زمان مطالعه: 4 دقیقه
باغ راه فدک تهران

باغ راه فدک تهران

یکی از جا های دیدنی تهران باغ راه فدک است که دارای محیطی مناسب برای خانوداه و امکانات تفریحی می باشد.

پارک ها یکی از جذاب ترین مناطق شهر به حساب می‌آیند و با توجه به این که در شهرهای بزرگ آلودگی هوا افزایش یافته است، شهرداری برای حل این مشکل در شهر ها ساخت بوستان ها و پارک ها را توسعه داده است. هر کدام از این پارک ها دارای آب و هوای مناسب و از امکانات خوبی همچون، ورزش صبحگاهی، کوه نوردی، پیک نیک، پیاده روی و همچنین بازی کودکان برخوردار هستند، که برای گردشگران اوقاتی هیجان انگیز و لذت بخش را فراهم می‌کنند. همه ی پارک ها و بوستان های تهران از شمال گرفته تا جنوب از شرق گرفته تا غرب، باعث کاهش آلودگی هوا شده اند و همچنین شهر را سرسبز کرده‌اند. لازم به ذکر است که یکی از این پارک ها ، باغ راه فدک تهران و یا همان پارک فدک نام دارد، ضمن این که این پارک در شهرک غرب و در دهه های اخیر ساخته شده است، با وجود امکانات تفریحی و رفاهی و همچنین با محیط خانوادگی به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود. در این مقاله ما قصد داریم شما را به صورت کامل با باغ راه فدک تهران آشنا کنیم برای آشنایی بیشتر با این موضوع در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

باغ راه فدک تهران
باغ راه فدک تهران

 

معرفی باغ راه فدک

 پارک فدک در سال ۱۳۹۳ و در خیابان ایران زمین ساخته شد که بالغ بر ۲۷۰۰۰۰ مترمربع وسعت دارد. در پارک فدک امکانات رفاهی بسیاری برای گردشگران و نیز اهالی شهر وجود دارد که یکی از آن ها ساخت منقل‌هایی است که برای پختن کباب از آن ها استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که این پارک با امکانات رفاهی عالی توانسته به عنوان یکی از پارک های باربیکیو تهران تبدیل شود و نیز گزینه‌ مناسبی برای دورهمی ها، تفریح دوستانه و همچنین خانوادگی به شمار می‌رود. ناگفته نماند که باغ راه فدک به عنوان بوستان ایران زمین نیز شناخته می‌شود‌.

از ویژگی‌های پارک فدک این است که می‌توان برج میلاد را از بالای پارک مشاهده کرد. این پارک با وجود نورپردازی‌ عالی در شب، آب نماها، کاشی کاری های نقش برجسته، دیوارهای رنگی که توسط هنرمندان نقاشی شده و همچنین تندیس های زیبایی که دارد می‌تواند چشم هر گردشگری را به خود خیره کند. در این پارک انواع مختلف از گیاهان پهن برگ همچون زیتون، چنار، نارون، تبریزی و نیز درختانی با برگ های سوزنی‌ همچون نقره‌ای، سرو و کاج و جود دارد که باعث شده است تا پارک فدک جلوه خاصی را به خود بگیرد. در سرتاسر این پارک گیاهان پیچکی همچون انواع گل های بنفشه، پیچ امین‌الدوله، نسترن، درختچه های زینتی و همچنین رز به‌ چشم می‌خورد که فضای این پارک را بسیار زیبا و دیدنی کرده است که با رسیدگی مسئولان پارک فدک این گونه ها از شادابی و طراوت خاصی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که پارک فدک با دارا بودن همه این امکانات و همچنین گونه های گیاهی مکان مناسبی برای عکاسی می‌باشد.

باغ راه فدک تهران

باغ راه فدک کجاست؟

باغ راه فدک در غرب شهر تهران قرار دارد که با نام پارک ایران زمین نیز شناخته می‌شود. ضمن این که وسعت آن ۱۲ هکتار است، دارای انواع تندیس‌ها، درختان بلند، آب نماها و...می‌باشد. پارک فدک یکی از بهترین مکان ها برای گذراندن آخر هفته‌های خانوادگی و نیز دسته جمعی است که می‌توانید یک روز خوب را در آن تجربه کنید‌.

