زمان مطالعه: 3 دقیقه
با لوازم آرایشی صورت آشنا شوید

با لوازم آرایشی صورت آشنا شوید

شاید شما نیز جز افرادی باشید که روزانه و سالانه وقت و هزینه زیادی برای انجام آرایش صورت صرف می‌کنید. اما بعد از انجام آن به این نتیجه می‌رسید که...

شاید شما نیز جز افرادی باشید که روزانه و سالانه وقت و هزینه زیادی برای انجام آرایش صورت صرف می‌کنید. اما بعد از انجام آن به این نتیجه می‌رسید که نتیجه حاصل موردپسند شما نیست و احساس می‌کنید که یک جای کار اشتباه است. عوامل زیادی در زیبایی و جلوه ظاهری چهره شما مؤثرند. سلامت پوست و استفاده از لوازم آرایشی مرغوب از جمله این عوامل است. اما شاید کمتر کسی به این موضوع توجه داشته باشد که شناخت صحیح لوازم آرایشی و رعایت اصول استفاده از آن از جمله مهم‌ترین دلایل مطلوب بودن آرایش چهره است. توجه به اصول آرایشی و ترتیب درست استفاده از محصولات آرایشی موجب بی‌نقص شدن آرایش و عدم توجه به آن سبب اشکال در کار شما خواهد شد. کرم‌پودر، پرایمر، کانسیلر و پنیکیک جز پایه‌های اساسی آرایش پوست صورت هستند که در ادامه با اصول و ترتیب استفاده از آن‌ها آشنا خواهید شد.

پرایمر جز نخستین‌های آرایش چهره

با وجود اینکه از پرایمر جز اولین پایه‌های آرایش نام برده می‌شود اما همه ما می‌دانیم که قدم‌های نخست در مبحث آرایش استفاده از محصولات مراقبتی پوست و رهایی از خشکی یا چربی بیش از حد آن است. قبل از شروع به کار و انجام آرایش باید پوست را با استفاده از شوینده‌های مناسب پوست شستشو داد. سپس از مرطوب‌کننده یا آبرسان مناسب استفاده کرد. این کار موجب می‌شود تا پوست برای استفاده از لوازم آرایشی آمادگی پیدا کند. هیچ آرایشی روی صورت بیش‌ازحد خشک یا چرب جلوه زیبا ندارد.

پرایمر نوعی زیرساز آرایشی است که نرم‌کننده پوست نیز می‌باشد و قبل از کرم‌پودر و کانسیلر و پنکیک روی پوست استفاده می‌شود. این محصول دارای دو خاصیت مهم دیگر است. از یک طرف پرکردن منافذ باز پوست و از طرفی دیگر موجب پوشاندن خطوط چهره و چین و چروک‌های آن می‌شود. همین دو خاصیت نام‌برده‌شده سبب کاهش میزان تعرق و به دنبال آن پایداری و ماندگاری آرایش خواهد شد. پس با خرید پرایمر مناسب دیگر نگران خراب شدن آرایش خود نباشید.

این محصول امروزه در بازار انواع و بافت‌های مختلفی دارد و برای نواحی مختلف صورت مانند لب، مژه و پوست به‌طور اختصاصی طراحی شده‌است. توجه به این نکته ضروری است که نباید از پرایمرهای مختلف در همه نواحی صورت استفاده کرد بلکه باید هر پرایمر را در ناحیه مخصوص به خود به کار برد.امروزه پرایمرها دارای خواص بی‌نظیری برای پوست هستند که جوان‌سازی، روشن‌کنندگی و مات‌کنندگی پوست از جمله این خواص است.

