زمان مطالعه: 2 دقیقه
كورینتیانس، باشگاهی كه در خیابان تأسیس شد!

كورینتیانس، باشگاهی كه در خیابان تأسیس شد!

تیم فوتبال كورینتیانس برزیل، در روز اول دسامبر 1910 تاسیس شده و 111 سال از عمر این تیم می گذرد.

مهدی زارعی- كورینتیانس اولین بار در سال 1914 قهرمان لیگ پائولیستا کشور برزیل شد. در این رقابتها كورینتیانس ده مسابقه انجام داد و با برتری در هر ده مسابقه خود، عنوان قهرمانی منطقه پائولیستا را از آن خود کرد. این تیم تاکنون 30 بار این عنوان را کسب کرده که آخرین عنوان كورینتیانس به سال 2019 باز می گردد.

اما داستان باشگاه كورینتیانس و نحوه نامگذاری این تیم، داستانی جالب و بی‌مانند است. جان میلز  مورخ ساكن سائوپائولو درباره باشگاه چنین می‌گوید:

 

تاریخ باشگاه كورینتیانس پائولیستا تاریخ بسیار جالبی است. زیرا این تیم یكی از نخستین باشگاههای است كه از دل مردم به وجود می‌آید. این افراد توسط افرادی تأسیس نشد كه برای تحصیل به انگلستان رفته و به برزیل بازگشته بودند همچنین توسط كسانی كه در اواخر قرن نوزدهم به منظور درس خواندن به كشورهایی چون سوییس، آلمان و دیگر كشورهای اروپایی رفته بودند شكل نگرفت.

 

روایتی مشهور می‌گوید كه این تیم در خیابان و زیر نور یك چراغ نفتی توسط كارگران محله بومریته رو سائوپائولو به وجود می‌آید. تا این كه تیم آماتوری مشهور انگلستان به نام «كورینتیانس» برای یك تور به برزیل می‌آید. در آن زمان، آنها برای تبدیل شدن به یك تیم كامل، یك چیز كم داشتند. میلز می‌گوید:

 

 آنها هنوز بر سر نام تیم به توافق نرسیده بودند امّا در دومین و آخرین بازی كورینتیانس انگلستان در برزیل كه در 30 سپتامبر 1910 برگزار می‌شد، بازیكنان تیم تازه‌تاسیس برزیلی برای تماشای بازی كورینتیانس به ورزشگاه می‌روند. كورینتیانس در تمام بازی‌های خود پیروز شده بود. اعضای باشگاه برزیلی بین خود می‌گویند «این تیم برزیلی چقدر زیبا بازی می‌كند!» و چنین می‌شود كه اعضای باشگاه تصمیم می‌گیرند عنوان «باشگاه ورزشی كورینتیانس پائولیستا» را برای خود انتخاب كنند. آنها در آغاز كار خود در دهه‌های 20 و 30 میلادی بازیكنان بسیار خوبی داشتند. آنها از همان زمان شروع می‌كنند به قهرمان شدن در لیگ و در حال حاضر این تیم بیشتر از هر تیم دیگری عنوان قهرمانی لیگ پائولیستا را در اختیار دارد.

 

این باشگاه در بیشتر سالهای فعالیت خود با رنگ‌های سیاه و سفید شناخته شده است، اما جالب است بدانید که اولین لباس کورینتیانس از ترکیب پیراهن‌های کرم و شورت مشکی تشکیل شده بود. در آن زمان، انتخاب چنین رنگ‌هایی انتخابی اشتباه بود، زیرا رنگ کرم در هنگام شستن پیراهن‌ها به تدریج سفید می‌شد. به این ترتیب تیم بعد از مدتی نیازمند لباس های کرم جدید بود. اندکی پس از تاسیس باشگاه و در دهه 20، رنگ پیراهن رسمی باشگاه به سفید تغییر پیدا کرد.

File:Evolução Uniforme Corinthians.png

سرانجام در سال 1954 ترکیب مشکی با راه راه های سفید نازک به عنوان پیراهن رسمی باشگاه معرفی شد و از آن زمان کورینتیانس با این پیراهن در میادین شرکت می کند.

كورینتیانس در طول عمر طولانی خود افتخارات ملی و بین المللی فراوانی نیز به دست آورده است. از جمله قهرمانی کوپا لیبرتادورس در سال 2012، دو قهرمانی در جام جهانی باشگاهها در سالهای 2000 و 2012 و 7 قهرمانی در سری آ فوتبال برزیل. این هفت عنوان طی سالهای 1990 تا 2017 از آن كورینتیانس شده است.

 

 

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «كورینتیانس، باشگاهی كه در خیابان تأسیس شد!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره كورینتیانس، باشگاهی كه در خیابان تأسیس شد! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.