تاریخچه باغ راه فدک

اگر درباره تاریخچه و قدمت این پارک بخواهیم صحبت کنیم، بایستی بگوییم که تاریخ ساخت این پارک به سال ۱۳۹۲ باز می‌گردد. در سال ۹۲ در اوین و رود دره درکه، پارک فدک ساخته شد و امروزه مورد توجه بسیاری از علاقمندان قرار گرفته است. این پارک قبلا یک فضای سبز وسیع بود که ساماندهی نشده بود و علاوه بر این که فضایی بسیار زیبا دارد، محیطی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران و شهروندان می‌باشد.

فدک

امکانات باغ راه فدک تهران

این پارک دارای یک سری امکانات است که در ادامه به توضیح این امکانات می‌پردازیم:

دوچرخه سواری

 مانند سایر پارک‌ های تهران پارک فدک نیز مجهز به پیست دوچرخه سواری می‌باشد، که شما می‌توانید با کرایه نمودن دوچرخه و وسایل ایمنی همچون کلاه و زانو بند به حد کافی در این پارک اوقات خوشی را داشته باشید. پیست دوچرخه سواری حدود ۳۴۰۰ متر طول دارد و نیز از جنس بتن ساخته شده است.

زمین بازی کودکان

پارک‌‌‌ها محیطی مناسب برای روابط اجتماعی و هم چنین تفریح و رشد کودکان به حساب می‌آیند. لازم به ذکر است که پارک فدک نیز با ایجاد زمین‌ بازی مخصوص برای کودکان که دارای تجهیزات و وسایل بازی مختلف است این امکان را فراهم کرده تا علاوه بر سرگرمی و بازی کودکان لحظات شاد و خوشی را با یکدیگر داشته باشند.

امکانات ورزشی در پارک فدک

 پارک فدک از امکانات ورزشی بسیاری برخوردار است که می‌توان از جمله آن ها به مسیر پیاده روی، زمین فوتبال، زمین بدمینتون، بسکتبال و والیبال اشاره کرد.

سایر امکانات

از دیگر امکانات پارک فدک باربیکیو، آبخوری، سطل زباله، کافه های متعدد، نیمکت‎‌‌های چوبی، سرویس بهداشتی، رستوران، پارکینگ اختصاصی، آلاچیق های زیبا با امکانات روشنایی، بوفه و همچنین روشنایی و نورپردازی می‌باشد.

جشنواره ها در باغ راه فدک تهران

 هر سال در پارک فدک قبل از عید نوروز، اعیاد مذهبی و هم چنین مناسبت‌های ویژه جشنواره هایی برگزار می‌‌شود که در آن غرفه‌هایی وجود دارند که محصولات محلی خود را به فروش می‌رسانند. لازم به ذکر است که در این ایام توسط شهرداری برنامه‌های فرهنگی و نمایشی اجرا می‌شود.

بهترین زمان بازدید از پارک فدک

بهترین زمان برای بازدید از پارک فدک، فصل بهار است چون وجود درختان و گل‌های زیبا همچون نارون، چنار، کاج، تبریزی، سرو، زرشک زینتی، رز، نسترن و بنفشه فضایی بسیار زیبا به این پارک می‌بخشد. البته این نوع درختان و گیاهان در تمام فصل های سال از شادابی و زیبایی خاصی برخوردارند ولی در فصل بهار به علت شکوفه های درختان این پارک بسیار دیدنی است.

باغ

مسیر دسترسی به باغ راه فدک تهران

 برای این که بتوانید به باغ راه فدک تهران بروید باید اول به شهرک غرب و بعد به میدان صنعت بروید و در نهایت وارد خیابان ایران زمین شوید تا بتوانید به این باغ دیدنی برسید. اگر وسیله نقلیه شخصی ندارید می‌توانید از خط ۷ مترو استفاده کنید، و در میدان صنعت پیاده شوید و خودتان را با پای پیاده و یا با تاکسی به پارک فدک برسانید.

 

 

نظر خود را درباره «باغ راه فدک تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره باغ راه فدک تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.