کرم‌پودر، رکن اصلی آرایش

پوست همه ما تماما یک‌دست و بی‌نقص نیست. همه ما بر این موضوع آگاهیم که پوست صورت در نقاط مختلف دارای نواحی تیره، روشن، مات یا براق است و برای یکدست شدن نیاز به یک محصول آرایشی دارد. کرم‌پودر محصولی است که پس از پرایمر روی پوست صورت استفاده می‌شود و موجب یکدست شدن رنگ آن در تمامی نقاط صورت می‌شود. البته ناگفته نماند که از کرم‌پودرهای سنگین و کاور بالا می‌توان برای پوشاندن عیوبی هم‌چون جای جوش، لک‌های پوستی یا کک و مک استفاده کرد. اما باید توجه داشت که این نوع از کرم‌پودر مناسب استفاده روزانه نیست و موجب آسیب به پوست می‌شود.

اگر شما نیز در دسته افرادی هستید که در آرایش روزانه خود از کرم‌پودر استفاده می‌کنید، سعی کنید تا با خرید کرم پودر قیمت مناسب، سبک و متناسب با نوع پوست، نه تنها جلوه‌ای زیبا به چهره ببخشید بلکه به‌مرور سبب آسیب به پوست نشوید.

 

تکمیل آرایش با کانسیلر

اگر به دنبال یک محصول برای تکمیل و جلوه دادن به آرایش خود هستید، کانسیلر گزینه مناسبی است. این محصول جز اجزای پایانی آرایش است. اگر چه از لحاظ شکل و بافت شباهت زیادی به کرم‌پودر دارد، اما کاربردی متفاوت با کرم‌پودر دارد و سبب تصحیح رنگ پوست در آرایش می‌شود. این محصول دارای بافتی فشرده، رنگی روشن و ضخامت زیاد است که همین خصوصیات سبب می‌شود تا قادر به پوشش و اصلاح برخی نقاط خاص پوست باشد. با استفاده از کانسیلر می‌توانید برخی از نقاط تیره و فرورفته پوست صورت را روشن و یا برجسته کنید. نقطه مقابل این محصول کانتور است که دارای رنگی تیره بوده و سبب کوچک شدن و فرم دادن نقاط برجسته و بزرگ صورت می‌شود.

کانسیلر نیز مانند بسیاری از محصولات آرایشی موجود در بازار دارای انواع مختلفی از لحاظ بافت و کاربرد است و متناسب با انواع پوستی مختلف طراحی شده است. کانسیلر استیکی، مایع، کرمی از جمله این موارد هستند که می‌توان از آن‌ها برای پوست‌های چرب، خشک و یا معمولی استفاده کرد. معمولا کانسیلر مایع برای پوست‌های چرب و کانسیلر کرمی و استیکی برای پوست‌های خشک و نرمال که فاقد چربی زیاد هستند استفاده می‌شود. خوشبختانه امروزه فروشگاه‌های حضوری و اینترنتی زیادی برای خرید لوازم آرایشی در دسترس هستند که می‌توانید برای آگاهی از قیمت و خرید انواع کانسیلر نیز به آن‌ها مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهید.

در این مبحث شما را با برخی لوازم آرایشی و اصول استفاده از آن‌ها آشنا کردیم. این نکات تنها مختص این محصولات نیست بلکه شامل محصولات آرایشی نظیر رژ لب، ریمل و یا موارد دیگر نیز می‌شود. مهم‌ترین نکته برای استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی، انتخاب صحیح، رعایت اصول استفاده و آشنایی با کاربرد آن‌هاست. هر محصول قیمت بالا و مرغوبی دلیل بر سلامت پوست یا بی‌نقص بودن آرایش نیست. برخی اوقات استمرار در استفاده از محصولات مراقبتی مانند کرم ضدآفتاب و یا رعایت اصولی آرایشی و انتخاب محصولات آرایشی تقویت‌کننده پوست، سبب می‌شود تا زیبایی و سلامت را به‌صورت هم‌زمان داشته باشیم.

نظر خود را درباره «با لوازم آرایشی صورت آشنا شوید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره با لوازم آرایشی صورت آشنا شوید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.