نپال

دریاچه فیوا دومین دریاچه بزرگ نپال است که در میان دره‌ای با آب‌های شیرین و عمقی حدود 6 متر دارد. بازتاب تصویر قله‌های اطراف در دریاچه، زیبایی منطقه را دوچندان می‌کند و گردشگران زیادی را به آن‌جا می‌کشاند.

سخن نهایی

قاره آسیا با کشورهای متعدد از مهمترین قطب‌های گردشگری در جهان است که می‌توانید با سفر به آن‌ها از زیبایی‌های کره زمین لذت ببرید. در مطلب بالا برترین جاهای دیدنی آسیا را معرفی کردیم تا برای سفر بعدی خود بهتر برنامه‌ریزی کنید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «برترین جاهای دیدنی آسیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره برترین جاهای دیدنی آسیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.