زمان مطالعه: 3 دقیقه
ماندگارترین گل های لیونل مسی

ماندگارترین گل های لیونل مسی

لیونل مسی در بازی تیمهای ملی آرژانتین و استونی پنج گل به ثمر رساند و رکورد فرانس پوشکاش را شکست.

مهدی زارعی- لیونل مسی تا کنون 694 گل باشگاهی و 86 گل ملی به ثمر رسانده است. گلهایی که قطعا باز هم افزایش پیدا می کنند. با هم مروری داریم بر برخی از لحظات درخشان مسی در عرصه ملی و باشگاهی

 

عبور از 350 گل

لیونل مسی در  برابر آلاوس شب درخشانی را پشت سر گذاشت و موفق شد هر دو گل بارسا را به ثمر برساند.

دو گل مسی گل های شماره 350 و 351 او برای بارسا در لالیگا بودند و به این ترتیب او پس از گرد مولر، اسطوره بایرن مونیخ تبدیل به بازیکنی شد که موفق به زدن بیش از 350 گل در لیگ برای یک باشگاه شده است. مولر توانسته بود 398 گل برای بایرن به ثمر برساند.

در تاریخ لالیگا مسی اولین بازیکنی بود که توانست این تعداد گل را برای یک تیم به ثمر برساند.

رسیدن به عدد 400

ستاره بارسا، با گلزنی در دیدار مقابل والنسیا، تعداد گل هایش با پیراهن آبی و اناری را به ‏‏400 گل رساند.‏

در مسابقه با والنسیا که چهارصد و هفتاد و یکمین بازی مسی برای بارسا بود، او در ‏ثانیه های پایانی، با زدن گل دوم، به رکورد خیره کننده 400 گل رسید.‏

در بین تیم هایی که بیشتر از همه قربانی درخشش مسی شدند نام اتلیتکو مادرید و سویا دیده می شد و پس از این تیم ها نوبت به رئال مادرید می رسید.

روند گلزنی مسی همچنان ادامه یافت...

اکتبر 2017؛ هت تریک مقابل اکوادور برای صعود به جام جهانی

هفته هجدهم و پایانی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2018 در آمریکای‌جنوبی در حالی برگزار شد که پیش از این مسابقه، آرژانتین در خطر حذف شدن قرار داشت. این تیم تا قبل از مسابقه آخر خود با کسب تنها 6 برد و به دست آوردن 25 امتیاز، همچنان شانس صعود داشت اما باخت مقابل اکوادور موجب حذف این تیم می شد. در این بازی ایبارا در دقیقه یک اکوادور را پیش انداخت. اما در ادامه مسی 3 بار در دقایق 11، 18 و 62 گل زد. به این ترتیب آرژانتین با هت‌تریک لئو در زمین اکوادور 3 بریک پیروز شد و به جام‌جهانی راه یافت.

در پایان مرحله انتخابی جام جهانی برزیل با 41 امتیاز صدرنشین منطقه آمریکای جنوبی شد و اروگوئه با 31 امتیاز عنوان دوم را به خود اختصاص داد. آرژانتین هم با 28 امتیاز و کسب 19 گل زده و 16 گل خورده به عنوان تیم سوم این منطقه انتخاب شد و به همراه تیم های کلمبیا و پرو که عناوین چهارم و پنجم را کسب کردند، پنج تیمی بودند که راهی جام جهانی شدند.

آرژانتین در مرحله گروهی جام جهانی با تیم های ایسلند، کرواسی و نیجریه همگروه شد.

نوامبر 2017؛ برترین گلزن تیم ملی آرژانتین

مسی تا انتهای سال 2017 موفق شد در 123 بازی ملی، 61 بار گلزنی کند. به این ترتیب او بالاتر از باتیستوتا، آگوئرو، کرسپو و مارادونا بهترین گلزن تاریخ فوتبال آرژانتین در رده ملی محسوب شد.

در نوامبر 2017، گابریل باتیستوتا که پیش از لیونل مسی، با 56 گل زده در 77 بازی ملی بهترین گلزن آرژانتین بود، در یک برنامه تلویزیونی اذعان کرد که از شکسته شدن رکوردش ناراحت شده است.

وقتی از باتیستوتا سؤال شد که واکنش او پس از شکسته شدن رکوردش چه بود؟ وی گفت:

 

کمی ناراحتم. بله در واقع به اندازه کافی ناراحت شدم، نه کمی. عنوان برترین گلزن تیم ملی، عنوانی بود که به من داشتم و عنوان کوچکی هم نبود. شما دور تا دور دنیا می‌روید و عنوان بهترین گلزن تیم ملی آرژانتین را به دست می آورید.

 


با این حال باتیستوتا از این که رکوردش توسط چنین بازیکنی شکسته شده، راضی به نظر می رسید. او گفت:

 

امتیازی که من نسبت به دیگران دارم این است که که پشت سر یک بازیکن فرا زمینی قرار دارم. همیشه یکی هست که از شما بالاتر می‌رود.

 

پانصدمین گل برای بارسا

وقتی مسی با گل ثانیه های پایانی خود سبب برد در ال کلاسیکو شد، پیراهن خود را در آورد و آن را به سوی هواداران رئال گرفت.  مسی بهترین زمان و مکان ممکن را برای به ثمر رساندن پانصدمین گل خود انتخاب کرد، او در خانه بزرگترین حریف بارسا گل سرنوشت سازی را به ثمر رساند که بارسا را بار دیگر به رقابت برای کسب لالیگا امیدوار کرد. 

 

نظر خود را درباره «ماندگارترین گل های لیونل مسی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ماندگارترین گل های لیونل مسی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.